• 1
  • 2
2011-03-13, 23:21
Har en hemsk ångest av olika anledningar just nu. Jag vet ju att det kommer bli bättre om någon vecka eller så, men just nu är det förjävligt. Ligger i fosterställning under filten på soffan och pallar inte ens gå på toa eller borsta tänderna. Usch och fy. Vad gör man?
Citera
2011-03-13, 23:24
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Gå ut och spring av dig?
Citera
2011-03-13, 23:24
Medlem
Funderarmusens avatar
Man försöker få bort tanken på det negativa och föra det till positiva tankar.

Gör mat! Se en film/serie! Runka! Mecka en holk! Ut och kör bil en sväng! Ut och gå en sväng! Tänk att du ska dö en dag och ingenting spelar egentligen någon roll, om du inte har dåligt samvete då dvs.

FRED!
Citera
2011-03-13, 23:25
Medlem
iLikeTurtless avatar
Ett ord: Film

http://www.imdb.com/
Citera
2011-03-13, 23:27
Medlem
Prinskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toomuchpain
Har en hemsk ångest av olika anledningar just nu. Jag vet ju att det kommer bli bättre om någon vecka eller så, men just nu är det förjävligt. Ligger i fosterställning under filten på soffan och pallar inte ens gå på toa eller borsta tänderna. Usch och fy. Vad gör man?
Vad har du ångest över?
Citera
2011-03-13, 23:36
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsken
Vad har du ångest över?

Tror det grundar sig i att jag hade chansen att få uppleva något fint men jag sumpade det. Jag är besviken på mig själv, jag grämer mig och grubblar över skiten. Vad jag borde gjort osv.
Citera
2011-03-13, 23:40
Tack för alla tips btw.
Citera
2011-03-13, 23:42
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Tror det grundar sig i att jag hade chansen att få uppleva något fint men jag sumpade det. Jag är besviken på mig själv, jag grämer mig och grubblar över skiten. Vad jag borde gjort osv.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Determinism

Det kunde inte ha utspelat sig på något annat sätt en det gjorde så sluta grubbla över "tänk om".
Citera
2011-03-13, 23:54
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
http://sv.wikipedia.org/wiki/Determinism

Det kunde inte ha utspelat sig på något annat sätt en det gjorde så sluta grubbla över "tänk om".

Det där är ganska intressant. Faktiskt. Tror till och med tamejfan ångesten släppte lite nu.

Dock.. hade det viktiga momentet utspelat sig efter jag lärt mig läxan jag nu gjort så hade något mycket bra kunnat hända. Men att gräma sig över det är inte alls lika jobbigt som över sina egna val.
Citera
2011-03-14, 00:00
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Det där är ganska intressant. Faktiskt. Tror till och med tamejfan ångesten släppte lite nu.

Dock.. hade det viktiga momentet utspelat sig efter jag lärt mig läxan jag nu gjort så hade något mycket bra kunnat hända. Men att gräma sig över det är inte alls lika jobbigt som över sina egna val.

Sluta älta dig för fan, det hjälper inget till. Det hände, du kan inte göra något åt det, acceptera och gå vidare...
Citera
2011-03-14, 00:13
Medlem
Citat:

Se till att få en ordentlig medicin mot tillfällig ångest utskriven. Det hjälper av två anledningar:

1. Medicinen hjälper dig när du får ångest

2. Du vet att du har medel att tillgå om du skulle få ångest ---> du blir mindre orolig för att få ångest attacker ---> du får färre ångestattacker och dom blir lindrigare.

Märks att många som gav "tips" tidigare inte haft riktiga ångest attacker. Man har knappast lust att laga mat, runka, springa eller se på film. Man är spyfärdig men kan inte spy, man har ingen ork, huvudet dunkar, hjärtat rusar, man får svårt att andas. Det är ett riktigt jävla helvete.

Det som hjälpte mig förut när jag fick svår ångest var att försöka ta sig utanför dörren, och andas frisk luft i 10-15 minuter. Gå/stå på balkongen/tomten och bara tänk på att andas, och absolut inget annat, bara andningen.
Senast redigerad av mrolson 2011-03-14 kl. 00:15.
Citera
2011-03-14, 00:21
Citat:
Ursprungligen postat av mrolson
Se till att få en ordentlig medicin mot tillfällig ångest utskriven. Det hjälper av två anledningar:

1. Medicinen hjälper dig när du får ångest

2. Du vet att du har medel att tillgå om du skulle få ångest ---> du blir mindre orolig för att få ångest attacker ---> du får färre ångestattacker och dom blir lindrigare.

Märks att många som gav "tips" tidigare inte haft riktiga ångest attacker. Man har knappast lust att laga mat, runka, springa eller se på film. Man är spyfärdig men kan inte spy, man har ingen ork, huvudet dunkar, hjärtat rusar, man får svårt att andas. Det är ett riktigt jävla helvete.

Det som hjälpte mig förut när jag fick svår ångest var att försöka ta sig utanför dörren, och andas frisk luft i 10-15 minuter. Gå/stå på balkongen/tomten och bara tänk på att andas, och absolut inget annat, bara andningen.

Du har uppenbarligen haft det rejält tufft och som tur är har jag inte haft riktigt så svår ångest som du beskrev. Din ångest lät ganska lik panikångest. Men tack för svaret och att du delade med dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in