Hejsan! Mina Peltor radiokåpor bara brusar. Dom funkade när jag använde dom senast, någon dag förra veckan. Efter det har dom bara legat i en hylla i firmabilen. När jag vrider på högsta volym kommer det enbart brus, jag har bytt till nya batterier och det är samma sak.
Det finns en "snurrknapp" som man använder för att ställa in radiokanaler med, spelar ingen roll hur mycket jag vrider, vänder och snurrar så hittar den inga kanaler. Jag har tagit av den ena grejen som sitter mot örat och gjort rent lite, men det är fortfarande samma sak.
Modellen är tydligen Peltor HRXS7A - 01.
Det är ganska dyra kåpor så det är ingenting jag vill köpa nytt om det går att laga.
Är det någon som vet vad som kan vara fel? Det sitter något litet kretskort inne i ena kåpan, ingenting ser ut att vara fel i alla fall. Alla sladdar ser ut att sitta som dom ska och ingen hänger lös.
Låter som att FM-mottagaren har havererat.
Det borde finnas servicecenter för Peltor då om är tämligen stora.
Om du inte är händig eller känner någon som kan kika på dom så skulle jag råda dig att lämna in dom (om du nu inte testat det vanliga "slå på elektroniken" slaget)..
Nåt med antennen som gett upp. Jag skickade in tre par lurar för ett par veckor sedan. De var använda allt mellan några månader till några veckor. Radion pajade, brusade bara, ett par var stendöda...Fick tre helt nya från peltor på garantin. När jag kom med lurarna till swedol sa butiksbiträdet bara; Suck, tre till....
Jag har samma symptom på mina ibland, det funkar oftast att stänga av och sätta på dem en väldans massa gånger i rad. Vill det sig inte ändå brukar jag testa att ta ur batterierna och vrida på volymratten till max och sedan sätta i batterierna igen, då brukar dom gå igång.
Fö. tycker jag att det är åt helvete för dåligt att ett par hörselskydd som jag betalt över 1000 spänn för ska lägga av efter två år.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!