Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Ingen annan som märkt av att det blivit tyst(jämfört med innan) i media och att det dom senaste dagarna har varit ovanligt lite videoklipp som har kommit ut?
Man hittar bara kortare artiklar om man nu hittar några alls, inte som det brukade vara när det pumpades ut stora rubriker hela tiden.Nu tänker jag på själva stridandet och inte gamla nyheter som återupprepas gång på gång.
MP forumet har varit väldigt inaktivt jämfört hur det brukar vara, varit väldigt slött flöde på bilder och filmer från dom senaste dagarna.
Likaså så tuben och liveleak.
Undrar hur det går för FSA egentligen?
Citat:
Ursprungligen postat av Dren.
Brukar ofta betyda att något stort kommer ské, så folket blir chockat.
Vilken möjligtvis kommer leda till en mer öppen armering av de Syriska rebellerna.
Det rapporterades att Syriska armén klippte kommunikationslinjerna terroristerna använde till Turkiet och då blir det lite svårt för dem att få ut propaganda i samma omfattning som tidigare. Sen tror jag att media vill ta rygg på rapporteringen då det visat sig att en stor del av den var direkt felaktig eller medvetna lögner. T ex
errövringen av Damaskus och Aleppo. Vad jag tror ni kommer få se i framtiden är korta notiser och artiklar som frammålar terroristerna för vad de är. Det blir lite kämpigt att köra vidare på
"rebeller med folkligt stöd" när de avrättar och fördriver folk de inte gillar.
Eftersom det nu verkar erkännas att terroristerna är instängda i Aleppo tror jag inte det är långt kvar till de är utrotade där, den enda frågan är hur många civila de stängt in i de områden de sitter på.