• 1
  • 2
2011-03-12, 22:33
Medlem
Tjena!

Str fr nrvarande p 525mg Lyrica. Detta r ordinerat i mitt fall mot generaliserande oro/ngest, men ska ven hjlpa mot smrta, vilket jag ocks har mycket av. I nacka-rygg b.l.a.

Har hrt extremt mycket om Lyrica, biverkningar, viktuppgng och extremt positiva effekter. Har lst allt som gr att lsa men ingenting om att ngon prova lyrica utan att knna ngonting som helst. Allts ingen biverkning eller positiv effekt trots lng behandling (har tit det i ver 1 mnad nu.)

S undrar ngon som har denna erfarenhet av Lyrica, allts ingen effekt alls varken positiv eller negativ??

Jttetacksam fr svar!!
Har samma erfarenhet med andra SSRI preparat fr vrigt. Provat 3st.
Citera
2011-03-12, 22:35
Medlem
SmokinKittyCats avatar
Knde du effekt i brjan av behandlingen?
Man bygger ganska snabbt upp en tolerans mot Lyrica.
Citera
2011-03-12, 22:44
Medlem
jag kade min dos sjlv ter lyrica fr smrta och ven fr psyket r uppe i 450 per dag nu r vl fr dig att slnga p lite till vet 600 r max men ka om det hjlper s
Citera
2011-03-12, 23:04
Medlem
KiaWs avatar
PoP -> Psykofarmaka

/Mod
Citera
2011-03-13, 00:04
Bannlyst
Jag tog 600mg/dag i ca 3 mnader innan jag trttnade p att leva i den dr dimman. Jag fr fortfarande ut lyrica men skiter bara i att kka dom.
Citera
2011-03-13, 04:36
Medlem
Exakt som ngon redan skrivit s fr man en oerhrt stor tolerans mot just Lyrica snabbt.
Det r anledningen varfr jag inte velat ha den medicinen.
Citera
2011-03-13, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Exakt som ngon redan skrivit s fr man en oerhrt stor tolerans mot just Lyrica snabbt.
Det r anledningen varfr jag inte velat ha den medicinen.

Ja det kan stmma, fast jag upplevde ingen som helst effekt under ngon styrka. S det lter inte s att jag skulle blivit tolerant mot den. Knner ingenting nr jag ter den och har aldrig knt det!

Knt likadant?
Citera
2011-03-13, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontCry
Jag tog 600mg/dag i ca 3 mnader innan jag trttnade p att leva i den dr dimman. Jag fr fortfarande ut lyrica men skiter bara i att kka dom.

Dimman vad menar du knde du inget? Fick du effekt? eller bara biverkningar?
Citera
2011-03-13, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimzter
jag kade min dos sjlv ter lyrica fr smrta och ven fr psyket r uppe i 450 per dag nu r vl fr dig att slnga p lite till vet 600 r max men ka om det hjlper s

OM jag frstr rtt s menar du att jag ska exerimentera sjlv, g ver maxdosen trots att min lkare aldrig kommer att g med p det?
Citera
2011-03-13, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokinKittyCat
Knde du effekt i brjan av behandlingen?
Man bygger ganska snabbt upp en tolerans mot Lyrica.

Jo vet detta mer tolerans. Knde inget som helst i brjan, ingen effekt - ingen biverkning....Kan inte vara ngot toleransproblem d?
Citera
2011-03-13, 12:41
Medlem
SmokinKittyCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chass
Jo vet detta mer tolerans. Knde inget som helst i brjan, ingen effekt - ingen biverkning....Kan inte vara ngot toleransproblem d?

N d lter det mer som att medicinen inte biter alls p dig. Alla reagerar s olika p Lyrica har jag mrkt. o.O
Citera
2011-03-13, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chass
Tjena!

Str fr nrvarande p 525mg Lyrica. Detta r ordinerat i mitt fall mot generaliserande oro/ngest, men ska ven hjlpa mot smrta, vilket jag ocks har mycket av. I nacka-rygg b.l.a.

Har hrt extremt mycket om Lyrica, biverkningar, viktuppgng och extremt positiva effekter. Har lst allt som gr att lsa men ingenting om att ngon prova lyrica utan att knna ngonting som helst. Allts ingen biverkning eller positiv effekt trots lng behandling (har tit det i ver 1 mnad nu.)

S undrar ngon som har denna erfarenhet av Lyrica, allts ingen effekt alls varken positiv eller negativ??

Jttetacksam fr svar!!
Har samma erfarenhet med andra SSRI preparat fr vrigt. Provat 3st.

Har du ngest kvar?? tar bara ngra dagar ska den ha effekt mot ngesten, tog 1 dag sen var min ngest helt borta
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in