2011-03-17, 16:32
Medlem
hejhej, råkar det finnas nån expert på vw golf på flashback? mitt problem är följande, har en golf 1,8 99 års modell som krånglar med låset på förardörren.
Med nyckel dosan så låser passagerar dörren upp sig varje gång medans förar dörren endast går upp ca var 10e gång den går då heller inte att låsa upp från insidan eller eller med nyckel i dörren. Nån som vet vad detta kan bero på?
Citera
2011-03-17, 16:37
Medlem
Carl Serungs avatar
Låsmekansimen som har hakat upp sig.
Citera
2011-03-17, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Låsmekansimen som har hakat upp sig.
okej, nån idé på hur man fixar detta problem?
Citera
2011-03-17, 17:01
Medlem
Prodelins avatar
Det är problem med låskistorna på dessa bilar, lödningar släpper och det blir glapp, ibland funkar det och ibland inte.

Enda sättet är att ta ur låskistan och öppna och löda om där det blivit sprickor.
Citera
2011-03-17, 17:09
Medlem
siiiTas avatar
Var liknande problem med min golf, fast jag har inte riktigt lika modern som du så jag använder mig av en nyckel, mitt lås hade fryst på ett jäkla lustigt sett så den gick inte låsa upp men nyckeln gick att vrida, nu har den dock fått tina upp och funkar igen så jag slipper krypa runt i bilen!
Citera
2011-03-17, 17:36
Medlem
club01s avatar
Ganska så stor säkerhet så har låskistan gått in i safe länge. Detta är egentligen till för att förhindra vid inbrott i bilen då det ej skall gå att öppna varken inifrån eller utifrån.
Tyvärr så är den bästa lösningen att byta låset. Försöka ge sig på att löda brukar aldrig sluta så bra och man får ändå byta i slutändan. Plus att det kan vara lite bökigt för någon som inte har mekvana.
Citera
2011-03-17, 17:53
Medlem
okej, det låter inte bättre än att jag får lämna över spektaklet till en verkstad då, känner jag mig själv rätt så bör jag inte börja skruva isär dörren och låskistan, risk för att den blir stående isärskruvad länge då
Nån som har koll på vad en sån reparation kan gå på cirka?
Citera
2011-03-17, 20:17
Medlem
slurpss avatar
är det centrallåset som inte låser upp förardörren? isf kan du ta loss dörrsidan och smörja ev kolla så det inte är nått med vacumslangen till clåset som strular.

annars byt låset... väldigt enkelt på golfen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in