2011-03-16, 17:50
Medlem
Zz-Mackan-zZs avatar
håller på att söka privatlån nu för ska skaffa bil och har ej råd me kontantinsats just nu
håller på att söka på lite olika ställen som nordea, swedbank och seb.

Jag arbetar just nu på provanställning hos ett större möbelföretag och tjänar runt 21-22 brutto i månan.
har jobbat 3 av 6 mån men sagt till min chef att ja behövde fast för att ja ska ta lån. Fick svaret att personalansvarig inte kunde gå med på det nu men att jag inte behövde oroa mig för att inte bli fast anställd. har därför pratat me bankerna och gett dom hans nummer så dom kan få höra det från honom.

ringde te nordea för att boka en tid, men var trött och det var måndag, så dom gjorde hela låneansökan via telefon, sa att de blev avslag p.g.a. min ekonomi var dålig förra året, vilket jag försökte förklara i och med att ja pluggat sen 1,5 år tebax. undrade om dom inte kunde räkna om lite då min ekonomiska situation e väldigt annorlunda just nu. dom sa till mig att söka igen om 6-8 mån, men då tyckte jag att jag likväl kan spara till kontantinsats så jag sket i att prata mer med dom.

Pratade med swedbank igår och dom ville träffa mig igen imorgon. nämnde för dom att jag sökt på nordea men ljög lite och sa att jag lyckades prata mig förbi avslaget, lyckats vända och få dom att gå med på låneansökan, men sa till killen på swedbank att jag ville kolla på flera banker för o se hur räntekostnader och andra avgifter skiljer sig

Är det bra eller dåligt om banken vill träffa mig igen?
kan banken kolla upp om jag fick avslag eller ej? dom kan väl bara kolla upp var jag gjort kreditupplysningen gjorts?
Senast redigerad av Zz-Mackan-zZ 2011-03-16 kl. 17:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in