Min kombo ringde 20.13 till mig, jag var hemma i vår lägenhet och kollade på MF, hon lät mycket upprörd och sa att hennes spårvagn (från 424) stod still och att det var poliser överallt, även spårvagnen på motsatt sida stod still och polisen ägnade all sin uppmärksamhet åt män i 15-30årsåldern, hon frågade om jag visste vad som hänt, jag sa nej eftersom jag var upptagen med MF och läste i GP dagen efter att det pangat lite i Gamlestan.
Jag sa till henne att fråga någon polis vad som hänt, men kom på att dom säkert inte fick säga något, hon travade över till bergsjövagnarna (skulle ju in till stan) och tog sedan nästkommande vagn därifrån, men tydligen var det hur många polisbilar som helst på plats då (vid gamlestadstorget, antar att det var för att gärningsmannen förväntades fly med vagn).
Det enda som hänt i mitt mångkulturella bostadsområde sen 2011 började är att en kille blivit rånad, det är alltid lugnt tyst och fint här när man kommer hem om natten, aldrig antastad etc. Det händer ju bra mycket mer grejer på hisingen än här 424 och 415 så ägna er åt krimfallet och inte åt att kasta skit på bostadsområden ni förmodligen knappt varit i.
Mitt hetaste tips är att grabben som blivit skjuten har grov gängkoppling, o inte en liten krake som råkade vara på fel ställe vid fel tid.