2011-03-14, 11:47
Citat:
Ursprungligen postat av Laser Mannen
Nu är du ju bara tramsig. Sanna tryne? Är du sur för något? Ifall horan är girig och vill dela på allt du tjänar när ni är tillsammans så gift dig inte med trofékärringen då. Jag skulle inte vilja säga att det är människans sanna "tryne" givet att vi blir metaforiska grisar när vi riskerar att tjäna eller förlora pengar.
Hela konceptet har ju uppstått för att när man gifter sig så gör man det under premisserna evig kärlek och man är "ett" osvosv... så kvinnan ger ofta upp jobbet(givet att mannen är rik) för att ta hand om barnen vilket innebär att det han tjänar tjänar han även för henne(jag kan inte de juridiska detaljerna), så när hon kastas ut på gatan så har hon vart arbetslös i flera år vilket innebär svårigheter att få jobb och så vidare, så rent principiellt så är det en bra funktion, men utdaterad i vårt samhälle nu för nu kan kvinnor få bra jobb och tjäna lika som män osv, plus att de vill jobba oftare än vad kvinnor ville för år sedan. Ärligheten är isåfall om mannen säger att han vill ha äktenskapsförord för att han inte vill förlora massa pengar, men givet att de gifter sig under rätt premisser så har han ju trosföreställningen att detta är sann kärlek och de kommer bli gamla tillsammans.
Hela konceptet har ju uppstått för att när man gifter sig så gör man det under premisserna evig kärlek och man är "ett" osvosv... så kvinnan ger ofta upp jobbet(givet att mannen är rik) för att ta hand om barnen vilket innebär att det han tjänar tjänar han även för henne(jag kan inte de juridiska detaljerna), så när hon kastas ut på gatan så har hon vart arbetslös i flera år vilket innebär svårigheter att få jobb och så vidare, så rent principiellt så är det en bra funktion, men utdaterad i vårt samhälle nu för nu kan kvinnor få bra jobb och tjäna lika som män osv, plus att de vill jobba oftare än vad kvinnor ville för år sedan. Ärligheten är isåfall om mannen säger att han vill ha äktenskapsförord för att han inte vill förlora massa pengar, men givet att de gifter sig under rätt premisser så har han ju trosföreställningen att detta är sann kärlek och de kommer bli gamla tillsammans.
"Ärligheten är isåfall om mannen säger att han vill ha äktenskapsförord för att han inte vill förlora massa pengar, men givet att de gifter sig under rätt premisser så har han ju trosföreställningen att detta är sann kärlek och de kommer bli gamla tillsammans."
Vad mannen säger eller inte säger är en sak, men vad han gör är en annan. Premisserna om evig kärlek tillsammans existerar i princip inte när det handlar om miljardärer. De är väldigt noga med sina pengar.
Själv är jag ärlig mot mig själv och andra, i alla fall när det gäller pengar. Jag kan i nuläget inte se att jag skulle gå med på att gifta mig utan ett äktenskapsförord. Förutsatt att kvinnan inte har mer pengar än jag.