2011-03-14, 21:22
Bannlyst
Ibland när jag sitter och käkar flingor tänker jag tillbaka på tiden när man var ung. Det fanns många goda flingor men jag fastna speciellt för Weetos. Riktigt goda och knapriga chokladringar och som dessutom hade en större kartong än de övriga konkurrenterna som Kellogs framställt, vi snackar Loops, Coco-pops, Frosties osv.. Inget fel på smaken men förpackningen var och är ruskigt liten. Räcker till 4 tallrikar och dom är även dyra som skam. Dessa produkter från Kellogs finns än idag men vart fan tog Weetos vägen?!

Vill minnas att jag var riktigt ung, kanske 9 eller 10 år då Weetos försvann från mathyllan och jag känner än idag klumpen i magen när jag upptäckte denna hänsynslösa syn.. Men varför!?

Har googlat runt lite men inte hittat något om det, de verkar bara som att de säljs i andra länder som USA.

... Jag saknar dom så

Edit: Och inte tala om alla roliga leksaker man fick i förpackningen
Senast redigerad av Silenoz 2011-03-14 kl. 21:26.
Citera
2011-03-14, 21:24
Medlem
Skitonds avatar
Avnjöt en tallrik med Weetos och mjölk senast med en kopp kaffe i morse. Finns inga godare frukostflingor!

De finns på City Gross och Coop Forum!
Citera
2011-03-14, 21:25
Medlem
Megalogics avatar
ja fyfan va goa dom var. käka dom varje dag när jag var mindre.
hade alltid skavsår i gommen efter att jag käkat dom

goda minnen goda flingor
Citera
2011-03-14, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skitond
Avnjöt en tallrik med Weetos och mjölk senast med en kopp kaffe i morse. Finns inga godare frukostflingor!

De finns på City Gross och Coop Forum!

Skojar du med mig? :O

Jag har inte sätt dom på dryga 10 år och nu säger du att de finns på City gross och coop, blir både glad och ledsen.

Brukar aldrig handla på coop och även inte city gross och där har jag svaret på varför jag inte sätt dom på så länge, farväl Ica säger jag bara!

Tack
Senast redigerad av Silenoz 2011-03-14 kl. 21:28.
Citera
2011-03-14, 21:27
Medlem
Skitonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silenoz
Skojar du med mig? :O

Jag har inte sätt dom på dryga 10 år och nu säger du att de finns på City gross och coop, blir både glad och ledsen.

Brukar aldrig handla på coop och även inte city gross. Men får väll säga farväl till Ica då dom tog bort de godaste flingorna..

Tack
Ja då, jag återfann dem för några månader sen och fastnade direkt igen!

Inga problem!
Citera
2011-03-15, 17:29
Medlem
Schizofreshs avatar
Har aldrig sett Weetos i "min" City gross...
Citera
2011-03-15, 18:49
Medlem
Feberns avatar
Fy helvete vad äckligt det är! Det enda bra med dem flingorna är leksakerna man fick tidigare. Men oj så goda dem var när man var mindre.
Citera
2011-03-18, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Febern
Fy helvete vad äckligt det är! Det enda bra med dem flingorna är leksakerna man fick tidigare. Men oj så goda dem var när man var mindre.

Dom är ju underbara i rätt mängd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in