• 1
  • 2
2011-03-17, 04:01
Medlem
c-d af ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enklistra
Efter en veckas förkylning så har det satt sig på öronen. Varken ipren/ alvedon hemma. Min polare berättade att man skulle tejpa fast vitlök i öronen för att verken skulle släppa. Jag tycker det låter som en grymt korkad idé så innan jag stoppar in mat i öronen så skulle jag vilja ha det bekräftat.

Fungerar det?
finns det några andra huskurer?

Tacksam för väldigt snabba svar
Och har du ont i huvudet skall du balansera en apelsin på skalpen. Och har du värk i knäna behandlas kan du smörja dem med en banan. Och mot reumatismen hjälper tre potatisklyftor och polio botas med en rädisa. Nä huskurer ger jag inte mycket för, men kanske det funkar för någon. Lycka till.
Citera
2011-03-17, 09:46
Medlem
brukar inte öroninflammationer läka ut oavsett vad man gör med dem för det mesta? Det vill säga du har ont i några dagar och sedan försvinner det oavsett om du stoppar in en apelsin i örat eller ej.

Eller knaprar antibiotika.

För vuxna alltså som drabbas en gång. Öronbarn är en annan fråga jag inte befattar mig med.
Citera
2011-03-17, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enklistra
Efter en veckas förkylning så har det satt sig på öronen. Varken ipren/ alvedon hemma. Min polare berättade att man skulle tejpa fast vitlök i öronen för att verken skulle släppa. Jag tycker det låter som en grymt korkad idé så innan jag stoppar in mat i öronen så skulle jag vilja ha det bekräftat.

Fungerar det?
finns det några andra huskurer?

Tacksam för väldigt snabba svar

Haha jag har hört att man kan ha så mycket vax i öronen att "det växer morötter" men att trycka in en lök känns lite..

Vitlök innehåller ioförsig lite antiinflammatoriskt men det när nog bättre att äta den istället.
Citera
2011-03-17, 12:20
Medlem
När jag var ett litet kid så hade jag återkommande öroninflammation på ena örat och mor min satte alltid en vitlöksklyfta vid örat till natten. Vad jag minns kändes det alltid bättre morgonen efter.
Citera
2011-03-17, 18:01
Medlem
Ta vitlök, eller gullök. Hacka o lägg i en kompress. Lägg kompressen i ytterörat och tejpa så den sitter kvar. De brukar vara mycket effektivt om du gör det fort efter symtomdebut, brukar vara borta efter typ 3-4 h (tips att ha det över natten).
Mycket bättre än att knapra Antibiotika
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in