2011-03-14, 22:21
Medlem
ODHGABFEs avatar
Kanske en jävligt värdelös tråd detta men vi kör ändå

Är riktigt jävla kräsen när det kommer till att pröva nya saker och vill fan inte äta nåt och sen få kväljningar.

Jag har nog aldrig käkat vanlig hushållsost bara på macka eller käkat det rätt av. Utan bara på varma mackor, men där känner jag inte av det så jätte bra eftersom det är massa andra saker som tar bort själva ost smaken. Sen cheeseburgare på McDonalds räknas fan inte.
Hur likt är det mjölk i smaken på ett ungefär? Måste snabba på min viktökning, men tänker inte äta nåt som smakar helvete
Citera
2011-03-14, 22:24
Medlem
Nivarts avatar
Varför skulle det smaka helvete? Är det inte lättare att stoppa lite ost i munnen istället för att skapa en tråd om det?
Citera
2011-03-14, 22:24
Medlem
wääuus avatar
Vad fan matade dina föräldrar dig med när du var barn?
Åt du bara russin?

Edit: Ost är gott. Vällagrad hårdost har ofta en saltare och fylligare smak och är smuligare i konsistensen. Vissa finner smuligheten obehaglig, andra ogillar de saltkristaller som ibland kan bildas.
Hushållsost typ gouda eller billinge smakar ofta mindre, men har en mer gummiartad konsistens. Det kan vara ganska gott, men i alla fall för mig främst av nostalgiska själ.
Jag föreslår att du köper en sån rund gräddost, den har hög fetthalt och är mild i smaken samt krämig i onsistensen. Ost smakar sällan mjölk.
Senast redigerad av wääuu 2011-03-14 kl. 22:28.
Citera
2011-03-14, 22:30
Medlem
ODHGABFEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wääuu
Vad fan matade dina föräldrar dig med när du var barn?
Åt du bara russin?

Edit: Ost är gott. Vällagrad hårdost har ofta en saltare och fylligare smak och är smuligare i konsistensen. Vissa finner smuligheten obehaglig, andra ogillar de saltkristaller som ibland kan bildas.
Hushållsost typ gouda eller billinge smakar ofta mindre, men har en mer gummiartad konsistens. Det kan vara ganska gott, men i alla fall för mig främst av nostalgiska själ.
Jag föreslår att du köper en sån rund gräddost, den har hög fetthalt och är mild i smaken samt krämig i onsistensen. Ost smakar sällan mjölk.

Dom har allt gett mig det jag velat ha, fast jag har aldrig velat pröva ost bara!
Mest hållt mig till en massa smör och skinka.

Men tack för att du ville ge ett bra svar!
Citera
2011-03-14, 22:34
Medlem
Silverturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ODHGABFE
Dom har allt gett mig det jag velat ha...

Där har du problemet.

I ditt fall har du tur då du antagligen kommer uppskatta billiga ostar som smakar väldigt lite. Gäller saken att du enbart ska få i dig kalorier eller protein så förstår jag inte varför du gör valet av ost då du uppenbarligen inte tycker om det.
Citera
2011-03-14, 22:54
Medlem
SalmonellaDicks avatar
Alla ostar smakar olika. Om du äter väldigt mycket skinka till brödet, så tänk dig rökt skinka. Skiljer sig väldigt mycket beroende på vilket märke osv du väljer, eller hur? Ost är likadant.. Prova på olika, även om den första smakar illa..

Shit, känns som jag skriver till en två-åring.. Fan skriver du en tråd på internet om det? Prova själv.
Citera
2011-03-16, 01:28
Bannlyst
Oooooost! som oskar i räddningspatrullen skulle ha sagt.

ost är gött, om du inte är bortskämd och kräsen så kommer du älska det.

kan knappt tro att du inte ätit ost som används till så mycket inom matlagning osv..
Citera
2011-03-17, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
Oooooost! som oskar i räddningspatrullen skulle ha sagt.

ost är gött, om du inte är bortskämd och kräsen så kommer du älska det.

kan knappt tro att du inte ätit ost som används till så mycket inom matlagning osv..

När jag läste första inlägget tänkte jag direkt tillbaka till tiden då jag lärde mig äta ost.
När jag var liten hatade jag verkligen ost, men efter att jag hade sett på massa räddningspatrullen så brukade jag imitera Oskar och säga oooooost varav sedan äta lite ost, jag tyckte inte om det alls men det stoppade mig inte, nu flera år senare så älskar jag alla sorters ostar och skulle nog kunna äta ost som oskar själv sry för lite offtopic men jag tyckte att det var humoristiskt.

Finns inga genvägar när det gäller nya smaker, bara att testa sig fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in