2011-03-16, 00:30
Medlem
Larocks avatar
Hur många år tar det kära vänner innan de stryker CSN skulderna (OM dom nu gör det)?

Tänk om jag får jobb och flyttar utomlands direkt efter min utbildning och är borta c.a 5 år, kommer de fortfarande kräva mig på pengar, eller hur går det till?

Eller, om jag bosätter mig i ett annat land i EU, hur långt kan de tänka sig gå för att få mig att betala tillbaka?
Citera
2011-03-16, 00:38
Medlem
kongolasse12s avatar
För det första ska du sluta snylta på staten och andra. Borde vara spöstraff på det.

För det andra, har du tagit lån efter 2001 så skriv lånet av när du fyller 68år. Är det andra datum så får du kolla här: http://www.csn.se/aterbetalning/avskrivning
Citera
2011-03-16, 00:39
Medlem
CSN-skulder försvinner inte, nästan större chans att en bankfodran dras tillbaka.
Citera
2011-03-16, 00:42
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larock
Hur många år tar det kära vänner innan de stryker CSN skulderna (OM dom nu gör det)?

Tänk om jag får jobb och flyttar utomlands direkt efter min utbildning och är borta c.a 5 år, kommer de fortfarande kräva mig på pengar, eller hur går det till?

Eller, om jag bosätter mig i ett annat land i EU, hur långt kan de tänka sig gå för att få mig att betala tillbaka?
Om du vill fortsätta vara svensk medborgare och någon gång räkna med samhällets stöd (vare sig du anser att den är bra eller inte) ska du räkna med att betala av varenda krona. Logga in på din CSN-sida så finns det stöd att räkna ut återbetalningstiden. Försök att betala av lite extra när du får in mer pengar än vanligt. Och skriver CSN av något så se det som en bonus, inget du ska räkna med.

Även om du hittar ett perfekt kryphål i tjugo år kan du räkna med att CSN förr eller senare täpper till möjligheten, förhindrar preskribering och hittar dig även om du byter kön och bosätter dig i Papua Nya Guinea för att leva som mentalpatient under namnet B. Oss E. Ringholm.
Citera
2011-03-16, 01:34
Medlem
Du klarar av att betala 500-700 spänn i månaden från din lön. Den lön du får från det jobb du fått för att du är kompetent för det. En kompetens du fått för att du pluggat.

Betala och var glad.
Citera
2011-03-16, 01:36
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:

Jag kan försäkra dig att numera har de ett fullgott internationellt samarbete så har du tänkt dig att vara kriminell så får du flytta till månen.
Citera
2011-03-16, 01:50
Medlem
Larocks avatar
Sover inte moralhororna ännu?
Citera
2011-03-17, 15:01
Medlem
Citat:

Jobbigt när man inte får de svar man vill ha? Alla har svarat på din fråga, CSN försvinner inte hur mycket du än försöker mygla och parasitera.
Citera
2011-03-17, 16:09
Medlem
kongolasse12s avatar
Citat:

Det är sådana som du som är orsaken till att systemen kollapsar, kostnaden för bidrag skjuter i höjden och reglerna måste skärpas vilket i sin tur leder till att oskyldiga drabbas.

Ska man leva i ett samhälle så måste man vara med och bidra, annars kan du dra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in