2012-08-04, 08:32
Medlem
Carolus_Rexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Ingen annan som märkt av att det blivit tyst(jämfört med innan) i media och att det dom senaste dagarna har varit ovanligt lite videoklipp som har kommit ut?

Man hittar bara kortare artiklar om man nu hittar några alls, inte som det brukade vara när det pumpades ut stora rubriker hela tiden.Nu tänker jag på själva stridandet och inte gamla nyheter som återupprepas gång på gång.

MP forumet har varit väldigt inaktivt jämfört hur det brukar vara, varit väldigt slött flöde på bilder och filmer från dom senaste dagarna.

Likaså så tuben och liveleak.

Undrar hur det går för FSA egentligen?

Man kan ju bara hoppas att det gar at helvete for dom
2012-08-04, 09:29
Medlem
Citat:
Ingen annan som märkt av att det blivit tyst(jämfört med innan) i media och att det dom senaste dagarna har varit ovanligt lite videoklipp som har kommit ut?

Brukar ofta betyda att något stort kommer ské, så folket blir chockat.

Vilken möjligtvis kommer leda till en mer öppen armering av de Syriska rebellerna.
2012-08-04, 10:11
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:

Man hittar bara kortare artiklar om man nu hittar några alls, inte som det brukade vara när det pumpades ut stora rubriker hela tiden.Nu tänker jag på själva stridandet och inte gamla nyheter som återupprepas gång på gång.

MP forumet har varit väldigt inaktivt jämfört hur det brukar vara, varit väldigt slött flöde på bilder och filmer från dom senaste dagarna.

Likaså så tuben och liveleak.

Citat:
Ursprungligen postat av Dren.
Brukar ofta betyda att något stort kommer ské, så folket blir chockat.

Vilken möjligtvis kommer leda till en mer öppen armering av de Syriska rebellerna.
Det rapporterades att Syriska armén klippte kommunikationslinjerna terroristerna använde till Turkiet och då blir det lite svårt för dem att få ut propaganda i samma omfattning som tidigare. Sen tror jag att media vill ta rygg på rapporteringen då det visat sig att en stor del av den var direkt felaktig eller medvetna lögner. T ex errövringen av Damaskus och Aleppo. Vad jag tror ni kommer få se i framtiden är korta notiser och artiklar som frammålar terroristerna för vad de är. Det blir lite kämpigt att köra vidare på "rebeller med folkligt stöd" när de avrättar och fördriver folk de inte gillar.

Eftersom det nu verkar erkännas att terroristerna är instängda i Aleppo tror jag inte det är långt kvar till de är utrotade där, den enda frågan är hur många civila de stängt in i de områden de sitter på.
2012-08-04, 12:30
Medlem
OverkoktBlomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atland
...den kristna minoriteten i Syrien...
Samma folk och kultur.

Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Källa? Det som hände var att inhemska islamistiska fanatiker och utländska terrorister, kriminella, legosoldater och agenter började mörda poliser, militärer och slumpvis utvalda civila. Regeringen i Syrien reagerade naturligtvis på detta. Exakt samma sak som hände i Libyen.
Källa?

Du sitter och hoppas på att Ryssland och Kina ska "befria" Västeuropa?
2012-08-04, 15:25
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OverkoktBlomkal
Källa?

Du sitter och hoppas på att Ryssland och Kina ska "befria" Västeuropa?
Källan är logiskt tänkande och ett öppet sinne:

http://www.mathaba.net/news/?x=631002
2012-08-09, 23:13
Medlem
Skumgummis avatar
hur är det egentligen med Syriens arme är det bara en massa generaler som är med bara för att de är kusiner med personer i maktposition eller finns det utbildade generaler hur är det med underofficerare finns det?
2012-08-10, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skumgummi
hur är det egentligen med Syriens arme är det bara en massa generaler som är med bara för att de är kusiner med personer i maktposition eller finns det utbildade generaler hur är det med underofficerare finns det?

Överlag skulle jag tro att majoriteten av alla armeér i arabvärlden har extremt mycket mer generaler än dom västerländska. Själv tror jag att svågerpolitiken är orsaken till det, den ledandes klan delar ut statliga titlar till sina och istället för ett mindre glamoröst jobb som nåt högt inom jordbruket så blir det någon generaltitel men utan något större inflytande när det är kristider som exempelvis nu i Syrien. Jag tycker Syriens arme verkar vara oerhört proffisionell om man jämför med Libyen och Egypten och hur dåligt dom skötte revolterna. Jag skulle nog säga att Turkiet och Iran har dom absolut bästa och slagkraftigaste styrkorna i mellanöstern med Syrien ett litet snäpp under. Skulle väst gå in med marktrupper tror jag att dom kommer lida stora förluster och med lite tur utsparkade.

Länge leve Bashar-al-assad som står emot judeglobalistmaffian och deras hantlangare wahabbisvinen som slaktar oskyldiga syrier.
2012-08-10, 03:29
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JItterbugg
Överlag skulle jag tro att majoriteten av alla armeér i arabvärlden har extremt mycket mer generaler än dom västerländska. Själv tror jag att svågerpolitiken är orsaken till det, den ledandes klan delar ut statliga titlar till sina och istället för ett mindre glamoröst jobb som nåt högt inom jordbruket så blir det någon generaltitel men utan något större inflytande när det är kristider som exempelvis nu i Syrien. Jag tycker Syriens arme verkar vara oerhört proffisionell om man jämför med Libyen och Egypten och hur dåligt dom skötte revolterna. Jag skulle nog säga att Turkiet och Iran har dom absolut bästa och slagkraftigaste styrkorna i mellanöstern med Syrien ett litet snäpp under. Skulle väst gå in med marktrupper tror jag att dom kommer lida stora förluster och med lite tur utsparkade.

Länge leve Bashar-al-assad som står emot judeglobalistmaffian och deras hantlangare wahabbisvinen som slaktar oskyldiga syrier.

Tror du glömde det land som spöat araberna varje gång de fått chansen där........
2012-08-10, 23:35
Medlem
Guitarsmokes avatar
DN: Strider mellan Jordanien och Syrien

http://www.dn.se/nyheter/varlden/strider-mellan-jordanien-och-syrien

Någon som vet något mer om detta?
2012-08-11, 23:11
Medlem
viperinos avatar
Häxan Hillary vill ha en flygfri zon över Syrien. Vem fan är hon för att bestämma det?
2012-08-15, 21:03
Bannlyst
Vad jag hört har regimen 10 gånger mer trupp än gerillan som bör kallas Stadsgerilla, då de mest tar striden om städerna, som raseras då regimen inte vill förlora folk och är överlägsna med tunga vapen?
2012-08-19, 07:12
Bannlyst
1982 jämnade regeringen staden Hamas med marken eftersom muslimska brödraskapet hade ett starkt fäste där, en slakt på tiotusentals människor.
Detta tystades ner och ingen vågade prata öppet om detta förrän i mars förra året.
Här kommer det nu säker att utkrävas hämnd och det blir nog svårt för FN att hindra detta.
Det bästa hade kanske varit att dela upp landet i tre-fyra delar så att de får var sitt område
Risken är uppenbar att det etniskt-religiöst splittrade Syrien den dagen regimen faller får genomlida långt större blodbad, framför allt riktade mot den alawitiska minoritet som förknippas med far och son al-Assads 42 år som diktatorer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in