2011-03-16, 13:52
Medlem
Jag började idag tanka en torrentfil med hjälp av uTorrent då jag plötsligt får en varning om att det är för lite diskutrymme på startskivan och jag raderar därför några dvd-filmer för att få mer plats men utrymmet förändras inte och det står fortfarande att jag endast har 5mb ledigt. Jag rebootar då datorn i hopp om att det ska lösa sig men nu så har datorn gått bananas. Jag har inga ikoner på skrivbordet och ingen bakrundsbild, dockan är försvunnen och det går inte att få upp Finder. Det enda som fungerar är de program jag har på autostart.

Hjälp mig, vad ska jag göra och hur ska jag få upp Finder igen? Jag antar att jag måste göra någon slags diskrensning eller så

Tacksam för snabba svar.
Citera
2011-03-16, 17:34
Medlem
systems avatar
Jag vet inte om det funkar att starta den med installationsskivan, ej heller vad man då kan göra – så någon annan kanske kan tipsa om något den vägen.

Mitt råd är därför att du kopplar din Mac till en annan Mac – i Target mode. Då blir din dator som en extern disk och du kan radera dina filer från den andra Macen.

Till nästa gång, se till att du alltid har minst 10% ledigt diskutrymme då detta utrymme behövs av systemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in