• 1
  • 2
2011-03-17, 18:23
Medlem
Slingersvanss avatar
Jag hade för 4 dagar sedan hårt sex med min flickvän, min penissträng blev då skadad och det började blöda som bara den. Notera att den blev skadad, den gick inte av. Nu undrar jag vad jag ska göra för att underlätta läkningen? Jag har redan förstått att jag inte ska ha sex och runka. Men ska jag ha förhuden tillbaka dragen eller ska jag ha så att det täcker ollonet? (Jag har hört att strängen kan bli kort om man inte har förhuden tillbaka dragen) Hur lång tid tror ni ungefär det tar för det att läka? Finns det några salvor? o.s.v

Tacksam för svar, gärna från personer med egen erfarenhet av sånt här
Senast redigerad av Slingersvans 2011-03-17 kl. 18:35.
Citera
2011-03-17, 18:26
Medlem
Håll rent, bär luftiga kläder och ring sjukvårdsupplysningen om lämplig salva. In two weeks you're good to go.
Citera
2011-03-17, 18:27
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingersvans
Jag hade för 4 dagar sedan hårt sex med min flickvän, min penis sträng blev då skadad och det började blöda som bara den. Notera att den blev skadad, den gick inte av. Nu undrar jag vad jag ska göra för att underlätta läkningen? Jag har redan förstått att jag inte ska ha sex och runka. Men ska jag ha förhuden tillbaka dragen eller ska jag ha så att det täcker ollonet? (Jag har hört att strängen kan bli kort om man inte har förhuden tillbaka dragen) Hur lång tid tror ni ungefär det tar för det att läka? Finns det några salvor? o.s.v

Tacksam för svar, gärna från personer med egen erfarenhet av sånt här

Ett råd är alltid att pilla så lite som möjligt. Gör ingenting och tänk inte på det. Tar väl ca 1-2 veckor innan du kan ha sex igen. Håll en normal underlivshygien.
Citera
2011-03-17, 18:31
Medlem
Slingersvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Ett råd är alltid att pilla så lite som möjligt. Gör ingenting och tänk inte på det. Tar väl ca 1-2 veckor innan du kan ha sex igen. Håll en normal underlivshygien.
Tack så mycket för svaret, du vet möjligtvis inte vad som är bäst för läkningen att ha förhuden överdragen över ollonet? eller att ha den tillbakadragen? Hur ska man veta när man är redo för samlag? Ska jag vänta en vecka sedan testa att runka och se hur det känns
Citera
2011-03-17, 18:36
Medlem
Citat:
Tack så mycket för svaret, du vet möjligtvis inte vad som är bäst för läkningen att ha förhuden överdragen över ollonet? eller att ha den tillbakadragen?
Optimalt är att ha den tillbakadragen. På så vis riskerar man att inte det inte läker "snett", men tittar man till det lite då och då så är det egentligen ingen fara alls. Hygienen är som sagt det viktigaste. Självbefläckelse skulle jag väntat med ett tag om jag vore du, för att vara på den säkra sidan. Ett blödande penis är inte världens mest erotiska syn, menar jag.
Citera
2011-03-17, 18:37
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Be en läkare dra ett snitt så slipper du det bekymra dig om det i framtiden.
Citera
2011-03-17, 18:39
Medlem
Slingersvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tre100
Heter din penis Sträng eller är det din penissträng du menar
Oavsett verkar det vara en aning ansträngt där nere.

Ring 1177 så får du ett bättre svar än här.
oj vilken särskrivning. Tack så mycket för svaret
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Vafan, eru 12 eller? När du märker att det inte känns som att någon knivskurit dig i könsorganet så har antagligen skadan läkt och du är redo igen. Herre-jävla-gud, ska du inte fråga om man ska pussa på det onda också? Dagens ungdomar...
Jag är bara lite orolig över att knulla upp penissträngen igen kanske?
Citera
2011-03-17, 18:41
Medlem
Slingersvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammarharr
Optimalt är att ha den tillbakadragen. På så vis riskerar man att inte det inte läker "snett", men tittar man till det lite då och då så är det egentligen ingen fara alls. Hygienen är som sagt det viktigaste. Självbefläckelse skulle jag väntat med ett tag om jag vore du, för att vara på den säkra sidan. Ett blödande penis är inte världens mest erotiska syn, menar jag.
Okej tack så mycket! Jag har redan varit utan sex och självbefläckelse i fyra dagar, men det är bara att kämpa på antar jag

Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Be en läkare dra ett snitt så slipper du det bekymra dig om det i framtiden.
Känns inte så lockande i nuläget
Citera
2011-03-17, 21:38
Medlem
Limpars avatar
Har vart med om en liknande grej som du råkat ut för.
Bara att hålla rent så gott du kan, gör ont som bara den efter 2 dagar att dra tillbaka huden, men ett måste.
Dra inte tillbaka för fort & hårt då är du tillbaka där du började.
Tvätta med parfymfri tvål ett par ggr / dag så läker det av sig själv.

Lycka till.
Citera
2011-03-17, 21:41
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Okej tack så mycket! Jag har redan varit utan sex och självbefläckelse i fyra dagar, men det är bara att kämpa på antar jag

Känns inte så lockande i nuläget

Du kommer givetvis vara bedövad och det kommer inte göra ont efteråt heller, det är bättre att ta tag i problemet nu, så kan du köra på hur hårt du vill utan att behöva ta hänsyn till en dum sträng
Citera
2011-03-17, 22:01
Medlem
Slingersvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limpar
Har vart med om en liknande grej som du råkat ut för.
Bara att hålla rent så gott du kan, gör ont som bara den efter 2 dagar att dra tillbaka huden, men ett måste.
Dra inte tillbaka för fort & hårt då är du tillbaka där du började.
Tvätta med parfymfri tvål ett par ggr / dag så läker det av sig själv.

Lycka till.
Tack för tipsen. Har du haft några problem med strängen efter den sprack? Hur lång tid tog det ungefär för dig innan du kunde använda din lem igen?

Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Du kommer givetvis vara bedövad och det kommer inte göra ont efteråt heller, det är bättre att ta tag i problemet nu, så kan du köra på hur hårt du vill utan att behöva ta hänsyn till en dum sträng
Förstod det, men det känns överdrivet i nuläget! Om strängen skulle spricka en gång till får jag nog mig en tankeställare. Men i nuläget känns det inte som ett alternativ. Tack iaf
Citera
2011-03-20, 20:21
Medlem
Limpars avatar
Citat:
Tack för tipsen. Har du haft några problem med strängen efter den sprack? Hur lång tid tog det ungefär för dig innan du kunde använda din lem igen?:

Tar ett par veckor innan den funkar utan att spricka igen.
Sköter man hygienen hyffsat & använder lite Helosansalva bör den funka efter ett tag.
Jag hade väl lite brottom i första skedet & fick sota för det i ytterligare en läkningstid då jag trodde den var helt ihopläkt.
Jag fick ett litet jack i den & har så numera med, men den funkar som den ska & jag har inte haft några problem med den efter min insident.

Går bra det där ska du se.
Kör med Helosansalva i den mån du kan så fixar det sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in