Citat:
Ursprungligen postat av Baseballbat
Hallå
Letar tips på hur man kan enkelt och snyggt hantera min flickväns skulder. Vi har delad ekonomi och nu på senaste tiden har det poppat upp mer och mer brev om gamla skulder hon har att betala. Total summan är säkert på en drygt 20 tusen. Saken är att jag har inte lusten att betala hela hennes skuld med pengarna jag jobbar ihop (Har inget fast jobb utan hoppar oftast runt när jag får tag på jobb).
Hon går på SOC och arbetar inte. Dock planerar hon att studera och ta ännu mer lån till det.
Så min fråga är; Går det på något sätt fixat så man "lägger ihop" alla skulder till en stor skuld? tex. om man pratar med SwedBank eller dylikt?
Bor ni ihop? Se då till att du kan bevisa att det som tillhör dig faktiskt tillhör dig. Annars blir det tråkigt när fogden kommer och knackar på. Detsamma gäller om ni inte bor ihop och du lämnar egendom i hennes bostad.
Kolla på Lendo. Dock har jag lite svårt att se varför en bank skulle vilja ta över skulder för en arbetslös framtida lyxfällankandidat som inte har några planer på att arbeta.