Citat:
Ursprungligen postat av Toomuchpain
Har en hemsk ångest av olika anledningar just nu. Jag vet ju att det kommer bli bättre om någon vecka eller så, men just nu är det förjävligt. Ligger i fosterställning under filten på soffan och pallar inte ens gå på toa eller borsta tänderna. Usch och fy. Vad gör man?
Se till att få en ordentlig medicin mot tillfällig ångest utskriven. Det hjälper av två anledningar:
1. Medicinen hjälper dig när du får ångest
2. Du vet att du har medel att tillgå om du skulle få ångest ---> du blir mindre orolig för att få ångest attacker ---> du får färre ångestattacker och dom blir lindrigare.
Märks att många som gav "tips" tidigare inte haft riktiga ångest attacker. Man har knappast lust att laga mat, runka, springa eller se på film. Man är spyfärdig men kan inte spy, man har ingen ork, huvudet dunkar, hjärtat rusar, man får svårt att andas. Det är ett riktigt jävla helvete.
Det som hjälpte mig förut när jag fick svår ångest var att försöka ta sig utanför dörren, och andas frisk luft i 10-15 minuter. Gå/stå på balkongen/tomten och bara tänk på att andas, och absolut inget annat, bara andningen.