2011-03-14, 21:03
Medlem
perelis avatar
Kod:
/(Assassins.Creed.Brotherhood.*|Crysis.2.*|The.Mechanic.*(DVDR|x264).*)/i
Kommer detta filter att matcha allt som börjar på "Assassins.Creed.Brotherhood", "Crysis.2" och "The.Mechanic" fast endast om den har "DVDR" eller "x264" någonstans i namnet på just "The.Mechanic"?
Senast redigerad av pereli 2011-03-14 kl. 21:51.
Citera
2011-03-14, 23:36
Medlem
perelis avatar
Okej nu vet jag att det kommer att fungera. Hittade: http://www.nvcc.edu/home/drodgers/ce...est_regexp.asp

Men jag har stött på ett problem, har utökat strängen till:
Kod:
(Assassins.Creed.Brotherhood.*|Crysis.2.*|(The.Mechanic.*|Rango.*(DVDR|x264|ViSiON|FLAWL3SS)).*)

Jag vill alltså att "The.Mechanic" och "Rango" endast ska macha om något av "(DVDR|x264|ViSiON|FLAWL3SS)" finns med. Det fungerar för "Rango" men inte för "The.Mechanic". Antagligen för att "Rango" står precis intill "(DVDR|x264|ViSiON|FLAWL3SS)".

Är det så illa att jag måste ha med "(DVDR|x264|ViSiON|FLAWL3SS)" efter varje titel? Tänkte nämligen lägga till ett par stycken titlar.

För att förtydliga det ytterligare så vill jag inte att filtret ska matcha "The.Mechanic.R5" t ex. (vilket den för tillfället gör) men att jag vill att den ska matcha "The.Mechanic.DVDR" t ex. (vilket den också gör, fast inte på rätt sätt då de accepterar allt).
Citera
2011-03-14, 23:47
Medlem
perelis avatar
Okej, nu löste det sig. Var ett litet slarvfel av mig bara.
Glömde omsluta filmtitlarna med parenteser. Men nu funkar det och ser ut på följande sätt:
Kod:
/(Assassins.Creed.Brotherhood.*|Crysis.2.*|((The.Mechanic.*|Rango.*).*(DVDR|x264|ViSiON|FLAWL3SS)).*)  /i
Citera
2011-03-15, 00:29
Medlem
eliras avatar
Du behöver förmodligen inte bygga ihop allt i ett regexp om du skall ha "bla eller bla eller bla". Som du märker själv blir det totalt oöverskådligt efter ett tag. Hur använder du dessa?
Citera
2011-03-15, 16:47
Medlem
perelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elira
Du behöver förmodligen inte bygga ihop allt i ett regexp om du skall ha "bla eller bla eller bla". Som du märker själv blir det totalt oöverskådligt efter ett tag. Hur använder du dessa?
Vad finns det för andra alternativ? Jag fick rätt bra kläm på det nu så det funkar för mig faktiskt.

Är ett RSS-filter som laddar ner de releaser som jag anger automatiskt när dem kommer ut på den trackern jag har RSS-flödet ifrån
Citera
2011-03-15, 17:30
Medlem
eliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pereli
Vad finns det för andra alternativ? Jag fick rätt bra kläm på det nu så det funkar för mig faktiskt.

Är ett RSS-filter som laddar ner de releaser som jag anger automatiskt när dem kommer ut på den trackern jag har RSS-flödet ifrån

Jag tänkte att det kanske går att skriva fler än ett filter per flöde, eller liknande. Man skulle också kunna tänka sig att man lägger till samma flöde två gånger. Men funkar det så funkar det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in