2011-03-14, 04:40
Medlem
Hej!

Jag kanske är helt ute och cyklar nu men det är såhär att jag har lineat min elgura till mitt ljudkort och spelat in i logic på ett vanligt Audio Track

Och så har jag tankat en akustiskt AU/VST(eller vad det heter) Installerat.

Min fråga till er som är hajj på logic är.
Hur får jag den som plug in på mitt audio track(om så är möjligt) eftersom pluginen bara finns när jag öppnar ett Softwareinstrument.
Citera
2011-03-14, 04:41
Medlem
djues avatar
bouncea till audio
Citera
2011-03-14, 04:54
Medlem
Instrument tracket? För jag vill ju bara ha effekten på mitt redan inspelade material
Citera
2011-03-14, 05:04
Medlem
djues avatar
http://www.google.se/#hl=sv&xhr=t&q=...d806ebead28943
Citera
2011-03-14, 11:53
Medlem
Noetlovskijs avatar
Vad är det för plugin?

Om det är ett instrument och inte en effekt du laddat ned kan du inte ha den på audiotracket såvida du inte bouncar ner audio till en färdig ljudfil och kan slänga in det i din nedladdade plugin om den är en sampler.

Nu gjorde jag det svårt för dig, men berätta vad det är för nåt du laddat ned så skulle det underlätta.
Citera
2011-03-14, 12:37
Medlem
Strum Acoustic Session heter AU:n

Och den vill jag alltså lägga "över" det inspelade materialet.

Vill även säga att jag har Logic 8 Express om det är någon skillnad, för allt jag läser på internet om detta funkar inte.

PS.
Om detta inte går.
Vad laddar jag ner för att få effekter på Audiotracket(utanför apples effekter)
Citera
2011-03-14, 12:58
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iochmed
Strum Acoustic Session heter AU:n

Och den vill jag alltså lägga "över" det inspelade materialet.

Vill även säga att jag har Logic 8 Express om det är någon skillnad, för allt jag läser på internet om detta funkar inte.

PS.
Om detta inte går.
Vad laddar jag ner för att få effekter på Audiotracket(utanför apples effekter)

Alltså det beror ju helt på vad du vill ha för effekt. Strum Acoustic Session verkar ju vara något verktyg för att lära sig olika voicings på gitarr. Ingen effekt.
Citera
2011-03-14, 13:14
Medlem
tzjs avatar
Vi provar att köra vidare med frågeställningen i Egen musi - teori och praktik.

/mod.
Citera
2011-03-14, 14:00
Medlem
CaskRatlinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Alltså det beror ju helt på vad du vill ha för effekt. Strum Acoustic Session verkar ju vara något verktyg för att lära sig olika voicings på gitarr. Ingen effekt.

What he said...

Kanske att du kan med midikeyboard spela in akustisk gitarr med den också? Verkar vara nån slags kombo av learning tool och software instrument? Alltså inte en effekt.

Känner inte heller till nån effekt som får en elgitarr att låta som en akustisk som gör det bra.
Gör dig en tjänst och skaffa en schysst mic och en riktig akustisk istället

http://www.thomann.de/se/waves_the_t...collection.htm sen kan du ju skaffa den också,
bl a riktigt bra efterbehandlingsmöjligheter för just akustiska gitarrer.
Citera
2011-03-14, 14:45
Medlem
Haha jag har ju en akustiskt och en mick så det ska inte vara några problem. Var bara envis om att man inte kunde få in en sån effekt på en elgitarr ska testa den där länken också! Tack så mycket för hjälpen, uppskattas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in