2004-09-11, 22:30
Medlem
phreakdentas avatar
Flyttas från Övrigt till Flashback...
Citera
2004-09-11, 22:51
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kashmir
Har inte fullt ut förstått vad underground riktigt är.
Enda förklaringen jag sett är; Underground = under ytan. Det vill säga inget man berättar om på jobbfikan. Skulle man då kunna påsta att Sven-Rune som gillar att gå runt i källaren som transa och runka till djurporr är underground?

Underground, kan väll liknas vid olagligheter. Underground forum tar upp även de mest ljusskygga och olagliga ämne på ett öppet sett.

Angående om att folk kollar in de mer "accepterade" forumen först, och sedan går vidare och fastnar i ngt av de mer ljusskygga tycker jag man ser tendens till i Dopingforumet. Där ställer användare frågor som skvallrar om att de aldrig tidigare ens funderat på att bruka otillåtna preparat, men nu frågar om hur de skall lägga upp en kur på ex. Systanon (heter sustanon, men så bra koll har man) Summering: Det stämmer nog...
Citera
2004-09-11, 23:00
Medlem
Naglfars avatar
sen man började censurera trådar och banna användare kan det väl omöjligtvis kallas underground.

naglfar out.
Citera
2004-09-11, 23:27
Bannlyst
Citat:
Enda förklaringen jag sett är; Underground = under ytan. Det vill säga inget man berättar om på jobbfikan. Skulle man då kunna påsta att Sven-Rune som gillar att gå runt i källaren som transa och runka till djurporr är underground?
Om han går runt i källaren så är han ju helt klart under ground i alla fall

Jag förstår inte varför den här diskussionen är så intressant. Gillar man det FB har att erbjuda så stannar man, annars gör man det inte. De enda som är intresserade av titeln "underground" tycker jag verkar vara väldigt omogna personer, som tycker att det är häftigt och farligt med "underground"...
Citera
2004-09-11, 23:53
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:

Sven-Rune (den nu döde 55-åringen i Haparanda) var alltid väldigt öppen med sina böjelser, så jag tror inte man ska kalla honom underground, även om det är där vi nästan alla hamnar när det är dags att börja multna på allvar ...

Det känns som att frågan om FB är av undergroundkaraktär eller inte har varit uppe till dryftande tillräckligt många gånger nu, det finns inget vettigt svar på den frågan, till slut blir den som en zenbuddhistisk koan de som vill kan sitta och muttra tills upplysningen drabbar dem: Allt och intet är underground!
Yttrandefrihet möjliggör "extremistiska", "perverterade" och i någon mån "kriminella" diskussioner, men det är ju upp till användarna vad de vill diskutera (och vill någon på allvar prata om mord som ska utföras eller byggnader som ska sprängas så torde det ske i andra former än på ett diskussionsforum öppet för alla).
Citera
2004-09-12, 00:01
Medlem
Kashmirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Om han går runt i källaren så är han ju helt klart under ground i alla fall

Jag förstår inte varför den här diskussionen är så intressant. Gillar man det FB har att erbjuda så stannar man, annars gör man det inte. De enda som är intresserade av titeln "underground" tycker jag verkar vara väldigt omogna personer, som tycker att det är häftigt och farligt med "underground"...

Trots allt har ju även vår kära admin använt ordet underground för vad flashback står för och det har även nämnts i andra samanhang. Därav kan det ju vara lite smått intressant att veta vad ordet står för.

Sen kan förståss inte fb på allvar vara så ljusskyggt. Al-Sawahiri och Bin Ladin lär knappast leta sig hit och planera nya attentat under pyroteknik.
Citera
2004-09-12, 00:18
Awaiting Email Confirmation
Cold dead handss avatar
Flashback slutade vara underground när:
1. Jag försvann.
2. 47:an blev moderator.

Men jag är inte bitter, nej nej.

PS
Jag vet inte vem Flowers är.
Citera
2004-09-12, 00:24
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cold dead hands
Flashback slutade vara underground när:
1. Jag försvann.
2. 47:an blev moderator.

Men jag är inte bitter, nej nej.

PS
Jag vet inte vem Flowers är.
Jag vill nog påstå att du överdriver både din egen och min roll här på FB en liten aning.
Citera
2004-09-12, 00:27
Bannlyst
passforumet är ju lite skumt eller!
Citera
2004-09-12, 00:28
Awaiting Email Confirmation
Cold dead handss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
Jag vill nog påstå att du överdriver både din egen och min roll här på FB en liten aning.
Ironi gör sig inte bra i text, jag vet.
Jag borde väl ha kryddat inlägget med ett par extra smileys.
Citera
2004-09-12, 05:41
Medlem
Citat:
Inriktningen på fb ska som bekant vara att det är lite farligt, lite underground.

Men är så fallet...?

Nej, här hänger det bara en massa frustrerade Svenssons verkar det som.
Citera
2004-09-12, 09:08
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg

Kan inte annat än hålla med, tycker det sammanfattar det hela på ett bra sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in