• 2
  • 3
2011-03-15, 21:12
Bannlyst
Dessutom är jag en f.d vapenhandlare så jag vet vart man kan få tag i..
Citera
2011-03-15, 21:14
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pain16
Dessutom är jag en f.d vapenhandlare så jag vet vart man kan få tag i..
Vad bra då kanske du vet vart man får tag på en m4 colt commando ?
Citera
2011-03-15, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Vad bra då kanske du vet vart man får tag på en m4 colt commando ?
Jag antar att det är en sarkastisk fråga?
Citera
2011-03-15, 21:19
Bannlyst
Vapen=respekt. Det är det största respekt du kan få
Citera
2011-03-15, 21:19
Medlem
Daniel501s avatar
Det finns ju en del olika sätt att fixa stake på,

Det relativt enklaste och snabb botande är väl att gå ut på gatan, hitta nån/några som ser halv/farliga ut och börja kaxa och säga allt du vill säga till dem, sen bara veva och hoppas dom inte mördar dig.

Efter det kommer du ha tagit bort ett par spärrar.

Mvh,
Citera
2011-03-15, 21:22
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pain16
Jag antar att det är en sarkastisk fråga?
Nej helt seriöst, jag funderar på en diemaco c8 eller m4 colt commando vad skiljer dem åt?
Citera
2011-03-15, 21:24
Medlem
DanielDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tpac
Hur gör jag för att inte bli rädd när någon konfronterar mig osv? Jag har stake, men känns som om jag jämt är rädd när någon säger något till mig (hotfullt). Vill inte ha det så längre, vill visa stake som jag gjorde när jag var yngre. Då betecknades jag som ruskigt farlig, jag vill inte gå och behöva vara rädd så fort jag blivit hotad osv.

Hur gör jag? Vad för psykiska träning borde jag köra? Jag kan slåss osv.
Detta är kanske en ganska svår nöt att knäcka, men faktumet att du nämner huruvida du kan slåss eller inte tycker jag flaggar för att du resonerar konstigt. Jag tror att man snarare måste ha personliga principer inpräntade i psyket för att kunna få en inre trygghet att luta sig tillbaka på.

Det låter någorlunda flummigt antar jag, men om man hela tiden fokuserar på en personlig mantra när man möter andra människor så blir det nog lättare att agera därefter och samtidigt fäkta bort alla konflikter och tankar som irrar runt i huvudet. T.ex. så skulle du kunna tänka "jag är stenhård men rättvis, lugn, trevlig och hövlig" när du talar med andra, för att kunna skaffa dig ett inre lugn som hjälper dig i stressiga situationer.
Senast redigerad av DanielD 2011-03-15 kl. 21:26.
Citera
2011-03-16, 01:30
Medlem
FestaUtan_Skulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Nej helt seriöst, jag funderar på en diemaco c8 eller m4 colt commando vad skiljer dem åt?

Hahah är du skön eller? Vad ska du med ett automatvapen till? Stora skulder eller?
Citera
2011-03-16, 01:33
Medlem
modo24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tpac
Hur gör jag för att inte bli rädd när någon konfronterar mig osv? Jag har stake, men känns som om jag jämt är rädd när någon säger något till mig (hotfullt). Vill inte ha det så längre, vill visa stake som jag gjorde när jag var yngre. Då betecknades jag som ruskigt farlig, jag vill inte gå och behöva vara rädd så fort jag blivit hotad osv.

Hur gör jag? Vad för psykiska träning borde jag köra? Jag kan slåss osv.

Du behöver bli bättre på poker
Citera
2011-03-16, 01:45
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FestaUtan_Skuld
Hahah är du skön eller? Vad ska du med ett automatvapen till? Stora skulder eller?
Jag bara driver med han, någon vapenhandlare e han inte
Citera
2011-03-16, 10:46
Medlem
Mike007s avatar
Vapen behöver inte alltid betyda respekt... När jag var i tonåren så var det en kille som drog pistol och skulle skjuta en bekant till mig som jag stod och pratade med. Varför minns jag inte, tror han hade fått för sig att denne hade knuffat honom eller något. Vad det än var så stämde det iaf inte. Jag ruttnade på hela grejen och sa åt honom att han skulle ge fan i att bete sig som en idiot och om han nu skulle skjuta någon så kunde han väl lika gärna skjuta mig istället för att bara snacka om det. Han försvann.

Vi hittade honom bölandes i en buske lite senare på kvällen. Visserligen var han ganska full men iaf... Tror inte han vann några poäng i respekt trots att han var beväpnad.

Men visst... vapen kan ju funka, men då får man kanske vara beredd på att backa upp det också och inte bara stå och vifta med skiten. Man kanske också bör tänka på att den man drar vapnet mot kanske har ett ännu större vapen i fickan.

OnT: Det bästa tips jag kan ge är att du helt enkelt försöker skita i konsekvenser. Om du inte ser alternativa resultat av dina handlingar innan dom inträffat så har du heller inget att oroa dig över. Själv käkar jag "lyckopiller" och har märkt att det i viss mån gett mig ett en mer apatisk syn på hur mina handlingar kan leda till problem för mig. I mångt och mycket en ganska befriande känsla. Förvisso är jag varken våldsam eller rör mig i kriminella kretsar, jag råkar mest ut för vardagsidioter men i alla fall...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in