• 1
  • 2
2011-03-13, 17:17
Medlem
SummerWines avatar
Nu behöver jag seriöst hjälp. Omdiskuterat ämne och troligtvis utan konkreta svar.

Jag är ca 20 år, tjej och allmänt förvirrad.

Jag liksom många andra tjejer går stenhårt igång på snubbar som är riktiga jävla puckon. Dom får gärna se bra ut, ha en allmänt dissig attityd och alkoholproblem baserade på en stökig uppväxt.

Jag dejtar för tillfället en godhjärtad, vänsterröstande vegan som är lite allmänt tveksam på sig själv och överanalyserande som en tjej. Är det okey om jag ber honom kalla mig slyna och slå mig lite nu och då för passionens skull? Han skulle aldrig röra mig och tanken tråkar ut mig till döds.

Jag vet att kille b (kvinnomisshandlande knarkordlare) inte är bra för mig så som man enligt normen är "bra" och nu undrar jag vem jag ska planera mitt liv tillsammans med? Jag är tveksam på om jag kommer växa ifrån de här "problemen" som funnits med ett tag och förklaras med kvinnans natur eller en dålig uppväxt.

Den stora drömmen vore att träffa en riktig badboy och genom åren se honom utvecklas till en sann familjefar. Kommer jag klara att leva med kille a (esteten) utan att vara otrogen med kille b? Jag har aldrig varit otrogen förut och vet att jag aldrig skulle vara det mot kille b (för då slår han mig, aight?)

Snälla, ge mig en röst, en motivering eller svar på livets mening för just nu är jag bara förtvivlad.

Edit: Förtydligande, jag gillar kille b bättre men vet att kille a ÄR bättre.
Senast redigerad av SummerWine 2011-03-13 kl. 18:01.
Citera
2011-03-13, 17:27
Medlem
Jiimmmiishs avatar
Jag ser ditt problem men jag är nyfiken nu, skulle du kunna beskriva kille a lite bättre, för om du ser en chans att kunna göra kille b till en familjefar varför skulle det vara så omöjligt med kille a?
Citera
2011-03-13, 17:28
Medlem
ZhongNanHais avatar
dumpa den vänsterröstande veganen för helvete! OCH balkanbadboy

tro inte att världen är dikotom. valet är inte svart eller vitt........ om du vill ha lite av båda, försök hitta en kompromiss, finns garanterat
Senast redigerad av ZhongNanHai 2011-03-13 kl. 17:38.
Citera
2011-03-13, 17:31
Bannlyst
du undrar alltså om du ska va ihopp med svartingen eller svensken?
Citera
2011-03-13, 17:32
Medlem
Medves avatar
Vill du att kille A ska slå dig när ni har sex som är ganska vanlig grej eller slå dig när du har gjort nåt dumt eller bara för att?
Citera
2011-03-13, 17:33
Medlem
även jag kan bara säga

lol

och även

hahahaha

Nåja. Du vet nog själv vad du vill leva med, lev du med en alkoholiserad äldre fjortis som aldrig kommer växa upp, bli äldre och bli alkholiserad medelålders, sedan alkis pensionär....

Eller välj någon med hjärna...

Har du svårt för detta valet så är det bara att välja första alternativet då du själv också måste vara en alkoholiserad äldre fjortis
Citera
2011-03-13, 17:33
Medlem
youpendiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummerWine
Nu behöver jag seriöst hjälp. Omdiskuterat ämne och troligtvis utan konkreta svar.

Jag är ca 20 år, tjej och allmänt förvirrad.

Jag liksom många andra tjejer går stenhårt igång på snubbar som är riktiga jävla puckon. Dom får gärna se bra ut, ha en allmänt dissig attityd och alkoholproblem baserade på en stökig uppväxt.

Jag dejtar för tillfället en godhjärtad, vänsterröstande vegan som är lite allmänt tveksam på sig själv och överanalyserande som en tjej. Är det okey om jag ber honom kalla mig slyna och slå mig lite nu och då för passionens skull? Han skulle aldrig röra mig och tanken tråkar ut mig till döds.

Jag vet att kille b (kvinnomisshandlande knarkordlare) inte är bra för mig så som man enligt normen är "bra" och nu undrar jag vem jag ska planera mitt liv tillsammans med? Jag är tveksam på om jag kommer växa ifrån de här "problemen" som funnits med ett tag och förklaras med kvinnans natur eller en dålig uppväxt.

Den stora drömmen vore att träffa en riktig badboy och genom åren se honom utvecklas till en sann familjefar. Kommer jag klara att leva med kille a (esteten) utan att vara otrogen med kille b? Jag har aldrig varit otrogen förut och vet att jag aldrig skulle vara det mot kille b (för då slår han mig, aight?)

Snälla, ge mig en röst, en motivering eller svar på livets mening för just nu är jag bara förtvivlad.

Hur kan du på allvar vilja att han kallar dig slyna och slå dig? Hur tänker du egentligen?
Citera
2011-03-13, 17:34
Medlem
Per-Engdahls avatar
Badboy: Du kommer få spö, bli ensamstående, bli fattig och förmodligen tatuera svanken
Mes: Du kommer ha det jävligt tråkigt och förmodligen tvingas dricka eko-vin
Citera
2011-03-13, 17:35
Medlem
FlyingWelshmans avatar
Citat:
Kan du dra nån annanstans ditt lilla nyreg!

Edit: (Härligt att du editerar ditt inlägg från "ha ha ha" till "lol". Du kände att du kom på en bättre formulering på dina känslor eller? Hursomhelst, den nya beskrev dig på ett klockrent sätt.

Förlåt om det lät okänsligt men jag kunde inte låta bli. Dessutom fick jag ju uttrycka mina känslor på två sätt. Fantastiskt tycker jag.

För att besvara ditt inlägg så tycker jag att du 1. borde inse att om du velar såhär är du troligtvis inte intresserad av någon av killarna på riktigt och borde således gå vidare och 2. fråga dig själv vad det är som gör att du dras till den typen av män som behandlar dig illa. Vad är det som gör att du tycker att du förtjänar en gammal hustrumisshandlare?

Anledningen till att jag tyckte det var roligt var för att situationen enligt mig är så dum att jag var ganska säker på att du trollade. Ber om ursäkt, även om jag kanske fortfarande tycker det är roligt.

Men du måste ärligt talat rannsaka dig själv lite. Varför ska du hålla på med massa struliga jävla idioter för? Du får lära dig säga nej ibland. Annars kommer du sitta där en dag med någon snubbe som våldtar och slår dig dagligen.

Och om du tycker vegankillens osäkra beteende tynger ner även dig, säg till. Hade själv en kompis som var jätteosäker hela tiden och det blev jättejobbigt.

Kanske vore bättre att INTE ha kille just nu?
Citera
2011-03-13, 17:36
Medlem
Cregers avatar
ingen av dem.
Citera
2011-03-13, 17:40
Medlem
SummerWines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiimmmiish
Jag ser ditt problem men jag är nyfiken nu, skulle du kunna beskriva kille a lite bättre, för om du ser en chans att kunna göra kille b till en familjefar varför skulle det vara så omöjligt med kille a?

Kille a är väl en steriotyp vegan typ? Han är nörd, älskar serietidningar och lyssnar på kent, är rolig och skön att hänga med.

Edit: Jo därav frågeställningen "är det okey att be honom slå mig". Jag tror bara att sånt måste finnas från början, jag har svårt att se kille a i den rollen (han är feminist vadfan?!) Medans jag tror kille b snarare växer ifrån det när han hittar sig själv (vilket kille a nog redan gjort på sätt och vis)

Citat:
Ursprungligen postat av Westman011
du undrar alltså om du ska va ihopp med svartingen eller svensken?

Nej båda är svenska.

Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Vill du att kille A ska slå dig när ni har sex som är ganska vanlig grej eller slå dig när du har gjort nåt dumt eller bara för att?

Hm, det är nog mest en liknelse för ett allmänt beteende. Jag lever gärna i äldre könsroller på så sätt, han måste vara dominant bara men jag vill ju givetvis inte gå runt med blåmärken.

Citat:
Ursprungligen postat av youpendii
Hur kan du på allvar vilja att han kallar dig slyna och slå dig? Hur tänker du egentligen?

Jag är inte ensam om det tyvärr. Som sagt, förklaringen ligger i antingen dålig uppväxt eller kvinnlig natur.

För mig handlar det om någon slags trygghet (ironiskt nog). Han ska vara mannen och jag ska vara kvinnan, gärna på ett överdrivet sätt. Gå tillbaka lite i evolutionen så märker du snart att det inte är så skumt.
Senast redigerad av SummerWine 2011-03-13 kl. 17:42.
Citera
2011-03-13, 17:48
Medlem
youpendiis avatar
Citat:

Hm, det är nog mest en liknelse för ett allmänt beteende. Jag lever gärna i äldre könsroller på så sätt, han måste vara dominant bara men jag vill ju givetvis inte gå runt med blåmärken.

Jag är inte ensam om det tyvärr. Som sagt, förklaringen ligger i antingen dålig uppväxt eller kvinnlig natur.

För mig handlar det om någon slags trygghet (ironiskt nog). Han ska vara mannen och jag ska vara kvinnan, gärna på ett överdrivet sätt. Gå tillbaka lite i evolutionen så märker du snart att det inte är så skumt.

Att mannen ska vara den ledande ser jag inga problem med. Men när du säger att det handlar om trygghet att han ska slå dig och kalla dig en massa otrevliga saker. Då börjar jag verkligen undra hur du tänker. Jag tror inte det har med evolutionen att en man ska kalla sin flickvän för slyna.

Tänk om tänk rätt, välj den första. Du sa han var skön att hänga med. Vad mer behövs? Varför måste han slå dig? Herregud, ni tjejer är verkligen konstiga. Vill du verkligen leva ett liv där bråk och stök kommer att förekomma varje kväll? Vem vet, en dag kanske kille b blir så arg att han tom misshandlar dig grovt. Är det du verkligen vill?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in