Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-03-15, 19:35
Medlem
pepsihaxxs avatar
hejsan!

visste inte riktigt var jag skulle posta detta så mod får gärna flytta tråden.

jag undrar vad ni på FB tycker som så kallade esteter? Människor som antingen går på någon estet inriktad linje på gymnasiet där det enda man gör att plinka på sin gitarr och gå runt i hatt och färgglada byxor eller måla nåt skitflummigt.

själv tycker jag det mer eller mindre är losers som går där som inte orkar med något annat.
det ger för det första inte en speciellt stabil grund att stå på efter skolan och i de flesta fall lyckas man inte i sin tänkta karriär. självklart är det härligt med folk som har drömmar, men de flesta som går estet enligt min uppfattning är inte speciellt talangfulla.
Citera
2011-03-15, 19:39
Medlem
RandomAccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsihaxx
hejsan!

visste inte riktigt var jag skulle posta detta så mod får gärna flytta tråden.

jag undrar vad ni på FB tycker som så kallade esteter? Människor som antingen går på någon estet inriktad linje på gymnasiet där det enda man gör att plinka på sin gitarr och gå runt i hatt och färgglada byxor eller måla nåt skitflummigt.

själv tycker jag det mer eller mindre är losers som går där som inte orkar med något annat.
det ger för det första inte en speciellt stabil grund att stå på efter skolan och i de flesta fall lyckas man inte i sin tänkta karriär. självklart är det härligt med folk som har drömmar, men de flesta som går estet enligt min uppfattning är inte speciellt talangfulla.

Du sammanfattade det ganska bra "losers som går där som inte orkar med något annat.
det ger för det första inte en speciellt stabil grund att stå på efter skolan och i de flesta fall lyckas man inte i sin tänkta karriär"
Citera
2011-03-15, 19:40
Medlem
pepsihaxxs avatar
tack tack. känns som att det är den generella åsikten om esteter. Hade varit kul att höra andra åsikter
Citera
2011-03-15, 19:41
Medlem
de knullas rätt mycket på dessa linjer har jag hört, finns ju alltid någon hunkig kille som sjunger som sätter på alla tjejer i musiksalen.. Här där jag bor ligger eststiska i en egen del av staden, på samma område som gamla psyk låg på förut, men när de stängde så flyttade esteterna in.. Det är väl skit samma vilken utbildning man har på gymnasiet, man kanske får plugga upp något ämne med det är väl i stort sätt lika för alla.
Citera
2011-03-15, 19:41
Medlem
Jag ogillar dem starkt. Allt de strävar efter är att vara alternativa och "hippa". Klär sig som uteliggare och vill ha så mycket uppmärksamhet som möjligt. Fyfan va de är fula.
Citera
2011-03-15, 19:47
Medlem
pepsihaxxs avatar
vet inget om hur mycket det knullas på estet linjen på den skolan jag går på iofs men det kan säkert stämma. med så många flummiga och känslofulla människor måste det ju hända grejer.
Citera
2011-03-15, 19:47
Medlem
Om jag ska vara ärlig skiljer det sig nog mycket från stad till stad. Till exempel där jag går på gymnasiet är de flesta som går estet lite skumma, känner dock en tjej som går estet och hon är verkligen rikitgt schysst, dock ser hon helt malplacerad ut i en estetklass. Men om man jämför med t.ex. Skara som ligger i närheten är den estetiska delen på Katedralskolan väldigt stor, det finns flera olika inriktningar som musik, dans och teater. Min syster gick teater och är verkligen inte en skum estetare som man gärna generaliserar dem som.

Så som sagt skiljer det sig nog en del från skola till skola, men ja, om man ska dra alla över en kam så är nog estetare lite skumma av sig!
Citera
2011-03-15, 20:28
Medlem
Känner inte särskild många.
Personligen gillar jag inte deras stil samtidigt är det viktigt att inte dra alla över en kant
Citera
2011-03-15, 20:45
Medlem
collas avatar
Jag har mest träffat estetare i efterfest sammanhang och då är de fantastiska. Spelar mysig musik, är glada och trevliga. Dessutom är det väldigt roligt att diskutera politik med dem eftersom de oftast tycker tvärtemot mig.

Men många saknar realistiska mål för framtiden, chillar mest omkring osv. För mig gör det dock inget då jag tycker det är kul att umgås med massa olika slags människor
Citera
2011-03-15, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colla
Jag har mest träffat estetare i efterfest sammanhang och då är de fantastiska. Spelar mysig musik, är glada och trevliga. Dessutom är det väldigt roligt att diskutera politik med dem eftersom de oftast tycker tvärtemot mig.

Men många saknar realistiska mål för framtiden, chillar mest omkring osv. För mig gör det dock inget då jag tycker det är kul att umgås med massa olika slags människor

Jag håller helt med dig. Jag gick själv sam-estet så det var en kombination och dom jag gick med var fantastiskt trevliga och kreativa och roliga, sen kan det ju säkert skilja från stad till stad som någon annan sa men min uppfattning är att estetare får oförtjänt mycket skit. (Iof finns det ju fördomar om alla linjer (nördar på natur) (kassa i skolan på Elprogrammet) men även där stämmer ju inte alla fördomar.
Visst visst orealistisk framtid och allt sådant men gymnasiet är ju ändå bara en transportsträcka och man ska ju göra vad man gillar
Citera
2011-03-16, 09:37
Bannlyst
Det känns ju som att generalisera estetare om man utgår från att alla är som de du beskriver. En del är så men det är långt ifrån verkligheten, om jag ska prata för mig själv så är bland mina bästa vänner just estetare. Jag själv är rätt estetisk lagd men jag gick aldrig någon estetisk linje.

De flesta som du pratar om är oftast estetiska bara för sakens skull, inte för att de direkt har någon talang utan just för att det är "häftigt" eller just för att det är en flumlinje.
Citera
2011-03-16, 11:33
Medlem
Tycker dom flesta esteter brukar vara rätt trevliga men ack så insnöade i sin egen lilla värld.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in