• 1
  • 2
2011-03-13, 19:20
Medlem
Jag börjar bli rätt jävla trött på all R&B och remixande skit som spelas på alla nattklubbar nu för tiden och det rör sig om kanske 5-10 låtar som spelas i en enda loop under hela kvällen. Vid förfester har jag och polarna suttit och festat och spelat vår favoritmusik många gånger, och humöret och energin har varit på topp. När vi sedan har dragit ut och gjort oss lyckliga över att ha kommit in på något ställe relativt snabbt och fått igång oss på nattklubben kommer den där förbannande och uttjatande musiken igen och man blir alledes trött och seg av den.

Vi några tillfällen har dem ändå lyckats klämt in någon bra rocklåt och man märker på en själv att man går ingång direkt då.

Förr spelades det mer blandad musik vilket gynnade alla kändes det som. Det finns ju så mycket låtar så varför spela alla nya hits och sommarplågar hela tiden.

Någon mer som stör sig på detta?

Om inte annat får ni gärna tipsa om nattklubbar i Stockholm som spelar vanlig rock och pop, gammal som ny.
Citera
2011-03-13, 19:24
Medlem
Peripheryys avatar
Vanlig pop och rock är att föredra här med.
Sen så behöver dom fan inte ha så hög volym så man går och lägger sig med ett jävla tjutande i öronen när man kommer hem senare på kvällen.
Citera
2011-03-13, 19:33
Medlem
Ettan^s avatar
Majoriteten vill ha skräpmusik.
Majoriteten vill ha hög volym.

Helst ska det vara sån där svettig negerdunk som tjejerna kan hordansa riktigt ordentligt åt också.
Citera
2011-03-13, 19:36
Medlem
Kaptenenjons avatar
Har i princip slutat gå till de kända klubbarna i Göteborg pga musiken. Den enda som är okej är Hard rock.

Önskar det kunde vara lite mer variation på musiken som TS skriver. För att gynna alla. Men nej, istället spelas någon jävla mainstream skit
Citera
2011-03-13, 20:10
Medlem
catscans avatar
Lyft på blicken, det är inte direkt svår musik du efterfrågar.
Här borde du hitta vad du söker utan att ens behöva riskera att gå fel en enda gång >> http://www.pastan.nu/klubb/
Citera
2011-03-13, 20:53
Medlem
Fassls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenenjon
Har i princip slutat gå till de kända klubbarna i Göteborg pga musiken. Den enda som är okej är Hard rock.

Önskar det kunde vara lite mer variation på musiken som TS skriver. För att gynna alla. Men nej, istället spelas någon jävla mainstream skit

Har du prövat att gå någon annanstans än Avenyn?
Citera
2011-03-13, 21:25
Medlem
brutefishs avatar
det lär nog aldrig hända något på den fronten.
djn spelar musik som han tror publiken vill höra, ägaren är på samma nivå. publiken tycker musiken är acceptabel och dansar till denna och cirkeln är sluten. alltså, det finns inget forum där stället frågar publiken vad de vill höra.

för är det inte så att när man går ut så förväntar man sig ingen nytt, man vet vad som kommer spelas? man kan lika gärna sätta på radion.
Citera
2011-03-13, 23:27
Medlem
Dom flesta ställen har väl något för alla. Sturecompagniet kanske skulle passa dig, ett kolsvart hip hop-rum längst ner, stora golvet med mainstream, magnumbaren med gamla godingar (här är det inte omöjligt med rock) samt även 309 där du väl kan få höra lite allt möjligt.
Citera
2011-03-13, 23:28
Medlem
Vireks avatar
Det finns väl hur många klubbar som helst(som i riktiga klubbar med inriktning) att besöka? Men jag håller med dig, det är därför man inte går till vanliga natt"klubbar" som egentligen är diskotek med hög musik och dyr alkohol.
Citera
2011-03-14, 00:43
Medlem
LarsFoxs avatar
Vilka låtar pratar vi om?

En låt som spelas ofta är "The Way I Are" och den är skitbra. Har inga problem med det.
Citera
2011-03-14, 11:48
Medlem
Kaptenenjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fassl
Har du prövat att gå någon annanstans än Avenyn?

Inte jätteofta, men de gånger jag gjort det tycker jag det är samma skit vart man än går.

Några tips på ställen med bra musik?
Citera
2011-03-14, 15:22
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
det lär nog aldrig hända något på den fronten.
djn spelar musik som han tror publiken vill höra, ägaren är på samma nivå. publiken tycker musiken är acceptabel och dansar till denna och cirkeln är sluten. alltså, det finns inget forum där stället frågar publiken vad de vill höra.

för är det inte så att när man går ut så förväntar man sig ingen nytt, man vet vad som kommer spelas? man kan lika gärna sätta på radion.

Sluta gå till de värsta svennebanan-ställena då!

Shit vad många gånger jag har varit på ställen där dj'ns enda uppgift är att spela så obskyra saker som möjligt.
Kan inte säga att jag tycker att det är det bästa dock. Gillar en blandning. Men jag har inte varit på ett sådant ställe som ni pratar om i tråden på över tio år.

Nu bor ju jag i Sthlm och då är det ju inte speciellt svårt att hitta alternativ.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in