2014-10-12, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nizo
Oj nu förstår jag att mina utslag kanske inte är så farliga/jobbiga när man hör hur andra har det Hoppas det går bra för dig. Måste vara jobbigt att ha 4 olika varianter, hoppas det inte blir värre.
En av läkarna jag pratade med sa att de inte lägger ner så mycket forskning/resurser för att försöka hitta botemedel till detta just för att det inte är "farligt" utan det bör gå över av sig själv efter ett tag, Dåligt, men kanske sant, finns ju värre sjukdomar att försöka bota.

Jag har faktiskt börjat berätta för de som jag känner bäst, typ kompisar man brukar vara med och dem man tränar med, så dom förstår vad det är och inte blir rädda. Det underlättar för mig också. Jag har riktigt dålig dygnsrytm just nu, sömnproblem och sover inte tillräckligt eller rätt, för mycket o tänka på och för mycket att göra i skolan, så sitter som t.ex. nu och försöker hinna ikapp i skolan, men det går att ordna. Ska försöka ta det lungt lite framöver, rätt mat, sömn och inte försöka stressa och se ifall det ger resultat.

Vill gärna höra hur det gått för er, då jag själv lider av nässelutslag sedan 6 månader tillbaka.
Citera
2014-10-12, 20:48
Medlem
Mitt är nu borta sedan ett år tillbaka. Det försvann under förra hösten efter att ha spökat under nästan ett år.
Citera
2014-10-12, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangan
Mitt är nu borta sedan ett år tillbaka. Det försvann under förra hösten efter att ha spökat under nästan ett år.

Vad glad jag är för din skull! Min hudläkare sa att 1 till 2 år är det vanligaste sen brukar det försvinna. Hoppas mitt också försvinner snart då, har haft det ett halvår nu, dock lite bättre. Vilka mediciner åt du ? Och blev ditt gradvis bättre eller försvann allt på en gång?
Citera
2014-10-12, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haans87
Skönt för er som blivit av med den. Jag har själv urtikaria som förvärras av stress, värme och aktivitet. Dock en outredd sådan 10 år tillbaka. Eskalerat något på sistone där jag fått adrenalinsprutor när det varit som värst. Har nu även stora problem med magen så får hoppas att det är något bakomliggande så att allt blir bra på en och samma gång..

Hur har det gått för dig då?
Citera
2014-10-12, 21:34
Medlem
Har inte haft några nässelutslag på 1-2 år nu, helt plötsligt i förrigår började dom igen...varför?
Citera
2014-10-12, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dlc
Har inte haft några nässelutslag på 1-2 år nu, helt plötsligt i förrigår började dom igen...varför?

Var du hos hudläkare förra gången? Hur länge varade dem då och vet du vilken sorts nässelytslag du hade, alltså särskilda triggers?
Citera
2014-10-13, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LingonGrovan
Fick en "dunderkur" kortison (12 på en gång) utskrivet i fredags efter att ha haft utslag i en månad. En dag senare så är skiten tillbaka, jag har inte en utslagsfri jävla kroppsdel.

Jag skulle sluta med loratandinen eftersom de inte har hjälpt, käkar 50mg atarax mot klådan men det gör ingen större skillnad.

Är det...kört nu? Måste jag gå runt med dessa jävla heltäckande skitfläckar som förstör hela dagen?

Snälla någon, säg att det kommer att gå över? Finns det något mer jag kan göra? Jag ska tala med läkaren på fredag och få svar på allergitestet, men om jag ska gå en hel jobbvecka till såhär så kommer jag att lägga mig på spåret.
Två panodil och emlakräm tar bort all klåda vid nässelutslag.
Citera
2014-10-13, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frokenfraken.
Var du hos hudläkare förra gången? Hur länge varade dem då och vet du vilken sorts nässelytslag du hade, alltså särskilda triggers?

Stress och allergi var utlösaren, självmedicinerar mig med Cannabis men nu när jag ska börja trappa ner på bruket så kommer dom tillbaks....

Några lagliga sätt att dämpa stress utan att förstöra levern eller kroppen?
Citera
2014-10-13, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frokenfraken.
Hur har det gått för dig då?

Blev under förra året svårt sjuk och har sedan dess fått diagnos IBD. Nässelutslagen blir extra besvärliga under mina skov. Har förövrigt utslagen dagligen men det är överkomligt. Dock har kortison hjälpt samtidigt som jag tar mot min tarmsjukdom.
Citera
2014-10-23, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haans87
Blev under förra året svårt sjuk och har sedan dess fått diagnos IBD. Nässelutslagen blir extra besvärliga under mina skov. Har förövrigt utslagen dagligen men det är överkomligt. Dock har kortison hjälpt samtidigt som jag tar mot min tarmsjukdom.

Men vad jobbigt.. :/ Är det en tarmsjukdom som antagligen satt igång detta då?
Citera
2014-10-23, 23:19
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Mitt har blommat upp igen, och är riktigt aggressivt just nu. Blir så jäkla less på skiten. Antihistaminerna hjälper juh nada.
Citera
2014-10-24, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Mitt har blommat upp igen, och är riktigt aggressivt just nu. Blir så jäkla less på skiten. Antihistaminerna hjälper juh nada.

Hjälper inte Singulairen heller? Hur länge var du fri innan de kom tillbaka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in