• 1
  • 2
2011-03-17, 13:32
Medlem
Vi har i skolan igår och idag (16 och 17 mars 2011) Olika Lika-dagar. Det vill säga att alla ordinarie lektioner är brutna och istället går vi på olika föreläsningar hela dagen som handlar om att alla är lika mycket värda oavsett ursprung, kön, hudfärg eller invalidiseringar. En god tanke men kanske lite barnsligt upplägg för att vara på gymnasienivå.

Redan i förra veckan när jag fick reda på detta så tyckte jag att det luktade lite komunistpropaganda.

I vilket fall så verkar det som att skolan har fått dit några seriösa föreläsare.
Jag var där igår och lyssnade på en gammal narkoman, en kulturvetare, en cp-skadad kille, och två lärare på skolan som pratade om jämnställdheten ska vara lika för män likväl som för kvinnor.
Narkomanen va en väldigt duktig föreläsare och han delade med sig av både tragiska och spännande historier.
I övrigt var det väldigt långtråkigt.

I ren nyfikenhet så gick jag in på hemsidan för att kolla vad vi i klassen ska lyssna på idag. http://sunnerbogymnasiet.se/default....20113910513585

Där får jag läsa:

Vad i helvete är dethär? Om hela upplägget luktar lite komunistpropaganda så fick jag ju mig en bekräftelse. Skolan menar alltså på allvar att en man ska få stå och diskriminera och särbehandla ett svenskt rikstadsparti helt försvarslösa på en dag som lägger sin vikt på att alla är lika värda?! Likväl som att alla individer ska behandlas lika så ska väl alla folkgrupper behandlas lika eller? och personligen skulle jag vilja kalla sverigerdemokrater för en folkgrupp i detta samanhanget!

Det skolan gör är att skämma ut sig totalt egenligen, EGENTLIGEN! Det sjuka är att nästan alla lärare och elever verkar svälja denna skitpropaganda och tycka det är rätt?!

Det spelar ingen roll ifall det handlar om sverigedemokraterna, vänsterpartiet eller SS för det man säger mellan raderna är att "Dom individer som sätter ett lägre värde på andra människor är själva mindre värda" och då faller ju hela konceptet, då är ju trots allt inte alla lika värda!?

Detta är den största dubbelmoralen som jag har skådat med egna ögon i hela mitt liv.

Vad tycker ni?!
Edit: Osäker på om tråden ligger rätt, mod får gärna flytta
Senast redigerad av skorolf 2011-03-17 kl. 13:44.
Citera
2011-03-17, 13:51
Medlem
KUSEs avatar
Går du i sexårsverksamheten?
Citera
2011-03-17, 13:52
Medlem
XeQteRs avatar
Välkommen till den svenska skolan.
Citera
2011-03-17, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Går du i sexårsverksamheten?
ja precis, jag är 18 år och går på lekis..
du verkar ju ganska åsiktslös iaf

Citat:
Ursprungligen postat av XeQteR
Välkommen till den svenska skolan.
jo jag antar det, men är det bara jag som reagerar?
Citera
2011-03-17, 14:00
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorolf
ja precis, jag är 18 år och går på lekis..
du verkar ju ganska åsiktslös iaf

jo jag antar det, men är det bara jag som reagerar?
Jag har åsikter. Jag tycker det du beskriver låter extremt töntigt. Men eftersom att du är ett barn och går på gymnasiet fortfarande så kan jag inte klandra dig. Tyckte bara det lät lite extremt barnsligt med jämlikhetsdagar och skit.
Citera
2011-03-17, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Jag har åsikter. Jag tycker det du beskriver låter extremt töntigt. Men eftersom att du är ett barn och går på gymnasiet fortfarande så kan jag inte klandra dig. Tyckte bara det lät lite extremt barnsligt med jämlikhetsdagar och skit.

(jag är mynig)
ja det är ganska töntigt men lite högre nivå på föreläsningarna än konceptet.
Antar att det bara är för att skolan inte ska få kritik för att dom itne gör ngt åt rasism och mobbing.
Citera
2011-03-17, 14:56
Medlem
MonsieurRafs avatar
Att du ens är förvånad över detta är märkligt. Skolan anordnar alltså två hela dagar av indoktrinering i vad som är rätt och fel, och det du finner mest förvånande är att en PK-föreläsare kommer hetsa mot SD? Berätta mer om denna skolan, det låter sannerligen som en mycket korrekt läroanstalt.

Monsieur
Citera
2011-03-17, 15:24
Medlem
Bokhyllan Billys avatar
Fast det är ju inte dubbelmoral då de inte tagit in att alla är lika mycket värda oavsett åsikter, värderingar eller politisk tillhörighet. De har medvetet uteslutit den punkten vilket gör att de kan diskriminera sverigedemokrater utan att behöva anklagas för dubbelmoral.
Citera
2011-03-17, 17:21
Medlem
Du verkar vara duktig på att uttrycka dig i skrift, så jag föreslår att du mailar dina synpunkter till rektorn och utbildningsnämnden i kommunen.

Sen kan du gå på föreläsningen - och eventuellt spela i den.
Citera
2011-03-17, 18:39
Medlem
Tjena_67s avatar
Anmäl till vi.tar.ingen.skit@sdu.nu (Email till Sverigedemokraternas ungdomsförbund som kommer anmäla skolan).

Det får vara nog med odemokratisk diskriminering från dess kommuniststyrda skolor!
Citera
2011-03-17, 18:56
Medlem
Ser inte problemet, det torde vara ganska användbart att bära med sig kunskaper om hur man hanterar underbegåvade, långtidsarbetslösa och skåningar.
Citera
2011-03-18, 11:21
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sabrage
Ser inte problemet, det torde vara ganska användbart att bära med sig kunskaper om hur man hanterar underbegåvade, långtidsarbetslösa och skåningar.
Ibland kan det vara svårt att se verkligheten när man är "blind".

Är du må hända lärare?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in