Flashback bygger pepparkakshus!
2008-04-16, 17:47
Medlem
skelögds avatar
har ganska lindriga problem räcker faktist med kortisonsalva på armbågarna och knäna och de försvinner nästan helt på sommaren då jag är ute i solen...

Men mitt största problem är i hårbotten och efter att ha läst i en annan tråd om Melanotan så tänkte jag agera försökskanin.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=341276

Vad tror ni? Bieffekterna verkar ju inte helt fel heller ökad sexlust och en läcker bränna enda jobbig är väl att måste injicera, tycker de e lite läbbigt med nålar...

Kanske skulle va nått även för er med lite värre problem?
Citera
2008-04-16, 18:47
Medlem
SparTyres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skelögd
har ganska lindriga problem räcker faktist med kortisonsalva på armbågarna och knäna och de försvinner nästan helt på sommaren då jag är ute i solen...

Men mitt största problem är i hårbotten och efter att ha läst i en annan tråd om Melanotan så tänkte jag agera försökskanin.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=341276

Vad tror ni? Bieffekterna verkar ju inte helt fel heller ökad sexlust och en läcker bränna enda jobbig är väl att måste injicera, tycker de e lite läbbigt med nålar...

Kanske skulle va nått även för er med lite värre problem?

Min hudläkare gav mig en schampo-flaska som hette Clobex (FASS.se, tror den är receptbelagd dock). Var ett par månader sedan dock, men jag tror den var ganska ny och de hade aldrig testat den innan. Hann dock inte testa den då jag inte kunde resa armarna får att komma åt mitt hår på den tiden. Du kan ju alltid prata med din läkare om det innan du börjar injicera lustiga saker på eget bevåg som kanske bara kommer kosta dig massor av pengar.

Vi som har värre problem med psoriasis har ett antal valmöjligheter. Finns UVB-solarium vilket är bra för många. Sedan finns ju även Oxsoralen+P-UVA som ska vara mycket starkare. Efter det kommer pillren, Neotigason och Metotrexat för att avrunda allt med biologiskt läkemedel Enbrel.

Första gången jag skriver i denna tråden så kan ju lika gärna trycka in lite information. Blev visst ganska långt när jag skrev det så trycker in allt i en spoiler-tagg

Har testat i princip alla typer av behandlingar (salvor, UVB, Neotigason, Metotrexat, aldrig testat P'UVA(men känner till det man som patient behöver veta) samt Enbrel så kan nog svara på någon fråga åtminstone
Citera
2008-04-23, 13:10
Medlem
Lost dreamers avatar
blanda olivolja med lite socker och använd på händerna...funkar ok.
Citera
2008-04-23, 22:19
Medlem
Pritchards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost dreamer

Funkar skitbra mot psoriasis, fläckarna fullkomligt springer bort från huden! Tänk de som köper salvor av typen Daivobet som kostar 1000:- per tub när allt som behövdes var lite olivolja!
Citera
2008-04-24, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost dreamer

Kan du utveckla det lite mer? Min pappa har psoriasis och jag skulle mer än gärna vilja ge honom detta tips.
Citera
2008-04-28, 00:06
Bannlyst
Men för helvete, Era idioter... Tror Ni verkligen att läkemedelsindustrin och forskarskrået hade pumpat in miljarder i pso-forskningen om det bara varit att smörja in sig med lite olivolja och socker?

Huskurer, mirakelmediciner och tips á la klok-gumma är endast avsedda att lura pengar och förhoppningar från desperata människor. Det finns en anledning till att forskning pågår vad gäller systembehandlingar. Hade det bara varit att smörja in sig med olivolja och socker så kunde man skippat all pso-forskning och lagt pso-anslagen på att skicka forskarna på semester istället.

// Roger P.
Citera
2008-04-28, 00:28
Medlem
tjaboooos avatar
Ska till hudläkare om 4 veckor, av vissa skäl vill jag att psoriasisen i hårbotten skall se så jävlig ut de bara går, några tips på hur de ska gå till ?
Citera
2008-04-28, 00:58
Medlem
unauthorizeds avatar
Karbamid används ofta i salvor mot psoriasis och även andra typer av eksem. Karbamid är ett annat namn på urea. Urea finns i urinen hos däggsjur inkl människan. Egen urin har alltså mycket bra effekt på eksem. Billigare medel finns inte, kan tyckas en smula äckligt men urin är helt sterilt och det fungerar faktiskt. Jag testade på eksem jag hade på armbågarna. På den ena använde jag kortisonsalva och den andra baddade jag med bomull indränkt med urin, egen. På ett par dagar var det borta på den urinbehandlade armbågen medan den andra fortfarande var kliande och fnasig. Förr användes urin till en massa olika krämpor och man kan googla lite på det för lite fler tips. Äckligt? Tja, till en början tyckte jag det var rätt disgusting men när jag såg resultatet så kunde jag stå ut med det. Där alla salvor gått bet funkade det. Det var väl värt försöket iallafall.
Citera
2008-04-28, 01:13
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Ska till hudläkare om 4 veckor, av vissa skäl vill jag att psoriasisen i hårbotten skall se så jävlig ut de bara går, några tips på hur de ska gå till ?
Det verkar väl onödigt? Missköter du din behandling kommer problemen förvärras. Psoriasis är verkligen inte roligt.

Du kan ju bara hoppas att du inte får psoriasisartrit framöver. Det är riktigt överjävligt.
Citera
2008-04-28, 03:52
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Det verkar väl onödigt?
Nope, vill ha ut ett intyg som ska skickas till VV.
Skulle va jävligt gott om man kunde ta en å annan tur i sommar utan hjälmen, och även kunna införskaffa en luftigare lättare hjälm osm man annars inte får ha när man kör moped.

Citat:
Missköter du din behandling kommer problemen förvärras. Psoriasis är verkligen inte roligt.
Kruxet är att den vanliga behandlingen inte hjälper, drog i 2 flaskor elocon i januari och blev marginelt bättre så ska se vad en ny fräsh kvinnlig hudläkare kan åstadkomma.

Citat:
Du kan ju bara hoppas att du inte får psoriasisartrit framöver. Det är riktigt överjävligt.
Nä förhoppningsvis klarar jag mej undan de men 'r väl för mycke å hoppas, så många som 40% åker på skiten.
Citera
2008-04-28, 16:36
Medlem
joe_ss avatar
Kletar på Emovat 0.05% nu. Enligt ryktet är det även bra till pälsdjur. Företrädesvis hundar.
Citera
2008-05-27, 07:39
Medlem
tjaboooos avatar
Jo var hos hudläkaren häromdagen för psoriasisen i hårbotten och fick 4 mediciner utskrivna men kärringa måste ha skrivit på kantonesiska eller nåt.
Nån om vet vad nedanstående kan tänkas va och vad det kostar ?

"salicyl i beinbil" <<< skall sitta i 5 timmar innan det tvättas bort, tror det påminner om stelnad handkräm.
"pinnoder" <<< tror det är salva som skall va till hudpsoriasis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in