• 1
  • 2
2011-03-14, 19:27
Medlem
Hade kunnat ta denna frågan i "polis till er tjänst-tråden", men jag vill gärna ha ett lite mer givande svar än "ja" eller "nej".
Så, hur funkar det egentligen att kombinera en stonerattityd till livet med polisyrket. Jag går själv och funderar på att söka till polishögskolan, dock gillar jag att ta en holk då och då. Kan givetvis ge upp cannabisen om jag verkligen bestämmer mig för att söka till polis, men det är helt klart något som talar emot det yrkesvalet om jag skulle vara tvingad till det. Hur ser det ut på polishögskolan och inom polisyrket, regelbundna drogtester eller bara ett pissprov under fysundersökningen? Hur fungerar det med kollegor/medstudenter, finns det många med en avslappnad attityd till droger, eller är indoktrineringen total? Vet inte om jag skulle orka med en massa propagandarobotar hela dagarna. Vill ju inte heller hamna utanför gemenskapen för att jag hyser lite liberalare åsikter.
Senast redigerad av Trolololololololol 2011-03-14 kl. 20:12.
Citera
2011-03-14, 20:11
Medlem
papipoops avatar
Finns snutar som dopar sig i alla fall, dock så är dopingtester en aning dyrare än ett vanligt drogpiss. Men det borde bara vara att köra på

Mvh
Citera
2011-03-14, 20:14
Medlem
PWNs avatar
Jag har rökt tillsammans med en polis för ett par år sedan.
Enligt henne drogtestas inte poliser slumpmässigt som tex väktare gör.
Var en skön donna på alla sättoch vis, kåren ska vara glad att ha henne.
Citera
2011-03-14, 21:39
Medlem
BigFatCones avatar
Jag har träffat en del snutar som knarkar och dom är helt klart mer hyggliga än snutar överlag.
Citera
2011-03-14, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har träffat en del snutar som knarkar och dom är helt klart mer hyggliga än snutar överlag.

99% av poliserna knarkar. men dom väljer en mycket farligare drog än Cannabis: deras kära Alkohol
Citera
2011-03-14, 23:14
Medlem
hejaklacksledares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundralapp
99% av poliserna knarkar. men dom väljer en mycket farligare drog än Cannabis: deras kära Alkohol

Eftersom CB är olagligt och alkohol lagligt så är det orelevant. Idiot.
Citera
2011-03-14, 23:52
Medlem
Citat:
Förstår du vad "knark" är för någonting?

Tackar för alla svar, men skulle gärna också ha svar på frågan om den arbetsmiljö en "knarkande" polis skulle hamna i. Ni som träffat poliser som använder narkotika, vet ni någonting om hur de upplevde sin arbetsmiljö? Det kanske är jag som är fördomsfull, men jag tänker mig att poliser är betydligt mindre liberala än övriga yrkesgrupper. Vet helt enkelt inte om jag skulle passa in som drogliberal och egentligen fredsälskande individ. Jag vill absolut inte vara en sådan polis som betraktar narkomaner som "avskum", "drägg" etc. eller en sån som går och sätter dit folk för en knatch.
Citera
2011-03-15, 00:27
Medlem
Jag har ingen kollega som betraktar droganvändare som "avskum" eller "drägg" bara för drogernas skull. Det är liksom inte den attityden, i alla fall inte där jag jobbar. Därmed inte sagt att folk är liberala, för det är de verkligen inte. Det är dock en icke-fråga, eftersom det på min arbetsplats är helt självklart att man inte är drogliberal.

Men världen är liksom större än så. Det finns många samhällsproblem och annan brottslighet som engagerar betydligt mer och som berör mer känslomässigt, även om droger ofta finns i bakgrunden för annan brottslighet och misär.

Du skulle som uttalat drogliberal naturligtvis INTE passa in som polis. All narkotikaanvändning är olaglig i Sverige, och polisen arbetar således mot narkotika. Att det är så stör vissa, men det är inte polisen som stiftat lagarna.
Senast redigerad av Lipin 2011-03-15 kl. 00:31.
Citera
2011-03-15, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejaklacksledare
Eftersom CB är olagligt och alkohol lagligt så är det orelevant. Idiot.

det är fortfarande en DROG och således KNARK. faktum kvarstår också att alkohol är farligare. så det borde givetvis vara tvärtom. cb= lagligt, alkohol(äckelknarket) borde bannas hårt
Citera
2011-03-15, 01:35
Medlem
Citat:
det är fortfarande en DROG och således KNARK. faktum kvarstår också att alkohol är farligare. så det borde givetvis vara tvärtom. cb= lagligt, alkohol(äckelknarket) borde bannas hårt

1) Gör inte detta till cb vs alkohol diskussion nu.

2) Alkohol och tobak är droger, ja. Men varför peta på ord när alla fattar vad det diskuteras om? Det är samma med folk som inte låtsas förstå vad man säger när man uttalar ett ord fel. Eller som ska påpeka när man säger "vi har samma skor" istället för att säga "vi har likadana skor". *Suck*
Citera
2011-03-15, 02:23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Njae. Nu är det så att det är ganska vedertaget att knark = narkotiska preparat och dit kan man inte räkna alkohol. Nog OT nu dock.
Citera
2011-03-15, 12:32
Medlem
fskers avatar
Har rökt med en polis! Hon var också störtskön och hade inga större problem med att skilja privatliv från yrke.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in