2004-09-10, 21:55
Medlem
Stjärtgossens avatar
Var får man tag på låtarna han sjunger i filmen? Finns den utgiven på någon av hans skivor? Vet inte vad låtarna heter.

Filmen som avses är den här: http://www.imdb.com/title/tt0065954/
Citera
2006-11-06, 07:19
Bannlyst
Cornelis Vreeswijk 1972 - Visor; Svarta Och Röda

Någon annan som är helt betagen i detta album? Bäst är helt klart Djävulens sång.
Citera
2006-11-06, 07:21
Medlem
dallassallads avatar
Jag är lite mer av en Istället för vykort-person. Alternativt Bananer...bland annat.
Citera
2006-12-18, 10:56
Medlem
Abunais avatar
Flygande Holländaren - Cornelis Vreeswijk.

Finns denna på CD? Och isåfall vart kan jag få tag i den?

Julklapp så nedladdning är inget alternativ. Inte heller vinyl på Tradera. ;p
Citera
2006-12-18, 11:12
Medlem
DK333s avatar
Den finns på cd. Min kompis har den men han kommer inte ihåg vart han fick den.
Prova www.ginza.se och www.cdon.com eller nåt.
Citera
2006-12-18, 11:14
Medlem
Abunais avatar
Hittar bara Wagner när man söker på Flygande Holländaren. : /
Citera
2006-12-18, 11:18
Medlem
DK333s avatar
Om du bor i närheten av Göteborg kan säkert Skivhugget eller Bengans beställa den till dig.
Citera
2006-12-18, 11:22
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Vill dock utfärda en varning, skivan är riktigt dålig.
Citera
2006-12-18, 11:27
Medlem
Abunais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson
Vill dock utfärda en varning, skivan är riktigt dålig.

Skitsamma, inte jag som ska ha den. Dålig för att du inte gillar Vreeswijk, eller är det medverkande artisters utförande dåligt?
Citera
2006-12-18, 11:33
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abunai
Skitsamma, inte jag som ska ha den. Dålig för att du inte gillar Vreeswijk, eller är det medverkande artisters utförande dåligt?

Dålig för att den känns så satans daterad. Det är från slutet av åttiotalet och det känns verkligen, både i produktionen men framförallt också i artistvalet. Monica Törnell, Pugh Rogefeld, Björn J:son Lindh, Totta Näslund, Eldkvarn, Kajsa Grytt, Peter LeMarc, Vilmer X ... Artister som redan då hade peakat och var på väg utför.

Men idé´n är bra eftersom Cornelis låtar är så bra. Jag skulle gärna se en nyinspelning med bra nutida svenska artister som The Knife, José Gonzalez och Mando Diao.
Citera
2006-12-18, 11:38
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Dålig för att den känns så satans daterad. Det är från slutet av åttiotalet och det känns verkligen, både i produktionen men framförallt också i artistvalet. Monica Törnell, Pugh Rogefeld, Björn J:son Lindh, Totta Näslund, Eldkvarn, Kajsa Grytt, Peter LeMarc, Vilmer X ... Artister som redan då hade peakat och var på väg utför.

Men idé´n är bra eftersom Cornelis låtar är så bra. Jag skulle gärna se en nyinspelning med bra nutida svenska artister som The Knife, José Gonzalez och Mando Diao.

de har ju gjort en två faktiskt men borde kanske komma en trea
Citera
2006-12-18, 11:40
Medlem
Abunais avatar
Citat:

Aha. Men den är till en kvinna i övremedelåldern med en passion för artister just som Totta, Pugh och Ola Magnell. ;p

Kan dock hålla med om att en modernversion hade varit klart intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in