2011-03-16, 22:04
Medlem
Schmekaarns avatar
Hej kära fb vänner. Det är såhär att jag köpte en billig aerox jag håller på att trimma / styla för att sedan sälja och tjäna en slant är det tänkt. Idag när jag skulle öppna tanklocket så bröt jag av nyckeln.

Jag har alla papper: kvitto, typintyg, alla manualer osv.. i en av manualerna står ett nyckelnummer... borde jag inte kunna åka ner till närmaste återförsäljare och de borde kunna göra en ny nyckel med hjälp av nummret? Vad ska man annars ha det till liksom?

Jag har även båda nyckeldelarna. Jag vet dock inte om det är orginal, den är blå och det står " Silca Italy" på den, den passade till tändningen, tanken och batterikåpan. Någon som vet om det är orginalnyckeln/lås?

Vad ska jag göra, köpa nytt låskit.. ringa yamaha? försöka kopiera upp den brutna nyckeln? OBS: den är sne också.

Hjälp!
Citera
2011-03-16, 22:06
Medlem
Venditas avatar
Gå till låssmed med den avbrutna delen (Den du har kvar av nyckeln) Och tanklocket med andra delen i, han plockar ut och kopierar den = success
Citera
2011-03-16, 22:08
Medlem
Schmekaarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vendita
Gå till låssmed med den avbrutna delen (Den du har kvar av nyckeln) Och tanklocket med andra delen i, han plockar ut och kopierar den = success

Har båda delarna ur redan. :P
Citera
2011-03-16, 22:08
Medlem
Tjuvkoppla den, står säkert någonstans här på fb Om du nu bryr dig så mycket så är det väl bara och lämna in den på Yamaha?
Citera
2011-03-16, 22:09
Medlem
Schmekaarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uaex
Tjuvkoppla den, står säkert någonstans här på fb Om du nu bryr dig så mycket så är det väl bara och lämna in den på Yamaha?
Jag ska sälja den och vill inte tjuvkoppla. Lämna in är vell lite onödigt?
Citera
2011-03-16, 22:31
Medlem
Venditas avatar
Gå bara till en låssmed så fixar dom det, dom är sjukt bra på sin sak!(Läskigt bra)
Citera
2011-03-16, 22:32
Medlem
Schmekaarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vendita
Gå bara till en låssmed så fixar dom det, dom är sjukt bra på sin sak!(Läskigt bra)
Finns ingen "låssmed" här i byggden, men testar med järnbolaget imorgon! :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in