2011-03-17, 12:49
Medlem
Cydelixs avatar
Vill bara tipsa om denna. Jag har prövat pizza från affären förut och tycker inte det smakar speciellt bra. Men pizzan med denna märket är fantastiskt god! Helt underbar måste jag säga!

Vad tycker ni?
Citera
2011-03-17, 12:52
Medlem
zappzapps avatar
Av princip så äter jag inte frusen färdigmat, speciellt inte pizza. Dock har jag vänner som tycker den är den godaste pizzan de ätit, den med spenat då.
Citera
2011-03-17, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cydelix
Vill bara tipsa om denna. Jag har prövat pizza från affären förut och tycker inte det smakar speciellt bra. Men pizzan med denna märket är fantastiskt god! Helt underbar måste jag säga!

Vad tycker ni?

Den är väl bra för att vara en färdigpizza. Testat både mozzarellan och diavola, där var mozzarellan betydligt godare.

Smaken var helt ok för en fryst pizza, det som fäller den är dels kostnaden och degen, i princip alla färdigpizzor får ju någon form av "bröd"deg när man värmer upp dem, tjock och allmänt meh, eftersom degen är en såpass viktig del i en pizza så får den inte heller så högt betyg, 2,5/5,0 skulle nog jag nöja mig med.
Citera
2011-03-17, 12:53
Medlem
Carl Serungs avatar
Dr Oetkers "vanliga" pizzor är ju väldigt goda. Blir till att prova denna då ...
Citera
2011-03-17, 15:04
Medlem
Cydelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Den är väl bra för att vara en färdigpizza. Testat både mozzarellan och diavola, där var mozzarellan betydligt godare.

Smaken var helt ok för en fryst pizza, det som fäller den är dels kostnaden och degen, i princip alla färdigpizzor får ju någon form av "bröd"deg när man värmer upp dem, tjock och allmänt meh, eftersom degen är en såpass viktig del i en pizza så får den inte heller så högt betyg, 2,5/5,0 skulle nog jag nöja mig med.

Tycker degen på denna pizza är ovanligt bra för fryspizza. Frasig utanpå och luftig och mjukt inuti. Jag har smakat den med salami. Tjejen tog den med mozzarellan. Tycker salami är ett snäpp godare.
Citera
2011-03-17, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cydelix
Tycker degen på denna pizza är ovanligt bra för fryspizza. Frasig utanpå och luftig och mjukt inuti. Jag har smakat den med salami. Tjejen tog den med mozzarellan. Tycker salami är ett snäpp godare.

Degen är bra om man jämför med andra frysta pizzor, men den är dock fortfarande inte bra om man jämför med en "riktig" deg. Funderade faktiskt ett tag på salamin med, men valde diavolan istället, ångrar mig lite nu faktiskt
Citera
2011-03-19, 05:45
Medlem
Runkpappers avatar
Varför kan det inte finnas en färdig fryspizza som smakar som en riktig jävla pizza med tillhörande bra degbotten & tillbehör? På samma sätt är det smått omöjligt att få tag på ett riktigt bra färdigköpt bröd samt sylt. Dessa branscher behöver en ordentlig blåslampa i arslet för att få upp kvalitén.
Citera
2011-03-19, 11:34
Medlem
wääuus avatar
Jag åt en med mozarella igår. Den var smarrig! Degen var riktigt bra, till och med bättre än många turkpizzor. Seg och frasig som om det vore surdeg.
Fyllningen var helt okej, goda körsbärstomater. Men den hade en likadan bismak som den vanliga mozarellapizzan troligtvis från någon smakförstärkare eller glutamatrik torkad ört.
Citera
2011-03-19, 16:38
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkpapper
Varför kan det inte finnas en färdig fryspizza som smakar som en riktig jävla pizza med tillhörande bra degbotten & tillbehör? På samma sätt är det smått omöjligt att få tag på ett riktigt bra färdigköpt bröd samt sylt. Dessa branscher behöver en ordentlig blåslampa i arslet för att få upp kvalitén.

I Italien hade dom riktiga pizzor, nedfrusta i frysdisken.
Hade ingen ugn på hotellet, hade velat testa bara för sakens skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in