2014-10-27, 22:16
Medlem
zz01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
Jag tror absolut att fenomenet med stk och brk p bio bidrar till att folk hellre laddar hem filmer. Men det fattar nog inte SF:s hgsta hns.

Ladda hem? Man hyr eller kper sina filmer.
Citera
2014-10-27, 23:11
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poliskommissarien
Receptet r: styrketrna, trna kampsport, ha med dig en biffig polare. Stt ner foten direkt, nr blattarjvlarna brjar prata/stra. Ger du en blattajvel lillfingret tar han hela handen, visa att det r noll tolerans gllande blattars strande beteende.

Nr jag var ung s lt det sdr nr man talade om att skydda sig mot narkomaner och vldtktsmrdare i hamnen sena ntter. Nu r det allts rekommendationen fr att kunna se p bio i lugn och ro?
Citera
2014-10-27, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Nr jag var ung s lt det sdr nr man talade om att skydda sig mot narkomaner och vldtktsmrdare i hamnen sena ntter. Nu r det allts rekommendationen fr att kunna se p bio i lugn och ro?

Rdet att sga till p skarpen r mycket bra. Dock gjorde fljande herre, som gjorde detta, misstaget att inte ocks ha trnat kampsport, vilket ju dessa dagar r ett mste infr ett planerat biobesk:
Citat:
Sex stycken killar med utlndsk bakgrund sitter och pratar hgt och beter sig illa nr filmen har brjat. Nr en kvinna sger till grabbarna att vara tysta, s svarar dem med att sga till henne att hlla kften. Jag sger ocks till killarna. Killarna lugnar ner sig. Fr stunden.. Brjar efter ett tag att stra igen. Nr det terstr fem minuter av filmen s lmnar killarna salongen. Sista killen slr till min kompis i huvudet med en ppen hand.

Jag gr d ut i gngen efter killen och sger s kan man inte bete sig d vnder sig han och hans fem kompisar om och brjar sl mig med knytnvsslag. Nsan blev knckt, kraftig bltira mmande skalle som resultat.
http://www.exponerat.net/sex-invandr...#ixzz3HO1LWkvF

(Aprop: En intressant observation var att flera s kallade 'antirasister' ansg att misshandeln var rtt t den offret, och menade att det i sjlva verket "skert" hade varit han som var rasistisk.)
Citera
2015-04-06, 01:37
Bannlyst
Haha, nu har det drabbat mig igen. Skulle fr ngra timmar sedan g p bio med min sambo och hennes lillebror men det satt ett blattegng p cirka 10 killar (alla under 15) som vntade p filmen. De skrek, kastade saker p varandra, kommenterade ngra jmnriga tjejers utseende. D bion p Entre i Malm endast visade en film runt kl 9 s frstod jag att vi skulle se samma film och fick lgga in ett veto.

Sjukt svrt dock att frklara fr hennes lillebror varfr vi stack drifrn
Citera
2015-04-06, 01:53
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Haha, nu har det drabbat mig igen. Skulle fr ngra timmar sedan g p bio med min sambo och hennes lillebror men det satt ett blattegng p cirka 10 killar (alla under 15) som vntade p filmen. De skrek, kastade saker p varandra, kommenterade ngra jmnriga tjejers utseende. D bion p Entre i Malm endast visade en film runt kl 9 s frstod jag att vi skulle se samma film och fick lgga in ett veto.

Vad bestod det svra av?

1. Var det svrt att f din sambos lillebror att inse, att blattegngets beteende - "skrek, kastade saker p varandra" - med strsta sannolikhet skulle fortstta under filmen?

2. Eller var det svrt att hitta p en annan frklaring, som mrkade den verkliga anledningen till att du lade in veto?
Citera
2015-04-06, 01:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vad bestod det svra av?

1. Var det svrt att f din sambos lillebror att inse, att blattegngets beteende - "skrek, kastade saker p varandra" - med strsta sannolikhet skulle fortstta under filmen?

2. Eller var det svrt att hitta p en annan frklaring, som mrkade den verkliga anledningen till att du lade in veto?

Ettan. Han kommer inte frn Malm och r bara hos oss under vissa lov. Det finns knappt MENA-invandrare i hans stad och verkligen inga ghettoblattar frn Rosengrd, Lindngen och dylikt.
Citera
2015-04-06, 11:58
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twatsson
nnu ett "halv-lyckat" biobesk, sg ritualen med Anthony Hopkins(stavning?) som fr vrigt var en riktigt bra film. Men som alltid nr man gr p bio i Stockholm(Heron City) s sitter det en mindre skara (4-5) invandrare lngst bak pratar hgt och skriker. Var skert 5-6 biobesk sedan detta fenomen INTE uppstod, och jag stller mig frgan Varfr? Varfr ska det vara s svrt att respektera sina medmnniskor? Och varfr r det tminstone i 4/5 av fallen invandrare som str?

Lg intelligens, vilket resulterar i ett mer primitivt beteende. Givetvis finns det svenskar med lg intelligens med, men dessa har hgre odds att ha familjemedlemmar och vnner som r normalbegvade och drfr kan forma dem med sundare vrderingar tminstone, medan blattarna bildar en subkultur/utanfrskapskultur av lgintelligenta med mindervrdeskomplex och frakt fr svenskarna och det svenska samhllet.

Kanske r s med att mnga blattar har ickediagnosticerad ADHD.

Oavsett vilket har de inte ett skit hr att gra. De kan flytta till nt av alla misslyckade mngkulturella lnder som finns globalt och bajsa i trappuppgngar och skrika i biosalonger bst de vill. Svenskar gillar inte detta pack, eftersom white flight intrffar s fort ett omrde brjar bli hyfsat invandrarttt.

Blatten ser Sverige som en lekplats dr han kan bete sig hur som helst och ingen stter ner foten, vilket tragiskt nog r vad Sverige i stora drag r. Om vi satte ner foten hade pack frn MENA fortsatt testa grnser, som stora aggressiva kta barn, tragiskt nog. Enda lsningen r repatriering. Men det saknas bde den rtta politiska viljan och ansvarstagande fr nationen, tyvrr, s vi kommer se en allt strre nedgng ju mer tiden gr.
Senast redigerad av GusFring 2015-04-06 kl. 12:13.
Citera
2015-04-06, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89

Flytta frn den dr jkla skitstaden, den r frlorad fr vanliga mnniskor
Citera
2015-12-01, 12:21
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Det hnder saker p den hr fronten

Citat:
I lrdags lt personal vid biografen Smultronstllet i Falun sju ungdomar anvnda biofoajn som vrmestuga.

Det regnade och var kyligt och personalen var snll, sger Bjrn Wallgren och understryker att berrd personal handlade korrekt och bra.

Men efter en lite stund uppstod problem.

Ungdomarna brjade sparka p drrar och tv av ungdomarna, tv flickor, kom ner och sa att ngon blivit inlst i en toalett, berttar biografgaren och tillgger att kommunikationen mellan flickorna och personalen frsvrades av viss sprkfrbistring.

Citat:
Nr den kassaansvarige befann sig p vervningen ppnades kassaldan i foajn och nr den ansvarige kom ner frsvann fem unga killar ut genom drren. Kassaldan hade tmts p vxelpengar, uppskattningsvis mellan 2 000 och 3 000 kronor.

Citat:
en annan "olustig incident" intrffade fr tv veckor sedan i biografen i Vansbro.

D kom mellan 50 och 100 personer in i bion och ville g in gratis och ha gratis popcorn, samtidigt som ngra av dem var nrgngna mot personalen i kassan, fortstter han och uttrycker lttnad ver att ingen kom till skada.

Bjrn Wallgren konstaterar att ngra av de samhllen dr han driver biografer saknar lokalt stationerad polis och att polisnrvaron i mindre samhllen rent allmnt r lg under kvllar och helger.

Citat:
Biografgaren kommer, via anslag p flera olika sprk, att informera beskarna om nyordningen.

Jag vill absolut inte underblsa frdomar eller bidra till att skapa motsttningar, utan bara frskra mig om att informationen nr ut till alla.

http://www.dt.se/allmant/dalarna/bio...alens-trygghet
Citera
2015-12-01, 15:03
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zz01
Bio r bst hemma av fler anledningar. Skaffa dig en anlggning efter din budget s kommer du se frdelarna. Det gjorde vi fr ngra r sedan. Anledningen var fler n trdens men kanske strst

S gr mnga av oss, men det r andra sidan ocks en gren p trdet "white flight". Hur mycket mste vi trnga ihop oss och beskra vra liv, innan vi frstr att utrymmet vi flyr till ocks tar slut, nr det hela tiden fylls p med mer massinvandring?
Citera
2015-12-06, 14:32
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
S gr mnga av oss, men det r andra sidan ocks en gren p trdet "white flight". Hur mycket mste vi trnga ihop oss och beskra vra liv, innan vi frstr att utrymmet vi flyr till ocks tar slut, nr det hela tiden fylls p med mer massinvandring?

Sist jag var p bio var Jurassic Park I , lter inte som att det ngonsin kommer hnda igen (srskilt inte nr biorummet blir frdigt)
Citera
2015-12-06, 15:12
Medlem
xertions avatar
Har varit med om detta ett flertal gnger. Jag sg "I Love You Phillip Morris" med Jim Carrey p bio. En film om ett homosexuellt par.

Det brjade redan under reklamen och trailers. Tv invandrarkillar satt bredvid mig och min tjej och pratade hgljutt om hur de skulle knulla tjejen i reklamen med mera. Jag vnde mig d till killarna och sa "Jag hoppas inte att ni tnker fortstta prata shr under filmen".

S fort filmen brjade och homosexuella akter pbrjades s brjade killarna skrika "Bgjvlar" och liknande nedsttande kommentarer om filmkaraktrerna. Jag sa t dom igen och de brjade skrika att de skulle spotta p mig.

Vid det laget gav jag upp och frskte se filmen. Nr filmen var slut s var killarna tvugna att passera mig fr att komma ut. Jag stllde mig d och blockerade gngen och sa lugnt "Killar vnta lite innan ni gr s kan vi prata... Frstr ni inte att ni frstr en hel frestllning fr dussintals mnniskor som vill se en film? Varfr gr ni p en film om homosexuella nr ni skriker sdana dr kommentarer?".

De vgrade svara p mina frgor och det blev tjaffs. D kom min flickvn med personalen p biografen som ledde killarna ut och sa att dom inte var vlkomna tillbaka. Efter det s samlades det ett invandrargng utanfr biografen som stod och vntade p mig och min tjej.

Personalen lt oss anvnda bakvgen ut p andra sidan byggnaden.

Riktigt tragiskt...

I dagslget s bor jag i Asien. Att g p bio hr r en drm jmfrt med Sverige. I somras var jag p besk i Sverige och jag och min tjej tog ett biobesk. Jag skmdes verkligen ver att visa min tjej hur det r att g p bio dr...

Det bsta med att g p bio i Asien r att det r extremt sllan jag ser "barn" (under 18 r). I stort sett alltid s r det universitetsstudenter eller vuxna som gr p bio. Det hnder att folk viskar lite vl hgt till varandra ibland, men inga allvarliga strande moment. Love it.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in