Hemma hos mig har vi fönster i alla rum förutom toaletten nere och datorgarderoben. Datorgarderoben som den kallas är en föredetta klädkammare som jag tagit över. Min mamma tycker att det är osunt att jag låser in mig där. Själv förstår jag inte vad som är osunt med att vara för sig själv. Jesus gick ju ofta från lärljungarna för att be.
Jag bor fortfarande hemma och har ett väldigt modern fint rum, har lagt ner energi och pengar på att få den stilen jag nu har och har till och med en minimoto som matchar. Så det är inte därför.
Jag gillar, trots att jag har en aspergerdiagnos, att träffa folk.
Så vad säger ni, har min mamma rätt? är det osunt att låsa in sig någon timme om kvällen i datorgarderoben?
Inte det minsta fel med det skulle jag säga, vad har hon med det att göra? Är det sunt att låsa om sig om man vill vara ifred när man skiter? Be henne ha dörren öppen i fortsättningen.
Verkar enormt trevligt faktiskt. Det blir eventuellt osunt om du börjar snacka om att du sitter där flera veckor i streck och bara går ut för att uträtta behov och införskaffa föda.
Det finns något som på engelska heter "man den" och det är ungefär vad din garderob är. Börjar du däremot tillbringa merparten av ditt vakna liv där inne så är det inte hälsosamt.
Jag mår mycket bättre när jag stänger in mig iaf. Har hellre depersonalisation än ångest, då lider man (jag!) inte lika mycket av omvärlden och över hur retarderad jag är.
alltså, det beror ju på. Det är aldrig bra att ALLTID vara ensam. Men det är helt klart skönt och i viss mån bra med ensamhet. Du gör helt rätt enligt mig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!