2008-10-12, 19:27
Medlem
Argones avatar
Kör ingen åldersgräns(eller typ 15-16) och ha 18+ för att köpa dricka i baren, men legg "glömmer" ni att titta.

Lär dra in storkovan..
Citera
2008-10-12, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argone
Kör ingen åldersgräns(eller typ 15-16) och ha 18+ för att köpa dricka i baren, men legg "glömmer" ni att titta.

Lär dra in storkovan..

Tyvärr helt omöjligt+ helt onödigt, det svåra är som sagt inte att fixa folk utan att skapa något unikt som ungdomen i Stockholm ännu inte har skådat. Eller bara något skönt tema
Citera
2008-10-12, 21:28
Medlem
Sletenkatts avatar
Kör traktor race mitt i lokalen! Tror ingen stockholmare har sett en traktor så när de väl ser 2 st komma imot dem lär det inte glömmas direkt!
Citera
2008-10-12, 21:40
Medlem
audios avatar
Om du hade tänkt att bjuda in Swedish House Mafia kan jag säga dig här och nu att en timma med en utav dem kommer spräcka din budget. Axwell tar bland annat 175 000:- i timman per spelning, inkl. mat, boende och flyg (du läste rätt). Flyg? Han har hus i Miami och Troppan och är nog så fullbokad som det bara kan bli.

Annars kan du köra på ett skogsturken-tema. Rosa skjortor, vita prasselbyxor, buttplugg och saft.

Edit:
Ang. buttplugg så kan ni se när Skogsturken glider fram mot han som håller i kameran så ser det ut som om han har något i röven.
Om du ändå ska bjuda på övernattning för 2 000 pers kan du ju lika gärna kontakta RSFU.
Senast redigerad av audio 2008-10-12 kl. 21:43.
Citera
2008-10-12, 21:48
Medlem
Vart i Stockholm kan du husera 2000 personer föresten? Är bara nyfiken, sovplats för alla.. antar att ganska många tränger ihop sig = ett hus med ca ~ 1000 rum då?

Låter som ett ställe man borde känna till.
Citera
2008-10-12, 21:49
Medlem
ironmaidengeeks avatar
Jag skulle om möjligt försöka hyra in dvärgar med gycklarkunskaper. Hehe dvärgar jag blir glad bara jag tänker på det.
Citera
2008-10-12, 21:56
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boots&Braces
Vart i Stockholm kan du husera 2000 personer föresten? Är bara nyfiken, sovplats för alla.. antar att ganska många tränger ihop sig = ett hus med ca ~ 1000 rum då?

Låter som ett ställe man borde känna till.
Trådskaparen har nog fått idéer från Blondinbella...

http://www.blondinbella.se//2008/october/utkast-1.html
Citera
2008-10-12, 21:59
Medlem
ºAluminiumºs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pucca
Det kommer att vara tillgängligt för ungdomar mellan 18-21~ i Stockholmsrådet, idéer på att abonnera bussar från västerås, gävle, enköping osv finns möjligtvis i planerna. Gratis sprit är inget alternativt, det handlar inte om att locka besökare, det kommer lätt fixas via facebook, mun-till-mun, mindre annonser i tidningar ev. radio. Det kommer naturligtvis kosta en hel del att marknadsföra, men med min förtjänst kommer att vara desto större. Någon kanske har listat ut vad det är för typ av fest, grattis till er, mer tänker jag inte avslöja här
Detta blir ingen vanlig krogkväll på något ställe men inte så långt ifrån, ska försöka fixa lite komersiella artister som ska kunna komma. Tips på några? Då tänker jag i stil med Adam Tensta/Petter osv. Att ta dit Swedish House mafia skulle ju inte vara fel men tveksamt om de skulle ställa upp, inte St Tropez eller stockholmsveckan på Gotland precis, kanske borde man ha tema "St Tropez"? Det kommer ju arrangeras i sommar.

Utan att veta för mycket så undrar jag hur du ska hålla 2000 personer "i schack", Sånt här kan ju lätt sluta i katastrof. Sen undrar jag om du har alla tillstånd som krävs osv?
Citera
2008-10-12, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!

Blondinbella har inte på något sett gett mig idéer.
Citera
2008-10-12, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av audio
Om du hade tänkt att bjuda in Swedish House Mafia kan jag säga dig här och nu att en timma med en utav dem kommer spräcka din budget. Axwell tar bland annat 175 000:- i timman per spelning, inkl. mat, boende och flyg (du läste rätt). Flyg? Han har hus i Miami och Troppan och är nog så fullbokad som det bara kan bli.

Annars kan du köra på ett skogsturken-tema. Rosa skjortor, vita prasselbyxor, buttplugg och saft.

Edit:
Ang. buttplugg så kan ni se när Skogsturken glider fram mot han som håller i kameran så ser det ut som om han har något i röven.
Om du ändå ska bjuda på övernattning för 2 000 pers kan du ju lika gärna kontakta RSFU.

Hehe, House Mafia var väl mest önsketänkande. Faktiskt så är RFSU redan fixade som sponsorer!!
Citera
2008-10-12, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!

Sedär ja, kännde inte alls till det och orkar inte hålla koll på sånt småfnask.

Men ja är det en båt så förklarar de allt, känns som om båten borde gå skapligt plus på det, säg att varje människa köper en eller två öl (Det är väl därför det är 18+ på resan, de vill att alla ska köpa något i baren) ca 90-100 kr, x 2000 , 200 papp bara där, sen billigaste hytten 275 x 2000, totalt typ 500 lakan säkert, inte alls dåligt Man kanske skulle satsa på båtbranchen.

Hur dyrt kan det vara med lite bensin och polsk städkraft?

Gick lite OT nu men blev nyfiken för kunde inte tänka mig ett ställe i centrala Stockholm som man kan hyra för att husera 2000 personer.
Citera
2008-10-12, 22:21
Medlem
Okej, inte så svårt att lista ut - båt is it. Jag var i kontakt med Silja Line för en månad sen och bestämde att fnula lite på det hela i någon månad till, dom har lovat att hjälpa mig med allt när jag har planerat det mesta i detalj, tyvärr så omkom en väldigt nära person till mig och tankarna las på annat håll men nu är det dags igen. De var inte särskilt villiga att köra en vanlig studentkryssning då de redan har tillräckligt många som kör det. Maskerad på båt känns sådär, skönare att slippa klä ut sig trots allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in