• 1
  • 2
2011-03-15, 19:49
Medlem
Hur gör jag för att inte bli rädd när någon konfronterar mig osv? Jag har stake, men känns som om jag jämt är rädd när någon säger något till mig (hotfullt). Vill inte ha det så längre, vill visa stake som jag gjorde när jag var yngre. Då betecknades jag som ruskigt farlig, jag vill inte gå och behöva vara rädd så fort jag blivit hotad osv.

Hur gör jag? Vad för psykiska träning borde jag köra? Jag kan slåss osv.
Citera
2011-03-15, 19:52
Medlem
papipoops avatar
Styrketräning (har gett mig ett rätt okej ego )

Kampsport

Mvh
Citera
Medlem
highstakess avatar
Börja lyfta vikter viktträning är också psykisk även fast man inte kan tro det...

Vad är det för kretsar du umgås om du jämt är rädd kan man ju undra?

Det är väll bara ignorera folk som är hotfulla, det brukar jag göra, låtsats som dem är luft som dem inte finns.
Senast redigerad av highstakes 2011-03-15 kl. 19:54.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tpac
Hur gör jag för att inte bli rädd när någon konfronterar mig osv? Jag har stake, men känns som om jag jämt är rädd när någon säger något till mig (hotfullt). Vill inte ha det så längre, vill visa stake som jag gjorde när jag var yngre. Då betecknades jag som ruskigt farlig, jag vill inte gå och behöva vara rädd så fort jag blivit hotad osv.

Hur gör jag? Vad för psykiska träning borde jag köra? Jag kan slåss osv.

Shit du betraktades som farlig förr och du kan slåss!

Det du kan göra är att skaffa självförtroende!
Citera
2011-03-15, 19:53
Medlem
Du får inte stake, du har redan stake. Ett sett är ju att plocka fram humor.

Att våga skämta lite lätt fram och tillbaka och se vad gränsen går för att du ska ta åt dig, eller hur du kan göra för att hantera en pik på ett bra sett. Du bör även slåss utan att slåss. Dvs, det räcker med att du har blicken för att slippa konflikter.

Kolla upp "the sedona method" ganska bra tips där.
Citera
Medlem
pepsihaxxs avatar
skaffa självförtroende. att kunna slåss som du säger att du kan räcker inte långt om du blir skiträdd så fort någon börjar gapa och skrika. jag brukar se ner på folk som är hotfulla och tänker att de är jävla clowner som fått för mycket kuk av farsan.
Citera
Medlem
åh, kan du slåss hehe du e ju rolig!

Men va fan, visa var du står, säg vad du tycker och ge fan i vad andra tycker om det!

Psykisk workout: Skärp dig!!
Citera
2011-03-15, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OmenNej
åh, kan du slåss hehe du e ju rolig!

Men va fan, visa var du står, säg vad du tycker och ge fan i vad andra tycker om det!

Psykisk workout: Skärp dig!!

Jag gillar hur du gillar o sparka på nån som redan ligger nere.
Citera
2011-03-15, 19:58
Medlem
Chelsea FCs avatar
Alla känner en viss rädsla i hotfulla situationer så det är inget ovanligt. Men hur du agerar i det efterföljande skedet visar om du har stake eller i annat fall om du bara är dum.
Kanske om du börjar träna kampsport kommer du veta dina gränser som i sin tur kanske stärker dig?

Stå upp för dig men agera inte dumt.

Peace
Citera
2011-03-15, 19:58
Medlem
knekt sparvs avatar
Dude, jag trodde först du menade stake som [sån stake] och blev jätteförvirrad över din post.
Hur som helst kan jag inte annat än att hålla med de i tråden som nämnt självförtroendeboostar.
Citera
2011-03-15, 19:59
Medlem
Antar att du har rätt mycket känslor inom dig, ta ut dom på exakt det tillfället/personen som får upp dem inom dig.

Let your rage flow !
Citera
2011-03-15, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Börja lyfta vikter viktträning är också psykisk även fast man inte kan tro det...

Vad är det för kretsar du umgås om du jämt är rädd kan man ju undra?

Det är väll bara ignorera folk som är hotfulla, det brukar jag göra, låtsats som dem är luft som dem inte finns.

Ej kriminella kretsar, men det förekommer ändå.

Läst igenom era kommentarer, men jag vill bli det med en gång, gymma gör jag ibland.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in