2011-03-16, 21:53
Medlem
Ica tycks helt ha slutat med dessa och hänvisar istället till sina egna produkter, typ gudfadern extra allt, och den vill jag verkligen inte ha.
Citera
2011-03-17, 00:48
Medlem
Beelzebobs avatar
På t.ex. onlinepizza.se och liknande sidor kan man ju "bygga" sin egen pizza. Borde inte det vara något?
Citera
2011-03-17, 01:05
Medlem
köppizza i t ex stenugn är ju svårslaget, men det var just det att chicagotown var en fryspizza som var riktigt god, vilket är näst till omöjligt att hitta (i mitt tycke). sen var den billig också, då den var så stor så att man kunde klara sig på halva (ibland iallafall)
Citera
2011-03-17, 17:20
Medlem
Ingen som vet varför dessa pizzor har försvunnit? Kan ju iallafall inte vara på grund av att dom inte sålde då dom nästan alltid var slut i frysdisken.

http://www.chicagotown.com/
Citera
2011-04-17, 18:44
Medlem
Jag gör en skamlös bump till alltså . Saknar deras 'Five cheeses' grymt mycket. Ingen som vet?
Citera
2012-03-05, 01:01
Medlem
Försöker få lite liv i denna tråd igen, då jag också börjat sakna dessa underbara pizzor. Hade problem att hitta dessa förra sommaren då de väldigt ofta var slut i frysdisken, sen dess har de fallit i glömska tills jag häromdagen hitta en gammal kartong i garderoben... Jag gjorde en google-sökning men hitta inget annat intressant än denna tråd. Har dessutom varit runt i varenda mindre och större matbutik här i närheten, men utan lycka.

Så, någon som återfunnit dessa grymma pizzor nånstans? Inte bara i Göteborg om så är...
Citera
2012-03-05, 05:34
Medlem
Testat Lidl? Har för mig att jag såg att dem sålde Chicago Town pizza osv. Kan dock ha fel...
Citera
2012-03-05, 09:43
Medlem
Lidl har jag kollat, ingen chicago town pizza där heller iallafall inte den nere på stan, kanske finns på någon annan butik i landet.
Citera
2012-03-05, 21:17
Medlem
pipp-elis avatar
lidl har väl dr.oetker i sitt sortiment.dom har något som heter chicago town.kanske inte den som ni tänker på men ändå.och väldans onyttig ska den vara oxå så säkert god..

http://www.just-food.com/news/dr-oet..._id113924.aspx
Citera
2012-06-20, 04:04
Bannlyst
Ja, Chicago town pizzor var de överlägset godaste fryspizzorna som fanns. När de försvann så frågade jag runt och Dr Oetker köpte upp fabriken eller märket och lade ner det. Emailade till och med Dr. Oetker och frågade vad som hänt och om dessa pizor kommer tillbaka.

Dr. Oetkers produkter smakar skräp och Dr. Oetkers pizzor har en oroväckande lång innehållsdeklaration. Känns som att äta något ur ett lab och inte ur ett kök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in