2011-03-17, 00:06
Bannlyst
Vad gör läkaren för prover när man vill ansöka om Inderal tabletter??
Citera
2011-03-17, 00:11
Medlem
FUCKFUCKFUCKFUCKs avatar
Är väl inte precis en drog du eftersöker så pröva i Medicin & Hälsa-forat...
För att svara på din fråga så kommer läkaren gissningsvis göra olika kardiologiska tester, vad vet jag faktiskt inte men antar att det rör sig om lite mer än en blodtrycks- och pulsmätning... Förmodligen också någon slags blodprover.

Fan, sök! Prata med din läkare! Vafan vill du ANSÖKA om betablockerare för? Det är väl bara att skaffa ett konstaterat hjärtfel, nimbwit. Inte precis metadonbehandling eller metamia du är ute efter. Man får den medicin man behöver, det man vill ha utöver det ska vara knark annars ska man ge fan i att försöka jaga. Slutdiskuterat.
Citera
2011-03-17, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tobbiassss
Vad gör läkaren för prover när man vill ansöka om Inderal tabletter??
det e bra mot darrningar i händerna eller om man har högt blodtryck, kan även vara preventimt mot migrän
Citera
2011-03-17, 00:29
Bannlyst
det är just för darrningar i händerna jag vill ha det, hört att det finns något som heter Seloken/meteropol också. Vilket är bäst tror Ni? Inderal för darrningar i händerna?
Citera
2011-03-17, 00:35
Medlem
Jag tycker att du skall prova KBT mot social fobi.

Inte ta läkemedel som riskerar att ge dig biverkningar.
Tycker du skall prata med en läkare som kan skriva remiss till psykolog eller terapeut.
Kanske ge dig ett recept på något lätt ångest dämpande som lergigan eller liknande.
Citera
2011-03-17, 11:21
Medlem
jenna20s avatar
Inga prover.
Jag fick dessa utskrivna i skolan när jag sökte läkare eftersom jag hade det jobbigt med muntliga framträdanden osv. Så istället för att skriva ut lugnande så fick jag Inderal och de funkade väl hyffsat bra. Skönt att veta att man iaf kommer slippa bli illröd i ansiktet, andfådd, svettig osv.
Citera
2011-03-17, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hsan

Tycker du skall prata med en läkare som kan skriva remiss till psykolog eller terapeut.
Kanske ge dig ett recept på något lätt ångest dämpande som lergigan eller liknande.

Alltså jag är lite stekt nu, men det du skriver är ju helt logiskt. Och ett av få inlägg på flashbacks drogdel som faktiskt är vettigt.

Om man kan lösa sina problem med något som ger mindre biverkningar, ja, då är ju det helt rätt?
Citera
2011-03-17, 22:07
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hsan

Jag håller inte med, sitta och prata med någon regelbundet, som bara babblar om att hantera din oro etc lär inte ge mycket, dessutom är det omständigt såklart.

Bättre att ha kraftfull medicin till hands, som alltid går att lita på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in