• 1
  • 2
2015-02-26, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Jag var inte negativ. Jag sa det jag tyckte om kosten vilket de flesta kan hålla med om. Bristen på smileys som gjorde dig förvirrad?

Jag sa vad jag tyckte var vettigt, att hitta en eller flera proteinkällor som intas en eller flera ggr per dag som man sedan kan bygga runt. Vettig fördelning av fetter. Men TS vill bara gå ner i vikt och då är det kcalunderskott som gäller.
Vad snackar du för skit?

Havregrynsgröt (mycket protein i för att anses som kolhydratkälla) med lättmjölk (bra protein). Alternativt även hårdmackor med keso (protein) & kokta ägg(bra protein och bra fett).

Frukt (vitaminer och antioxidanter) i en skål med yoghurt (protein).

Linsgryta (hyfsat med protein) med grönsaker. (lätt och fin måltid)

Fullkornsris/pasta med kött och grönsaker. (Klockren måltid)'

Kvällsmål (om man måste): Broccoli & Blomkåls-soppa (ett lätt mål ifall hon känner sig hungrig)

Hon äter helt perfekt, du har ingen aning om hur förhållandet ser ut mellan kolhydrater och protein då hon inte uppgivit mängder, dessutom är hon liten i kroppen så detta är klockrent för henne.

Och att du bara häver ur dig att hon vill gå ner i vikt när du inte har en aning om hur mycket hon äter, visar hur smart du är.

Pinsam du är
Citera
2015-02-26, 20:46
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Vad snackar du för skit?

Havregrynsgröt (mycket protein i för att anses som kolhydratkälla) med lättmjölk (bra protein). Alternativt även hårdmackor med keso (protein) & kokta ägg(bra protein och bra fett).

Frukt (vitaminer och antioxidanter) i en skål med yoghurt (protein).

Linsgryta (hyfsat med protein) med grönsaker. (lätt och fin måltid)

Fullkornsris/pasta med kött och grönsaker. (Klockren måltid)'

Kvällsmål (om man måste): Broccoli & Blomkåls-soppa (ett lätt mål ifall hon känner sig hungrig)

Hon äter helt perfekt, du har ingen aning om hur förhållandet ser ut mellan kolhydrater och protein då hon inte uppgivit mängder, dessutom är hon liten i kroppen så detta är klockrent för henne.

Och att du bara häver ur dig att hon vill gå ner i vikt när du inte har en aning om hur mycket hon äter, visar hur smart du är.

Pinsam du är
Wow, bra bump av en fyra år gammal tråd....

Det verkar inte som du har läst vad jag skrev. Jag skrev inget om hennes kost direkt utan det var mer allmänt.

Ett tips för framtiden, kolla datum på tråden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in