Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-13, 20:55
Medlem
DoubleAlphaXXs avatar
Tänkte på modell 36.
Den finns flera varianter och vidareutvecklade modeller som bygger på smith's 5 skottstunna.
Varför annars skjuta 5 skott?
För mig är det vrede i 5 skott. Hade han haft 6 hade det nog smällt 6 gånger.
Ett proffs skjuter 3. Bang, Bang -och Bang igen.
Citera
2011-03-13, 20:56
Medlem
DoubleAlphaXXs avatar
Tänkte på modell 36.
Den finns flera varianter och vidareutvecklade modeller som bygger på smith's 5 skottstunna.
Varför annars skjuta 5 skott?
För mig är det vrede i 5 skott. Hade han haft 6 hade det nog smällt 6 gånger.
Ett proffs skjuter 3. Bang, Bang -och Bang igen.
Och då är det ingen som transporteras vid liv till sjukhus.
Citera
2011-03-13, 21:39
Medlem
Icebears11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maluce
GM bör ha hunnit springa ner till Gamlestadstorget och på en spårvagn innan polisen var på plats!

HAr han gjort de lär ju polisen fånga in han inom några dagar...sämsta man kan göra ju med tanke på övervakningskameran...
Citera
2011-03-13, 22:24
Medlem
Min kombo ringde 20.13 till mig, jag var hemma i vår lägenhet och kollade på MF, hon lät mycket upprörd och sa att hennes spårvagn (från 424) stod still och att det var poliser överallt, även spårvagnen på motsatt sida stod still och polisen ägnade all sin uppmärksamhet åt män i 15-30årsåldern, hon frågade om jag visste vad som hänt, jag sa nej eftersom jag var upptagen med MF och läste i GP dagen efter att det pangat lite i Gamlestan.

Jag sa till henne att fråga någon polis vad som hänt, men kom på att dom säkert inte fick säga något, hon travade över till bergsjövagnarna (skulle ju in till stan) och tog sedan nästkommande vagn därifrån, men tydligen var det hur många polisbilar som helst på plats då (vid gamlestadstorget, antar att det var för att gärningsmannen förväntades fly med vagn).

Det enda som hänt i mitt mångkulturella bostadsområde sen 2011 började är att en kille blivit rånad, det är alltid lugnt tyst och fint här när man kommer hem om natten, aldrig antastad etc. Det händer ju bra mycket mer grejer på hisingen än här 424 och 415 så ägna er åt krimfallet och inte åt att kasta skit på bostadsområden ni förmodligen knappt varit i.

Mitt hetaste tips är att grabben som blivit skjuten har grov gängkoppling, o inte en liten krake som råkade vara på fel ställe vid fel tid.
Citera
2011-03-13, 23:05
Medlem
Lilla Bofinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linaja
Mitt hetaste tips är att grabben som blivit skjuten har grov gängkoppling, o inte en liten krake som råkade vara på fel ställe vid fel tid.

Att det inte är någon Engla som blivit påskjuten kan vi nog lugnt utgå ifrån. Hade BO och hans gäng saknat varje anknytning till under världen hade nyheten rankats högre. Ponera att det stod en bil och väntade nånstans väster om valvet åt Holländareplatsen, så är det inte svårt att via Holländaregatan rätt snabbt komma ut på Gamlestadsvägen norrut mot det ökända nordost och Angeredsbron. Minst ett par 90-graderssvängar får man i alla fall göra innan man är där så vittnen utmed den vägen bör ju ha lagt märke till bilen.
Citera
2011-03-13, 23:25
Medlem
RajtanTajtanssons avatar
För att diskutera själva brottet istället för stadsdelsjämförelser så undrar jag lite hur det här kan ha gått till. Iom att BO stod och köpte p-biljett borde han varit nyss dit kommen och det tyder väl på att han blivit förföljd alternativt att någon visste att han skulle dyka upp just där?

Om BO blivit förföljd borde GM rimligtvis flytt i samma fordon som han använde för att förfölja BO. Om han var väntad kan man ju anta att GM finns i kretsen runt den som BO skulle träffa vilket borde vara intressant för polisen att utgå ifrån (om BO nu är den typen som snackar med länsman).

Funderar på om inte Göteborg borde byta slogan från "staden på G" till "staden full av Gs". Aldrig en tråkig stund här!
Citera
2011-03-13, 23:40
Medlem
Dr.Buses avatar
BO var vid medvatande när han fördes till sjukhus men polisen har inte kunnat identifiera honom.
Jag tar nog det som att han inte är intresserad av att prata med polisen. Och av det drar jag slutsatsen att han är en kriminellblatte

oft. Det pratades om Juliano i tråden innan, är det någon som känner till vad som har hänt med honom?
Citera
2011-03-14, 00:20
Medlem
legionize182s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Buse
Det pratades om Juliano i tråden innan, är det någon som känner till vad som har hänt med honom?

Undrar samma sak.
Citera
2011-03-14, 01:01
Medlem
Trapeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Gamlestaden är full utav somalier och araber, säkert nån somalie som fått tag på ett vapen och skulle testa skiten.

Kan tillägga att där skjutningen ägde rum är den värsta delen utav gamlestaden, 99% är kulturberikade där och det är bara massa arab affärer och loppisar där.
haha vafan snackar du om? har de någonsin vart i Gamlestaden? det är mest studenter, arbetare och pensionärer. Krogarna är de som drar hit idioter. Har just nu 3 krogar, och en som byter ägare då och då. Innan var det 5 krogar och då var det som värst.
Citera
2011-03-14, 01:15
Medlem
Willevonkas avatar
.........fel kille...........
Senast redigerad av Willevonka 2011-03-14 kl. 01:21.
Citera
2011-03-14, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av legionize182
Undrar samma sak.

Han har ingenting med skjutningarna att göra, så sluta spekulera och må han vila i frid.
Citera
2011-03-14, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creative78
nej de ligger i fickor, det finns områden i kortedala med svenskar, däremot om man säger så så är hela den delen av Göteborg tillsammans med angered förlorad, knappt några svenskar. På andra sidan vad förvänta ni er när ni tar in mer invandrare från somalia och MENA på 3 år än det finns invånare i halva halland eller 2x halmstad

Vad snackar du om? Gamlestaden ä ett fint område med massa svenskar jag bor i närheten och, det finns mer svenskar än blatar där!! så sluta snacka skit och gå nån annanstans och sprid dumma kommenatarer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in