2011-03-13, 12:25
Medlem
Jag tycker pidgin bara blir sämre och sämre. Medelandena kommer fram varannan gång man skickar och kontakter kan även dom inte alltid nå en även fast man är online. Kan inte heller lägga till kontakter utan får "Adressen är inte en giltig e-postadress". Vad har hänt egentligen? Provade aMsn men gillar inte gränssnittet helt. Vad använder ni?
Citera
2011-03-13, 12:59
Medlem
ettanportions avatar
Jag kör emenene Tycker den har funkat bra. Testade pidgin tidigare men somsagt den buggade rätt friskt
Citera
2011-03-13, 14:04
Bannlyst
Jag har amsn. Suger som fan, men det går inte att använda de andra på min dator. Konstigt nog.
Citera
2011-03-13, 14:05
Medlem
Zoms avatar
Emesene är bra om du gillar GTK, och kmess är dugligt om du kör KDE.

Annars kan du testa empathy vilket också är riktigt bra.
Citera
2011-03-13, 14:17
Medlem
_ZoutHs avatar
irssi + bitlbee (msn via irc)

textbaserat och härligt, inget onödigt överflödigt som vibbar, visningsbilder, konstiga nicknames m.m.
Citera
2011-03-13, 14:26
Medlem
raggarsvins avatar
Jag kör nu Pidgin, gillar det. Annars tycker jag om emesene.

Ska du ha textbaserat (CLI) så kör irssi+bitlbee.
Citera
2011-03-13, 14:43
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
Jag kör nu Pidgin, gillar det. Annars tycker jag om emesene.

Ska du ha textbaserat (CLI) så kör irssi+bitlbee.
Alternativt finch om man gillar CLI.

Kan bli lite rörigt kanske.
Citera
2011-03-13, 15:36
Medlem
Jokk44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _ZoutH
irssi + bitlbee (msn via irc)

textbaserat och härligt, inget onödigt överflödigt som vibbar, visningsbilder, konstiga nicknames m.m.

Word! Den enda nackdelen jag känner av är att man inte kan skicka filer men det kan man leva utan.
Citera
2011-03-14, 01:37
Medlem
tSVCs avatar
Emesene är det bästa jag vet men något som verkligen suger med det är filöverföringen, men det är annorlunda i Emesene2(ser fult ut och fungerar knas) som är under utveckling. =/
Citera
2011-03-14, 12:15
Medlem
också sökt den optimala msnklienten.

Kör xchat/irssi + bitlbee i väntan på något bättre, men helst vill jag ha något som emesene, fast med stöd för video/ljud-chat, och jävligt lightweight/inga jobbiga flashiga grejjer i onödan..
någon som vet något ?
Citera
2011-03-14, 12:58
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugeSackOfNachos
också sökt den optimala msnklienten.

Kör xchat/irssi + bitlbee i väntan på något bättre, men helst vill jag ha något som emesene, fast med stöd för video/ljud-chat, och jävligt lightweight/inga jobbiga flashiga grejjer i onödan..
någon som vet något ?
Emesene är ganska lightweight.

Det hade också stöd för webcam, men iochmed att microsoft ändrade protokollet är de inte längre kompatibla. Jag har dock hört att det ska fungera felfritt i empathy, vilket jag rekommenderade tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in