2012-05-31, 21:40
Citat:
Ursprungligen postat av annahaddadd
När han spelade i Australien så kom han dit med sin iphone, det fick han 650000kr för. Tycker du att han är värd det? Och det gäller inte bara avicii, det gäller alla stora dj's, det är ju för fan löjligt att man kan tjäna så mycket pengar på att stå och lalla lite på scen. Alla hans låtar låter ju dessutom i stort sett likadant, tur att han inte kommer till summerburst i stockholm i år, hans set förra året var sämst av alla och sist i globen så var han också riktigt tråkig.
Sen finns det dj's som bjuder på en show, t.ex Seb Ingrosso spårar ju mer än man själv gör på scenen och bjuder på sig själv, även Steve Aoki är helt vild. Avicii står och fistpumpar lite, nä fy fan det är ju oförskämt.. Det vidrigaste som finns just nu är alla små avicii älskande fjortisar, vakna upp för fan..
Men visst du har absolut en poäng i att han inte kan göra om sitt set till varje spelning.
Eric Prydz, där har vi en artist, den killen vet hur man bjuder på en show.
Sen finns det dj's som bjuder på en show, t.ex Seb Ingrosso spårar ju mer än man själv gör på scenen och bjuder på sig själv, även Steve Aoki är helt vild. Avicii står och fistpumpar lite, nä fy fan det är ju oförskämt.. Det vidrigaste som finns just nu är alla små avicii älskande fjortisar, vakna upp för fan..
Men visst du har absolut en poäng i att han inte kan göra om sitt set till varje spelning.
Eric Prydz, där har vi en artist, den killen vet hur man bjuder på en show.
Tror inte på vad du säger angående Australien utan en bra källa...
Sen om du tycker att hans musik låter likadant eller inte är bra det är din åsikt och det kan vi knappast diskutera, du har din och jag har min.
Jag kan dock hålla med dig angående att han kanske är lite tråkig och inte bjuder på så mycket show. Men detta skulle jag faktiskt inte vilja skylla på honom. När house blev mainstream ville alla se artisterna bakom house musiken live. Och det ända sättet man kan se en house producent live är som Dj. Det jag säger är att Avicii är egentligen inte en Dj utan han är en musik producent. När folk sedan vill höra honom live så blir det mest att han står och spelar sina låtar eftersom han inte är en speciellt kreativ/bra Dj men han är en utomordentlig musikproducent.
Håller dock inte med om att Ingrosso eller Aoki är speciellt mycket bättre. Visst det är mer show när dem kastar sig i publiken, hoppar på sitt Dj-bord och sprutar champagne men fortfarande inte bättre rent musikmässigt.
Jag tycker själv i så fall att Laidback Luke är en mycket mer kreativ Dj, han är både en mycket bra producent men även en bra Dj.
http://www.youtube.com/watch?v=KghrjlOOdD0
http://www.youtube.com/watch?v=aLDVt...eature=related