• 1
  • 2
2011-03-15, 14:00
Medlem
Hallå, Under en massa år tidig tonåren började jag och polarna med alkohol och sen har det bara blivit mer och mer av den goda drogen alkohol. När jag var runt 18 år började jag känna att min puls var rätt hög när jag drack alkohol och drack för det mesta bara öl. Fick reda på att man fick högpuls av alkohol och att de inte var något med det. festade vidare som vanligt. Efter ett tag vände det hela och jag fick alltid Högpuls/svettningar dagen efter när man vaknade runt 08 på morgonen i sängen. Hade sån jävla dödsångest i det nuläget men symtomen brukade gå över strax efter 13,00 på dagen efter man varit ute och festat. Såg inte detta så allvarligt och jag krökade på som vanligt ändå. När jag var 20 Började jag nojja riktigt över detta och såg inte det som något normalt längre dödsångesten hade blivit värre och jag började trappa ner på drickan. Höll mig då kanske till 5 öl om kvällen, men märkte att symtomen fortfarande var kvar. Bestämde mig att nu måste de fan vara något fel på mig, har jag fått alkohol relaterade skador eller vadå. Tog min senaste fylla i somras och har varit nykter sen dess. Har inte pallat dricka då jag varit så jävla rädd. Nu på senaste tiden har jag varit riktigt sugen på alkohol och en redig fylla, men på något konstigt sätt har jag inte vågat då jag tänkt till baka på allt som varit förr. Har även drömt om att jag druckit alkohol och varit jävligt ångest full i drömmen då jag kommit på mig själv dricka alkohol och tänker ofta i drömmen att jag kommer vakna dagen efter med dödsångest. När jag väl vaknar på riktigt så får jag en skön känsla i kroppen som säger Fan va bra att du inte drack alkoholen på riktigt. Detta är så jävla jobbigt vill bara börja dricka igen och vill att allt ska va som vanligt utan dödsångest och skit dagen efter man vaknat. ''Någon som känner igen sig i detta ?'' Vad är de som har hänt med min kropp och psyke egentligen?

Finns det nån hjälp man kan få ?
Citera
2011-03-15, 14:10
Medlem
tapirs avatar
Jag har samma problem, dödsångesten jag får av alkohol kan inte mäta sig med något annat typ... Lösningen är att inte dricka eller ha något att ta på bakfyllan(inte mer alkohol)...

Men håll dig borta från alkoholen och läs istället, vårda din hjärna
Citera
2011-03-15, 14:17
Medlem
Stärka ditt psyke. Det är inte så ovanligt att de som har tendenser till ångest, får det förstärkt dagen efter man druckit alkohol. Antingen får du leva med ångesten dagen efter, eller ha roligt utan alkoholen.
Citera
2011-03-15, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tapir
Jag har samma problem, dödsångesten jag får av alkohol kan inte mäta sig med något annat typ... Lösningen är att inte dricka eller ha något att ta på bakfyllan(inte mer alkohol)...

Men håll dig borta från alkoholen och läs istället, vårda din hjärna

Du menar att bakis-tabletter kan funka ? Känns lite i skälen att aldrig mer kunna dricka alkohol
Citera
2011-03-15, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rulletulle
Stärka ditt psyke. Det är inte så ovanligt att de som har tendenser till ångest, får det förstärkt dagen efter man druckit alkohol. Antingen får du leva med ångesten dagen efter, eller ha roligt utan alkoholen.

Du detta är inte bara så bara du. Har skit kul utan alkoholen men känns jävligt att bara bryta från alkoholen :/ Kan nog lätt leva med ångesten men vet ju inte om de är något annat om de är farligt m.m.
Citera
2011-03-15, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toky
Du detta är inte bara så bara du. Har skit kul utan alkoholen men känns jävligt att bara bryta från alkoholen :/ Kan nog lätt leva med ångesten men vet ju inte om de är något annat om de är farligt m.m.

Har inte skrivit någonstans att det är så "bara". Självklart är det inte "bara", och troligtvis är det inget farligt, det är kroppen som försöker återställa balansen. Du känner av symptomen på det, och får ångest.
Citera
2011-03-15, 14:40
Bannlyst
Har samma problem jag med, Exakt samma.. nästan lite kusligt att läsa haha
Men jag fick gå behandling genom Kriminalvården imot alkoholen och går idag på medecinen "Revia".
Jag trodde ibland att mitt hjärta skulle lägga av för att det pumpade så fort, jag kunde inte ens sova på kvällarna för att kroppen arbetade så hårt att få ut alkoholen

QUOTE=Toky]Hallå, Under en massa år tidig tonåren började jag och polarna med alkohol och sen har det bara blivit mer och mer av den goda drogen alkohol. När jag var runt 18 år började jag känna att min puls var rätt hög när jag drack alkohol och drack för det mesta bara öl. Fick reda på att man fick högpuls av alkohol och att de inte var något med det. festade vidare som vanligt. Efter ett tag vände det hela och jag fick alltid Högpuls/svettningar dagen efter när man vaknade runt 08 på morgonen i sängen. Hade sån jävla dödsångest i det nuläget men symtomen brukade gå över strax efter 13,00 på dagen efter man varit ute och festat. Såg inte detta så allvarligt och jag krökade på som vanligt ändå. När jag var 20 Började jag nojja riktigt över detta och såg inte det som något normalt längre dödsångesten hade blivit värre och jag började trappa ner på drickan. Höll mig då kanske till 5 öl om kvällen, men märkte att symtomen fortfarande var kvar. Bestämde mig att nu måste de fan vara något fel på mig, har jag fått alkohol relaterade skador eller vadå. Tog min senaste fylla i somras och har varit nykter sen dess. Har inte pallat dricka då jag varit så jävla rädd. Nu på senaste tiden har jag varit riktigt sugen på alkohol och en redig fylla, men på något konstigt sätt har jag inte vågat då jag tänkt till baka på allt som varit förr. Har även drömt om att jag druckit alkohol och varit jävligt ångest full i drömmen då jag kommit på mig själv dricka alkohol och tänker ofta i drömmen att jag kommer vakna dagen efter med dödsångest. När jag väl vaknar på riktigt så får jag en skön känsla i kroppen som säger Fan va bra att du inte drack alkoholen på riktigt. Detta är så jävla jobbigt vill bara börja dricka igen och vill att allt ska va som vanligt utan dödsångest och skit dagen efter man vaknat. ''Någon som känner igen sig i detta ?'' Vad är de som har hänt med min kropp och psyke egentligen?

Finns det nån hjälp man kan få ?[/quote]
Citera
2011-03-15, 14:49
Medlem
alexhimself : du har ett pm.
Citera
2011-03-15, 15:00
Medlem
Jag får också såhär kraftiga symptom, och förr fick jag också ångest. Nu har jag lärt mig att leva med det, vet ju att det går över, en vanesak.
Citera
2011-03-15, 15:31
Medlem
david.johnson.wisconsins avatar
Detta låter som en alkoholpsykos.
Citera
2011-03-15, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david.johnson.wisconsin

okey ? :/
Citera
2011-03-15, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david.johnson.wisconsin

Lägg av med sådana här påhitt. Du skrämmer killen bara för att du vill ha lite kul.

Toky: Lyssna inte på denna person, som inte har en aning om vad denne pratar om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in