2011-03-15, 14:48
Medlem
Någon som jobbar som behovare på något större bevakningsföretag? Hur mycket jobb kan man vänta sig ungefär per månad? Får man oftast reda på samma dag om man ska jobba eller inte eller hur stor framförhållning kan man vänta sig ungefär? Förstår att det är olika för olika bolag, olika platskontor och olika personer men vad är era erfarenheter?
Citera
2011-03-16, 02:04
Medlem
Oneofakinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suinetluhn
Någon som jobbar som behovare på något större bevakningsföretag? Hur mycket jobb kan man vänta sig ungefär per månad? Får man oftast reda på samma dag om man ska jobba eller inte eller hur stor framförhållning kan man vänta sig ungefär? Förstår att det är olika för olika bolag, olika platskontor och olika personer men vad är era erfarenheter?

Jobbade på ett av de större företagen. Sommaren kan man i regel jobba tills man stupar, om man tar jobb med kort varsel. Oftast får man en hel del timmar (runt 100) på schemat som man sen kan komplementera med att ta jobbpass som dyker upp.

Jag hade dock vissa skräckmånader, speciellt under våren, då jag låg på runt 30 timmar i månaden. Det var väl sådär kul..

Tar du för dig, ställer upp och visar att du vill jobba så hamnar du högt uppe på "ring denne vid vakanser-listan" och du får större möjlighet att välja vad du vill göra..
Citera
2011-03-16, 08:14
Medlem
Egen erfarenhet: Jobbade 1,5 år som behovare och hade inget annat, dvs det var min enda inkomst.

Låg på runt 140-180 timmar i månaden. Fick oftast 70-100 timmar (7-8 pass) på schema då det var vakanser på distrikt, folk som var sjukskrivna osv. Minst var det på våren. En månad kom jag bara upp i 100 timmar eller nått sånt men passade på att ta lite semester då.

Sen är sånt här väldigt beroende på var du jobbar.

Ang framförhållning: Är det någon som blir sjuk och det är nattjobb så brukar dessa komma in runt 13-15.00 och passen börjar runt 18.00. Många gånger rings det på en fredag och då ska man jobba fredag natt med kort varsel men samtidigt får man lördag och söndag natt.
Senast redigerad av Kalmar2004 2011-03-16 kl. 08:17.
Citera
2011-03-17, 23:16
Medlem
Tack för bra svar! Blir nog att säga upp mig på gamla jobbet redan imorgon
Citera
2011-03-18, 16:22
Medlem
Ett tips är att ringa planeringen själv och fråga om de har något kommande vecka, istället för att bara vänta på att de ska ringa dig. Då visar du dig både intresserad och kan välja lite själv när du vill jobba.
Citera
2011-03-18, 17:43
Medlem
Citat:
Tack för bra svar! Blir nog att säga upp mig på gamla jobbet redan imorgon

Vilket företag söker du till? Bara så du vet så kan det bli så att du inte får något jobb alls vissa månader (givetvis beroende på företag/storlek/stad)
Citera
2011-03-18, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echox
Vilket företag söker du till? Bara så du vet så kan det bli så att du inte får något jobb alls vissa månader (givetvis beroende på företag/storlek/stad)

Ja självklart förstår jag det. Nu återstår bara hälsoundersökning och utbildning sen jobbar jag på securitas i en mellanstor/mindre svensk stad. Jag pratade med min förra arbetsgivare idag och kom överens om att jag står kvar som extraanställd men blir inte tilldelad några pass utan får söka pass om jag märker att det blir för lite väktarjobb.
Citera
2011-03-18, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denisee
Ett tips är att ringa planeringen själv och fråga om de har något kommande vecka, istället för att bara vänta på att de ska ringa dig. Då visar du dig både intresserad och kan välja lite själv när du vill jobba.

Ja det låter som ett bra tips det är väl bara att de inte alltid vet förrän några timmar innan om någon är sjuk eller liknande
Citera
2011-03-18, 18:46
Medlem
Citat:
Ja det låter som ett bra tips det är väl bara att de inte alltid vet förrän några timmar innan om någon är sjuk eller liknande

Jag tänkte mest på att det kan vara folk som ansökt om semester eller att de fått in ett tillfälligt uppdrag typ bevaka ett hus där larmet kommer vara urkopplat.
Citera
2011-03-18, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denisee
Jag tänkte mest på att det kan vara folk som ansökt om semester eller att de fått in ett tillfälligt uppdrag typ bevaka ett hus där larmet kommer vara urkopplat.

Jaha okej, ja det har du ju rätt i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in