2011-03-17, 02:15
Bannlyst
Hej.

blev sjuk i onsdags förra veckan i förkylning och sedan i lördags har jag ibland fått sånna host attacker så att saliv från halsen bara sprutar ut ur munnen.

jag har inte haft så mycket feber förutom i förrgår då jag kände mig lite dåsig på kvällen, gick dock över på morgonen. känner mig lite varmare ibland och kallare ibland.
har lite ont när jag hostar och det kittlas i halsen hela tiden.

vad är det jag har drabbats av?
Senast redigerad av Hoffmark 2011-03-17 kl. 02:17.
Citera
2011-03-17, 02:18
Medlem
temps avatar
En förkylning med halsont? Herregud människa. Ont i halsen är inget man dör av. Brukar kittla i halsen timmarna innan det ska till att göra ont.
Citera
2011-03-17, 02:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av temp
En förkylning med halsont? Herregud människa. Ont i halsen är inget man dör av. Brukar kittla i halsen timmarna innan det ska till att göra ont.

Men min vän fick canser förut och då hade han drabbats utav en lång förkylning innan, jag är hypokondriker nämligen.
Citera
2011-03-17, 02:28
Medlem
Det du drabbats av är ingenting farligt alls. Efter 14 dagar med samma symptom, kontakta din hälsocentral. Annars är det ingen fara på taket alls! Hoppas du kan vara lugn i din hypokondri!
Citera
2011-03-17, 02:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av samvil
Det du drabbats av är ingenting farligt alls. Efter 14 dagar med samma symptom, kontakta din hälsocentral. Annars är det ingen fara på taket alls! Hoppas du kan vara lugn i din hypokondri!

tack vad kan det vara om det gått över 14dagar?
Citera
2011-03-17, 02:37
Medlem
Om det gått över 14 dagar så är det en vanlig förkylning som är långdragen, med 98% sannolikhet. Efter det är det omöjligt att säga. På grund av din Hyperkondri så är det bättre ju mindre du vet. Som sagt, har det gått 14 dagar, kontakta hälsocentralen, så kan de hjälpa dig.

Tips innan dess är att om du hostar slemmigt, köp slemlösande medicin som finns receptfritt på apoteket, typ som bisolvon eller så. Alvedon tar ner febern, Nezeril löser upp nästäppan. Sedan känner du dig ok, fast du har något virus som bråkar med immunförsvaret typ.
Citera
2011-03-17, 02:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av samvil
Om det gått över 14 dagar så är det en vanlig förkylning som är långdragen, med 98% sannolikhet. Efter det är det omöjligt att säga. På grund av din Hyperkondri så är det bättre ju mindre du vet. Som sagt, har det gått 14 dagar, kontakta hälsocentralen, så kan de hjälpa dig.

Tips innan dess är att om du hostar slemmigt, köp slemlösande medicin som finns receptfritt på apoteket, typ som bisolvon eller så. Alvedon tar ner febern, Nezeril löser upp nästäppan. Sedan känner du dig ok, fast du har något virus som bråkar med immunförsvaret typ.

man tackar återigen

Är de bäst att stanna hemma så länge som förkylningen håller på? börjar hosta som fanken så fort det blir lite kallt, samt så tänker jag på smittspridningen
Citera
2011-03-17, 02:45
Medlem
Hosta i armvecket. Antar att du går skola när du kan fråga sådär? Du kanske kan lyckas med att slippa skolan, men det är inget krav tycker jag. Försök med bisolvon, nezeril och alvedon. Du kommer känna dig mer eller mindre som vanligt om de har god effekt. Sedan köra på som ingenting. En sak till. Träna ingen uthållighetsträning sålänge du är hängig. Brukar göra så infektionen tar hårdare + ger ingenting.
Citera
2011-03-17, 03:08
Medlem
Psychoos avatar
Hosta i armvecket och sköt handhygienen så är det ingen större fara för dina kollegor/med studenter... Om man kan är det ju bättre att vara uppe och röra sej än att ligga i sängen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in