Citat:
Ursprungligen postat av lazor
Visst är jag lite upptagen av att ljudet som kommer ut skall vara klart, med djupa toner och "skönt" att höra på. Men ett yamaha-monster för 35000 är inte min grejj, då läggs hellre pengarna på annat som enligt mig kan vara mera nyttigt. Menar du att i dessa skräp-paket, så är ljudet så pass illa att man vill spy, eller överdriver du bara?
Den ända som kan svara på frågan om systemen du funderar på passar dig är just... du själv.
Tämligen omöjligt o svara på om dom lever upp till dina krav.
Ang 3D så är det tämligen överreklamera och ointressant faktiskt, största floppen inom elektronik kanske.. dåligt utbud hemma, dålig kvalite på bio, klart onödigt i telefon (lekt med optimus 3D)
Sagt det förr och säger det igen, en BRA hemmabio har fan så mycket mera 3D effekter och gör mera för inlevelsen än 3D på skärmen.
På dessa alltiett systsem vet jag inte vilka som har filtret du söker, men som sagt så har 90% normala hemmabio receivers det och oftast ännu mera hjälp för natt tittning.
Audyssey är iaf
kung på rumskorrigering och ljudfilter.
http://www.audyssey.com/audio-technology/dynamic-eq
Personligen tror jag det tas helt galet mycket genvägar i denna typ av anläggningar, bra ljud kräver tyvärr plats och utrymme men det är ju precis vad som inte finns i dessa system.
Allt väger in på 10kg, högtalarna är som en mobiltelefon och gjorda formgjuten plast
Förutsättningarna är som om en 85åring skulle ställa upp i en F1 tävling med en rysk bil från 1940 med skuren motor.
Åk och lyssna på några likande system, iofs kommer det inte vara samma sak som när dom är hemma oss dig pga annan akustik osv men bättre än inget iaf.