2011-03-16, 21:56
Medlem
HerrVits avatar
Har haft panikångest och social fobi i ca 6 år. Började i somras käka antidepp (sertralin) för depression + panikångest + social fobi. Har höjt dosen ett antal gånger, nu uppe i 100 (inte mycket, jag vet).

Varje gång jag har höjt dosen så har ca en vecka efter mått mycket dåligt och varit nedstämd, men sen har jag mått bra i ca fem-sex veckor. Efter det börjar panikångesten komma tillbaka, dock inte i samma utsträckning som innan jag började med medicinen.

Vad beror detta på? Fel sorts medicin? Är just denna medicinen placebo för just mig? För låg dos?
Citera
2011-03-16, 22:10
Medlem
Låter som att sertralin bara hjälper till viss del. Du kan fråga din läkare om ett tillägg av Lyrica, en sådan kombination verkar kunna vara bra för vissa:

http://www.drugs.com/clinical_trials...only-7259.html
Citera
2011-03-16, 22:14
Medlem
bonzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrVit
Har haft panikångest och social fobi i ca 6 år. Började i somras käka antidepp (sertralin) för depression + panikångest + social fobi. Har höjt dosen ett antal gånger, nu uppe i 100 (inte mycket, jag vet).

Varje gång jag har höjt dosen så har ca en vecka efter mått mycket dåligt och varit nedstämd, men sen har jag mått bra i ca fem-sex veckor. Efter det börjar panikångesten komma tillbaka, dock inte i samma utsträckning som innan jag började med medicinen.

Vad beror detta på? Fel sorts medicin? Är just denna medicinen placebo för just mig? För låg dos?
när man trappar upp på sertralin mår nästan alltid dåligt,sedan när kroppen vant sig mår man bättre ett tag,osv sertralin är rena skiten enligt mig.men alla är vi ju olika
Citera
2011-03-16, 22:17
Medlem
HerrVits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeme
Låter som att sertralin bara hjälper till viss del. Du kan fråga din läkare om ett tillägg av Lyrica, en sådan kombination verkar kunna vara bra för vissa:

http://www.drugs.com/clinical_trials...only-7259.html
Tack för snabbt (och vettigt) svar! Skall prata med min läkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in