2011-03-13, 01:50
Medlem
Tja, nu har jag hllit p och frska lsa det hr sjlv ett jvla tag utan framgng s nu vnder jag mig till er.

Det hela brjade fr ngra veckor sedan nr jag skulle frska skapa en egen context menu "knapp". Eftersom vlc kan spela upp filmer i .rar s tnkte jag att man skulle kunna hgerklicka p mappen och vlja "Spela med vlc". S jag gick in i Verktyg>Mappalternativ>Filtyper>File Folder och brjade fixa lite. Sjlvklart fungerade det inte och nu ser det ut shr http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d..._namnl%F6s.PNG. Detta kan jag inte f bort och undrar nu om ni vet hur jag ska gra?

Mitt andra problem uppstod efter att jag hade hllit p med ovanstende. Om du gr in och tittar i mappalternativ och p en filtyp s ser du att det finns ett standardprogram fr just den filtypen.

Om jag ppnar (hgerklick ppna/dubbelklick p en mapp) en mapp s ppnas den som vanligt. Men om jag utforskar en mapp / hgerklickar p en hdd och vljer utforska s ppnas alla mappar jag klickar p i ett nytt fnster. Tex: Hgerklick p C>Utforska>En ruta med filerna ppnas (precis som vanligt)>Jag dubbelklickar p en mapp (inte i rullgardinslistan till vnster, dr fungerar allt som det ska) i "den stora rutan" till hger (den som syns nr man ppnar mappen, inte utforskar)>Den ppnas i ett nytt fnster. Jag vill allts inte att den ska ppnas i ett nytt fnster.

Standardprogrammet fr mappar verkar ha ndrats. I mappalternativ>filetyper>Folder s kan man vlja antingen Open eller Explore som standardprogram fr Folder. Frut s var det Explore som standard nr man utforskade och Open som standard nr man ppnar mappen. Nu r det antingen eller. Hur ska jag fixa det hr?

Ps: Nr jag fixade med min context menu s hll jag p i bde Folder och File Folder fr jag visste inte i vilken jag skulle skapa min context menu knapp. I File folder s finns C: (se screenshot) men man kan inte ta bort den. Jag har testat att frska ta bort C: (se screenshot ovan) i Nirsoft ShellexView och Nirsoft shmnview utan framgng.

EDIT: Har ocks rensat och vart inne och letat i registret utan framgng. Jag hittade C: grejen under File Folder i registret och tog bort den men det ndrade inget.
Senast redigerad av Skater93 2011-03-13 kl. 02:05.
Citera
2011-03-13, 17:33
Medlem
Bump.
Citera
2011-03-15, 14:38
Medlem
Bump igen.
Citera
2011-03-17, 22:25
Medlem
r det verkligen ingen som vet hur jag ska fixa detta? Det r extremt irriterande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in