2011-03-17, 10:00
Medlem
BadAliass avatar
Hej Flashback.

Jag har en Eee PC 1005PE p vilken jag fr ngra veckor sedan pltsligt fick upp ett meddelande om att en enhet inte knns igen. I enhetshanteraren under "USB-styrenheter" har jag nu en "Unknown device", och USB:n fungerar inte alls. Om jag inaktiverar USB2-styrenheten frsvinner den oknda enheten och USB-anslutningarna fungerar, dock gr det ju sjukt lngsamt.

Jag har provat all jag kan komma p i uppdateringsvg, och installerat om USB-styrenheter. Och eftersom Eee saknar CD/DVD-lsare tnkte jag till slut ominstallera Windows via USB. Men den hittar inget USB-minne att boota frn. Jag har anvnt Microsofts eget program fr att gra ett bootbart USB-minne med Windows 7.

Efter massvis med googlande har jag sett en trend i att Eee kan ha problem med oknda enheter p USB, dock p andra modeller, och dr har det hjlpt att avaktivera den inbyggda webbkameran i BIOS. Min BIOS har dock inte den valmjligheten...

S, vad fan ska jag gra? Har funderat p att ppna den och rent fysiskt koppla ur webbkameran och se om det r den som stller till det som i andra Eee-modeller. Eller r det ngon som har ngot frslag p hur jag ska f det att boota frn USB och se om en formatering hjlper? Har installerat om Windows, dock utan mjligheten att formatera nr man installerar frn Windows.

Puss.
Citera
2011-03-17, 14:58
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadAlias
Och eftersom Eee saknar CD/DVD-lsare tnkte jag till slut ominstallera Windows via USB. Men den hittar inget USB-minne att boota frn.
Hll nere F9 under hela uppstarten, s kommer du in i terstllningspartitionen p disken och kan ominstallera drifrn.

Det blir allts samma procedur som nr du startade datorn allra frsta gngen efter inkpet: vlj sprk osv.
Citera
2011-03-18, 08:20
Medlem
BadAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Hll nere F9 under hela uppstarten, s kommer du in i terstllningspartitionen p disken och kan ominstallera drifrn.

Det blir allts samma procedur som nr du startade datorn allra frsta gngen efter inkpet: vlj sprk osv.
Hjlpte inte...
Citera
2011-03-19, 00:10
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadAlias
Hjlpte inte...
Du ominstallerade allts maskinen till leveransstatus medelst F9-tricket, men nd funkar inte USB2?

I sdant fall r det ju hrdvarufel.

Asus har 2 rs garanti, och 1005PE kom fr mindre n 2 r sedan.

Bara att lmna in och f det fixat, sledes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in