Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigtnamn200
Om Assad går så blir det knappast en demokrati. Jag har alltid hävdat att den arabiska våren är och förblir ett skämt, Egypten och alla andra stater som blivit "revolutionerade" faller i islamistiska händer och samma öde kommer att drabba Syrien om Assad förlorar detta.
Utan några som helst belägg så tror jag att västvärlden vet om detta, det jag dock inte förstår är varför de accepterar det.
Och vem har sagt till dig att islamisterna är fiender till västvärlden???
De som utförde revolutionerna i Tunisien och Egypten var medelklassen, arbetare och utbildade människor. Islamisterna i form av muslimska brödraskapet eller "Al-nahda i Tunisien" vägrade att delta i protesterna, TROTS att man var" i opposition mot de sittande diktaturerna". Detta bevisar att muslimska brödraskapet är i alians med västvärlden och deras diktaturer i arabvärlden.
Libyen är numera ett islamistiskt land som kommer att förtrycka sitt folk samtidigt som den nya diktaturerna bjuder Italien, USA och frankrike på landets naturtillgångar. Folket kommer förutom att leva under diktatur även leva i fattigdom. Västvärlden kapar revolutionerna.
Nu försöker muslimskabrödraskapet i Egypten att kapa revolutionen innan valet om några dagar. Jag hoppas verkligen militärrådet står på sig och försvarar valet.
Syrien där det inte finns några folkliga NATURLIGA protester, är utsatt för islamistisk terrorism som Västvärlden ligger bakom.