Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-09-11, 21:02
Medlem
Kashmirs avatar
Inriktningen på fb ska som bekant vara att det är lite farligt, lite underground.

Men är så fallet och vill vi att forumet skall vara underground?
Citera
2004-09-11, 21:22
Medlem
Germanias avatar
De större forumen i Sverige kan nog aldrig kallas underground. Sträva efter? hur skulle det gå till? Det går inte.

FB borde dock se som sin viktigaste uppgift att värna det fria ordet, och det borde stå över allt annat.
Citera
2004-09-11, 21:29
Medlem
Djangos avatar
Tycker inte att Flashback är specielt "underground".
Det är ett härligt forum där man har flera "kunskapsbanker" samlade. Förstår inte hur det skulle bli mer underground och farligt.
Kanske för människor som precis har lämnat Lunarstorm så verkar nog Flashback lite farligt. Men för mig som vet att internet är större än Lunar, Hotmail, Aftonbladet etc. etc. så uppfattar jag att Flashback likadant som övrig "nätet".
Citera
2004-09-11, 21:44
Medlem
Nej, det är en kunskapsbank.
Citera
2004-09-11, 21:47
Medlem
nebutsdutss avatar
Är Underground Flashback? Ask not what Flashback can do for you ask what you can do for Flashback.

Cheers/ 10 centilter bacardi, cocacola, krossad is, fet klyfta citron. aaahhh
Citera
2004-09-11, 21:50
Medlem
Alladins avatar
Kolla in på Dopingforumet, vi e Underground!
Kanske lite mer doktorer i vissa fall, men ändå UG!
Citera
2004-09-11, 21:50
Medlem
Nej, det är inte underground... det är vädligt hög koncentration högermänniskor men i övrigt är det väl som vilket diskussionsställe som helst ( + extra mycket sex)
Citera
2004-09-11, 21:59
Medlem
Daves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybariten
Nej, det är inte underground... det är vädligt hög koncentration högermänniskor men...
Tror inte det är en högre koncentration här än någon annanstans i samhället.
Citera
2004-09-11, 22:04
Medlem
Beror på vilka forumdelar man tittar på. Drogforumen och UE forumet kommer nog alltid vara underground för att dom sakerna kommer nog vara olagliga en lång tid framöver. Sen har vi Phreaking delen men sen finns det säkert olika trådar i olika forum som kan ses som underground.

Men ser man över hela flashback så nej det är inte underground dock är det som alla säger en kunskapsbas med ett brett utbud som bara växer.
Citera
2004-09-11, 22:10
Medlem
Carpe Diems avatar
En del är väl det, drogforumen till exempel, andra är väl ganska mainstream. Se det så här: de "snälla" forumen har funktionen att locka in nya, oskyldiga användare. Efter ett tag går de vidare in på de mera subversiva delarna och då har de gått ned sig och är fast.
Citera
2004-09-11, 22:15
Medlem
Kashmirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plague
Beror på vilka forumdelar man tittar på. Drogforumen och UE forumet kommer nog alltid vara underground för att dom sakerna kommer nog vara olagliga en lång tid framöver. Sen har vi Phreaking delen men sen finns det säkert olika trådar i olika forum som kan ses som underground.

Men ser man över hela flashback så nej det är inte underground dock är det som alla säger en kunskapsbas med ett brett utbud som bara växer.

Har inte fullt ut förstått vad underground riktigt är.
Enda förklaringen jag sett är; Underground = under ytan. Det vill säga inget man berättar om på jobbfikan. Skulle man då kunna påsta att Sven-Rune som gillar att gå runt i källaren som transa och runka till djurporr är underground?
Citera
2004-09-11, 22:18
Medlem
underground är nog FB fortfarande. jag har frågat runt bland mina polare, knappt en jäkel vet vad det är. visserligen har jag bara en polare men ändå
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in