2011-03-17, 09:56
Medlem
Tja!

Kpte fr ett tag sedan en Macbook av en kompis kompis. Nu har tanken slagit mig att den kanske r stulen...

Anvndarnamnet var ett tjejnamn, det var en kille jag kpte den av och han sa att han kpt den ny.

Killen ifrga har haft den nt r i alla fall vet jag d det finns bilder med datum.

Finns det ngra program att se upp med som r mjliga att spra om ngot mot frmodan skulle frska? Har inte riktigt vgat koppla upp mig mot ntet... Ngot jag br ta bort i datorn?

Datorn r inte vrd s mycket lngre. Den r typ frn slutet 2008 eller 2009. Jag tnker inte g tillbaka med den.
Citera
2011-03-17, 10:01
Medlem
Formatera om den?
Citera
2011-03-17, 10:10
Medlem
Jag kan inte snt... Har inga skivor el dylikt till den.
Citera
2011-03-17, 10:31
Medlem
Tanka hem piratkopierat och brnn till skiva stoppa in i datorn, stng av datorn tryck tex F9 (olika p olika datorer) to boot from CD och flj instruktionerna.
Citera
2011-03-17, 19:41
Medlem
Josef Fritzls avatar
Du tror inte att din kompis som haft datorn i ver ett r skulle ha blivit sprad isf?
Tnk efter lite.
Citera
2011-03-17, 21:40
Medlem
Cousin Cocaines avatar
BoB ---> Mac OS

/Mod
Citera
2011-03-17, 21:43
Medlem
Snjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnugN
Tanka hem piratkopierat och brnn till skiva stoppa in i datorn, stng av datorn tryck tex F9 (olika p olika datorer) to boot from CD och flj instruktionerna.
P en Mac hller man in C fr att boota ifrn en skiva.
Citera
2011-03-17, 22:32
Medlem
suqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josef Fritzl
Du tror inte att din kompis som haft datorn i ver ett r skulle ha blivit sprad isf?
Tnk efter lite.
Eller s tnker du efter. Om datorn r stulen s har den nog inte anvnts ett r av sljaren (kompis kompisen), troligen har den inte anvnts alls.
Citera
2011-03-18, 10:31
Medlem
Trden blev flyttad s nu ligger den skert rtt. Tack.

Ingen som vet nt program man ska akta sig fr?

Jag kan inte tnka mig att ngon bryr sig lngre d den vid detta lag r gammal men det vore sjukt trist om det trots allt skulle innebra nn skit.

Vet att killen ifrga anvnt datorn till bilder... Om han varit kopplad mot ntet vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in