1: Det beror ju på hur man sparkar, men om jag sparkar framåt med benet (så att tårna pekar uppåt alltså) så blir det omkring 180 cm. Då har jag förvisso inte värmt upp, ej heller tar jag i nå vidare i sparken då mina hamstrings är lite möra sen gårdagens träning. Kan säkert komma upp till 190 cm ungefär en bra dag. Min kroppslängd ligger på 184 cm.
2: Jag är absolut inte smidig, snarare tvärtom och det är sannerligen en överraskning att jag fick upp fotjäveln i höjd med mitt eget huvud.

Trodde min vighet vad gäller sparkar var bortblåst för längesen, men tydligen inte haha. Att få handflatorna på marken om jag står med fötterna ihop och raka knän är dock inte att tänka på, inte ens i närheten. Det är fan 30 cm kvar till marken och då spänner det fint i baksida lår.
3: lite drygt 1,5 års sprintlöpning (på ren hobbynivå) och sen lite annat mök såsom marklyft, knäböj, vissa arm/överkroppsövningar, och jag har nyligen börjat testa squat jumps också för att förbättra explosiviteten.
4: Detta får man nog mäta på något sätt, lite svårt att veta annars men spontant så känns det som om en spark i någons mage skulle luxera ländryggen på stackaren, (nåja

) men sparkar jag i ansiktet på motståndaren så finns det inte alls samma vikt/kraft bakom sparken. Dock, så kommer foten att färdas mot personens ansikte i en mycket högre hastighet jämfört med en lägre spark, men det anser jag inte är kraft utan bara att de berörda "sparkmusklerna" har mer tid på sig att bygga upp hastighet innan foten når sitt mål.
5: Alla har ju olika förutsättningar men jag tror nog de flesta kan mjuka upp kroppen ganska snabbt och kunna sparka högt utan att sträcka sig. Det första som sträcks brukar väl vara ljumskarna, men de kan man stretcha ganska enkelt. Uppvärmning är också givetvis a och o om man planerar att sparka så högt som möjligt.
6: Antar att man får stretcha, värma upp och öva på eländet?
7: Tränar ingen kampsport, har aldrig gjort och kommer nog aldrig göra heller då jag nästan är helt och komplett ointresserad av kampsport.