2010-11-16, 00:18
Medlem
Newbieh1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twin Peaks
Har du lust att utveckla detta lite.
Jag var förbi deras showroom på Lidingö förra veckan bara för att se var någonstans det var(gick aldrig in)men det verkar ju inte bra om det är en skojare som är i farten,,,

Testa gå in nästa gång, då kommer du garanterat märka.

De har tidigare hävdat att de vart tillverkare till diverse olika större leverantörer, som är helt taget ut luften, dvs. ljugit för att verka "anrikare"/seriösare, ett tecken på desperation. Ägaren/hustrun till ägaren borde sitta bakom lås & bom p.g.a. hot.
Citera
2010-12-02, 00:27
Medlem
adddicts avatar
Jag köpte någon dyrare säng i klass med Hästens för 2-3 år sedan. Sover som en stock i den men tyvärr kan det vara svårt att kliva upp på morgonen. Men ska jag överväga så säger jag att det är värt det.
Citera
2010-12-05, 21:59
Medlem
monocerotiss avatar
Skit i all el om du inte är handikappad! Har själv en Hilding,den är helt otroligt skön! Ångrar inte en sekund att jag köpte den
Citera
2011-05-16, 04:23
Medlem
Tänkte köpa en ny ram för 180x200 säng. Var helt inne på en carpe diem för dom verkar grymma men inser nu att den storleken dubblar nästan priset. Kollar nu på Jensen och Hilding men vet inte vad som är bäst val. 15-30lax känns rimligt för mig. Vad tycker ni jag ska välja?
Citera
2011-05-18, 15:00
Medlem
rotfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Issue
Tänkte köpa en ny ram för 180x200 säng. Var helt inne på en carpe diem för dom verkar grymma men inser nu att den storleken dubblar nästan priset. Kollar nu på Jensen och Hilding men vet inte vad som är bäst val. 15-30lax känns rimligt för mig. Vad tycker ni jag ska välja?

Jag hade Hästens innan, när jag flyttade bestämde mig för att skaffa större säng så fick två gamla(billiga) 90 sängar av flickvännens föräldrar, köpte en ram från ikea för strax under 2000(MALM).
Jag sover nu bättre än någonsin och skulle inte ens byta tillbaka till hästen sängen om jag så fick pengar!
Citera
2011-05-18, 16:40
Medlem
John.Crombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Issue

Personligen skulle jag försöka ta mig råd till en Carpe Diem, har en själv som jag trivs mycket med. Bästa investeringen ever! Men annars gillade jag Jensen (valde själv mellan dessa).
Citera
2011-08-05, 14:44
Medlem
Kikade idag på ANA.se och deras kontinetalsäng Basic Pocket. (http://www.ana.se/ny_wip/resarsangar...ocket-info.php)
Jag vill ha den i storlek 140 och fick ett pris på cirka 7000kr. Huruvida prisvärt är detta? Vet ni något som verkar mer prisvärt?
Citera
2011-08-05, 15:07
Medlem
Jag funderar på att skaffa mig en ny säng, min gamla köpte jag (visserligen dyrt) på 90-talet och den känns idag som en hängmatta.

Jag har kikat runt lite och är KungSängen något att ha? Hästens ligger ju sådär 20 000 över i pris, får jag något mer än bara fjantiga rutor? Jag hade, som äldre man, tänkt mig att skaffa mig en såndär ställbar sak, då jag läser en hel del i sängen och det blir helt enkelt bekvämare om sängen då är ställbar.

Och vad skall man egentligen ha, ställbar kontinentalsäng eller räcker en såndär pocketresår?

Kalla mig gärna snål, men jag tänker inte lägga mer än nödvändigt på en säng, 40 000 får det gärna hamna under. Att lägga över halvmiljonen på den där sängen som tagits upp tidigare i tråden är inte klokt, den kostar ju bakse mig nästa lika mycket som min bil eller lika mycket som en hygglig villa i Mellerud.

Sedan vete fasen vilken hårdhet man skall ha i sängen också. Är det för hård får jag ont i ryggen.
Citera
2011-08-05, 15:41
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberdealer
Jag funderar på att skaffa mig en ny säng, min gamla köpte jag (visserligen dyrt) på 90-talet och den känns idag som en hängmatta.

Jag har kikat runt lite och är KungSängen något att ha? Hästens ligger ju sådär 20 000 över i pris, får jag något mer än bara fjantiga rutor? Jag hade, som äldre man, tänkt mig att skaffa mig en såndär ställbar sak, då jag läser en hel del i sängen och det blir helt enkelt bekvämare om sängen då är ställbar.

Och vad skall man egentligen ha, ställbar kontinentalsäng eller räcker en såndär pocketresår?

Kalla mig gärna snål, men jag tänker inte lägga mer än nödvändigt på en säng, 40 000 får det gärna hamna under. Att lägga över halvmiljonen på den där sängen som tagits upp tidigare i tråden är inte klokt, den kostar ju bakse mig nästa lika mycket som min bil eller lika mycket som en hygglig villa i Mellerud.

Sedan vete fasen vilken hårdhet man skall ha i sängen också. Är det för hård får jag ont i ryggen.

Jag har en KungSängen och är nöjd. Den kostade lite drygt 10 000 kronor och jag har haft den i snart två år. Jag sover väldigt bra i den och tycker att den är riktigt skön. Sen hade inte jag budget till en Hästens eller motsvarande så jag tittade inte ens på dem. Om du har så pass hög budget som 40 000 kronor kan du säkert få något flashigare. Min är inte ställbar heller, om du vill ha det också för 40 000 så kanske utbudet begränsas något.

Hur som helst, jag är nöjd med min KungSängen. Jag har hårdast möjliga för övrigt, men det beror ju på vad man gillar. För mig blev det tvärtemot det du säger, ryggontet jag kunde få ibland efter för hårda övningar på gymmet och långa timmar på arslet i kontorsstolen har försvunnit helt i och med den här sängen.
Citera
2011-08-06, 00:14
Medlem
Softis...s avatar
Den som funderar på en KungSängen bör invänta deras reor innan köp. Priserna sänks med flera tusenlappar, och i vissa fall halveras priset.

Angående vilken säng man ska välja så har jag inget svar, men jag lovar att återkomma om ett halvår då jag själv har införskaffat en ny liggmöbel!
Citera
2011-08-06, 01:31
Medlem
Poke53281s avatar
Köpte en Silence Classic (ILVA, samma fabrik som Hilden iflg. han som arbetar där...och sålde mig den) A450, ställbar säng (El-Hissar).

Bästa sängen jag någonsinne har sovit i. Kostade ny ca. 10.000 (som ILVA varumärke), och köpte den på "klipp" för bara lite över 2K (helt ny). Jag har "customized" den med en bäddrama i rent stål så den är sjukt solid, och tung så inte ens två vuxna personer kan lyfta den

El-Hissar är en must-have viss man har dålig rygg eller problemen med ryggen som jag har. Det är också en stor fördel när man har ätit för mycket, och vill ligga lite uppåt då man inte får andnings-besvär.

Har man rygg problemen, så hissar man bara benen upp och nästa dag är allt bra igen.
Citera
2011-08-06, 11:15
Medlem
Hassenpfeffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberdealer

Skulle rekommendera dessa, bra kvalitet till bra pris: http://www.sova.se/sangar/produkt/st...ra-saengar.php
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in